PvP-arenor i Diablo III

Medlem

Om du inte tror att jag vet att 1-3 i sin SW serie inte har samma känsla som 4-6(även om dom har sina moments 1-3), tycker bara att Blizzard har lyckats ha kvar sin känsla genom alla deras spel jämfört med Lucas och sina filmer.
Its a trap!

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Fallackigoll:
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Fallackigoll:
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Morganrone93:

Detta kommer att bli AWESOME. Alla som grinar över att det blir arenor istället, shame on you. Vill ni ha det som förr, spela Diablo 1,2

Detta lockar enbart 90-talisterna / dagens ungdomar på nätet. Alla som spelat ettan och tvåan vill att den där "Diablo" känslan ska finnas kvar men detta känns mer som ett WoW 2. Dom våldtar detta spel lika mycket som när George Lucas beslutade sig för att göra Clone Wars. Fail....

Tala för dig själv, själv spelade jag 1:an och 2:an och allt jag sett, för jag har inte spelat, har du?, så påminner det exakt av den känslan som fanns i båda spelen, fast snyggare, mer utvecklat, hårdare, blodigare, ett Diablo utan gränser helt enkelt, utan nappflaskan från wow. Att George Lucas suger betyder verkligen inte att Blizzard gör det, speciellt med deras trackrecord.

Peace

Jag spelade ettan och tvåan och "njöt" för jag är trots allt en 80-talist och spelen var min uppväxt. Jag är inte personen som vill låtsas vara den tidigare generationens gamers som tvingar sig själva igenom Diablo 1 bara för att ha gjort det men trots allt innerst inne tycker att grafiken suger så gå och lägg dig troll. Bara för att ett företag gör 10 bra spel så betyder inte det att dom alltid kommer vara kungar.

Vem låtsas, spelet var även min uppväxt, är själv 80-talist, och jag njöt och njuter fortfarande av spelen men välkomnar det nya faktiskt, synd att det inte faller dig i smaken. Inte riktigt det jag menar, det jag menar är att du kan inte bedöma ett spel bara genom att titta på det. Jag gillar det jag ser helt enkelt, och det ger samma härliga känsla som när jag såg 1 och 2 an för första gången, sen om spelkänslan finns kvar det får vi se(jag har inte spelat det).

Peace

Inte för att låta som ett totalt rövhål nu men att man inte kan se en jämförelse mellan Star Wars och Blizzards så kallade "trackrecord" får det att låta som att du inte är en 80-talist.

Är född 1973 och har spelat sen c64 men om du kan jämföra blizzard och starwars(lucas art) från 80talet till 2010 så skulle jag gärna vilja höra det för just nu så låter du som ett "rövehål" som du uttrycker det själv. Jag ser väldigt lite jämförelse förutom att dom gör pc spel (lukas arts har iofs satsat på konsol dom senaste åren) så upplys mig gärna om vad dom gjort till dagens datum som är så lika el "trackrecord" som du uttrycker det????

Inaktiv


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Diablo 1 och Diablo 2 har knappt något gemensamt grafiskt, förutom perspektivet. Kan vara dags att sluta titta genom nostalgiglasögonen. Det är ju klart att spelet kommer vara något annorlunda, precis som tvåan var för ettan.

Tycker det här systemet verkar vara helt okej, eftersom det ändå var ungefär så pvp fungerade i diablo2 om nu någon minns det (vet inte om det ändrats sedan jag slutade spela). Detta verkar ju bara mer behändigt. Sedan är det ju helt rätt tänkt att inte göra det till en allvarlig affär i detta spel, eftersom det inte går att balansera med så pass många faktorer (talisman, runor, skills osv).

Själv hoppas jag testa detta spel då det kommer. Ser ut som en kul hack'n'slash-historia.. Precis som Diablo1 och Diablo2.

Medlem

Aldrig spelat Diablo 1, hyfsat mycke med 2:an. Men aldrig varit Diablo fan. Dock tyckte jag 1:an verkade bra(därför jag testade 2:an) och 2:an var bra. Diablo 3 ser ut som att det har potentialen att bli bättre än 2:an. Inte för jag vet utan för att de är inte ute än. Om de sen kommer bli bra eller inte återstår att se.

Btw, PvP arenor i spelet tycker jag inte verkar nåt dåligt.. Jag menar om du inte vill spela PvP så går du ju bara inte dit. Att ett spel vill erbjuda mer möjligheter har väll aldrig varit nåt dåligt? Om de inte är dåligt utfört då men blizzard brukar inte ha kvar nånting som inte är/kan vara kul.

P.S Individuell smak varierar. Tänk på det. D.S

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Morganrone93:

Detta kommer att bli AWESOME. Alla som grinar över att det blir arenor istället, shame on you. Vill ni ha det som förr, spela Diablo 1,2

Detta lockar enbart 90-talisterna / dagens ungdomar på nätet. Alla som spelat ettan och tvåan vill att den där "Diablo" känslan ska finnas kvar men detta känns mer som ett WoW 2. Dom våldtar detta spel lika mycket som när George Lucas beslutade sig för att göra Clone Wars. Fail....

Amen.

Näe men allvarligt, sluta vara så bitter. Det börjar bli så in i helvete uttjatat.

Medlem

Förstår inte alla sura miner.
Vi får helt enkelt ett PVP Arena(or?)
Som folk som gillar sånt att hålla till.

samt att det kan ge möjligheter till ännu en till E-sport.(Heter det så ?)

Sånt som klagas på för övrigt på alla andra spel ..

Sen så några andra säger, Det är jue ett val att köra PVP . Inte ett måste.

Ser fram emot detta
Med eller utan LAN möjligheter (Dock skulle jag bli glad om LAN fanns med) Mèn det kan man nog glömma.

Och jag hoppas att det inte dröjer till 2012 innan det släpps.
VILL HA ETT CO_OP Hack and slash ala lana som faen spel nu!

Börjar bli trött på att lira DS 2 på varje lan på brist på annat .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

wow liknelser eller inte. Bättre combat än wow är det förbannat iaf!

Strider > allt annat.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Förstår inte alla sura miner.
Vi får helt enkelt ett PVP Arena(or?)
Som folk som gillar sånt att hålla till.

samt att det kan ge möjligheter till ännu en till E-sport.(Heter det så ?)

Sånt som klagas på för övrigt på alla andra spel ..

Sen så några andra säger, Det är jue ett val att köra PVP . Inte ett måste.

Ser fram emot detta
Med eller utan LAN möjligheter (Dock skulle jag bli glad om LAN fanns med) Mèn det kan man nog glömma.

Och jag hoppas att det inte dröjer till 2012 innan det släpps.
VILL HA ETT CO_OP Hack and slash ala lana som faen spel nu!

Börjar bli trött på att lira DS 2 på varje lan på brist på annat .

Har ni lirat Titan Quest? Jag har/hade nästan mer roligt med det än Diablo 2.

Det jag önskar med Diablo 3 handlar inte om det finns arenor eller inte. Jag vill ha stor skillnad på klasser, jag vill ha många aktiva skills och inte bara en skill som är sjukt bra (typ frozen orb?). Det ska krävas mer skill än att bara spamma 1-2 buttons. Detta i samband med alla jävla passiva skills som Blizzard insisterade på att ha gjorde att klasserna fort blev boring.

Nu när dom lagt in arenor hade jag gärna sett en klass med aktiva healing spells. Jag är tveksam till om jag kommer att tycka arena spelande blir roligt utan det.

Medlem

Trevlig grej. Knappast något som bidrar till att spelet blir sämre i alla fall. Lite organiserad PvP för bövelen, sweet! Ändock från filmerna att döma ter det sig ganska kaotiskt.... precis som jag gillar det

Medlem
Skrivet av assman:

Det har väl bevisats om och om igen att grafiken har inte ett skit med att göra om man spelar det. Finns många ex på det och om ni inte vet vilka så fråga isf folk som kan upplysa er om det.

Det är väl verkligen inte sant?

Jag vet att spelupplevelsen som en helhet inte helt och hållet avgörs på grund av spelets grafiska design... men nog tusan är det bland det FÖRSTA som gör folk intresserade för ett spel numera.

Inaktiv

Nej för att duellera var ju inte stort i diablo 2 så varför i hela friden borde man implementera ett system som gör att man lätt kan duellra mot varandra`?

Ärligt talat. Hur kan en feature som är frivillig vara något dåligt? Om ni inte vill duellera så gör inte det?

Jag tycker detta är awesome. Inte för att jag föredrar PvP i diablo men att lira nån match då och då med polarna kommer ju vara skit kul

Dessutom Runor >>>>>>>>>>>>>>>>> stats

Tycker också att grafiken är bra. Förstår ärligt talat inte hur den borde varit i stället. TQ lol? Eller kanske som det hyllade torchlight?

Och ni som säger "diablo känslan" ursäkta men kan ni specificera detta? Jag tycker skillnaderna mellan diablo 1 och 2 är fan nästan större än mellan 1 och 3. Gillar inte alls 2ans känsla, 2an hade inte alls 1ans "diablo känsla" med skrik, sargade kroppar, sprutande blod m.m. Istället för att långsamt beta av fiender så var 2an en aoe grind fest.

Diablo 1 och 2 var TOTALT OLIKA spel.

Tvåan var trots allt ett bra spel men det hade inte alls 1ans hemska känsla. Samma koncept i en ny form. precis det samma gäller för 3an och jag tycker att känslan ser bra mycket bättre ut i 3an än var den var i 2an.

Och det tål att upprepas skill runor >>>>>>>>>>>>>> stats.

Så sluta vara bittra surrövar, för ni kommer köpa spelet ändå (om ni gillar diablo) och det kommer att vara bra.

Medlem

Förstår inte kritiken med PVP Arenor?
Med tanke på dagens krav så är det mer eller mindre ett måste att ha såna Arenor för att folk tycker det är KUL att PVPa och mäta sig emot varann.

Så länge det vanliga Coop, SP och Hardcore finns kvar är väl detta med PVP Arena bara ett enormt PLUS i kanten. Dummt som attarns å dömma ut det på en såndär kort video.

Är inget enormt Blizzard fans, men gillar deras spel. Och gillar dom starkt då dom inte tvingar spelen till en tidigare release och då dom släpper ett spel är det -kvalité-.

Inaktiv

Kan bli bra, kan bli dåligt... ärligt talat vet jag inte riktigt hur jag ska känna inför detta. Man får väl helt enkelt vänta och se hur detta implementeras och vilken betydelse det får för helheten.

Då det klagas mycket här så får man väl passa på att stämma in, även om det kanske blir lite off topic och med risk för att låta som en gammal trasig skiva:
Striderna ser ju ut som ljusshower med alla möjliga starka färger flashandes non stop. Usch, verkligen usch och fy Blizzard! Hade ändå hoppats att de skulle kunna hålla det nedtonat i Diablo världen, men det verkar uppenbarligen inte så. Synd.

Vad är oddsen för att de levererar en slider där man kan justera detta efter egen smak?

Inaktiv
Skrivet av Apansbrorsa:

Striderna ser ju ut som ljusshower med alla möjliga starka färger flashandes non stop.

Ja för så var det ju inte i diablo 2?

Medlem

Ja kan vänta flera år till på diablo 3 släpps därför när det släpps är det ett välgjort spel av blizzard ha lite tålamod!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Jag kan inte påstå att jag gillar den nya tecknade/bgarnsliga/WoW-inspirerade stilen, men eftersom samma användes i SC2 där vi såg Orcs och dvärgar i kampanjen, är jag inte förvånad.
Casual säljer, vilket WoW visat och Activision Blizzard lär satsa på casual hela vägen. Inga läskiga "diablo" eller "zerg" utan snälla och familjevänliga monster istället.

Dock inget som säger att spelet blir dåligt i sig, Blizzard måste ju ha lärt sig en hel del om klasser/skills/quests sedan WoW, bara synd att det blir mainstream med casual-inriktning och tappar all koppling till nmanet "Diablo".
Ser man det som ett nytt spel eller en fristående WoW-historia, blir det nog grymt. Ser man det som Diablo 3 blir det en besvikelse, själv satsar jag på WoWablo och en hyfsad spelupplevelse

Inaktiv
Skrivet av assman:
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Fallackigoll:
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Fallackigoll:
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Morganrone93:

Detta kommer att bli AWESOME. Alla som grinar över att det blir arenor istället, shame on you. Vill ni ha det som förr, spela Diablo 1,2

Detta lockar enbart 90-talisterna / dagens ungdomar på nätet. Alla som spelat ettan och tvåan vill att den där "Diablo" känslan ska finnas kvar men detta känns mer som ett WoW 2. Dom våldtar detta spel lika mycket som när George Lucas beslutade sig för att göra Clone Wars. Fail....

Tala för dig själv, själv spelade jag 1:an och 2:an och allt jag sett, för jag har inte spelat, har du?, så påminner det exakt av den känslan som fanns i båda spelen, fast snyggare, mer utvecklat, hårdare, blodigare, ett Diablo utan gränser helt enkelt, utan nappflaskan från wow. Att George Lucas suger betyder verkligen inte att Blizzard gör det, speciellt med deras trackrecord.

Peace

Jag spelade ettan och tvåan och "njöt" för jag är trots allt en 80-talist och spelen var min uppväxt. Jag är inte personen som vill låtsas vara den tidigare generationens gamers som tvingar sig själva igenom Diablo 1 bara för att ha gjort det men trots allt innerst inne tycker att grafiken suger så gå och lägg dig troll. Bara för att ett företag gör 10 bra spel så betyder inte det att dom alltid kommer vara kungar.

Vem låtsas, spelet var även min uppväxt, är själv 80-talist, och jag njöt och njuter fortfarande av spelen men välkomnar det nya faktiskt, synd att det inte faller dig i smaken. Inte riktigt det jag menar, det jag menar är att du kan inte bedöma ett spel bara genom att titta på det. Jag gillar det jag ser helt enkelt, och det ger samma härliga känsla som när jag såg 1 och 2 an för första gången, sen om spelkänslan finns kvar det får vi se(jag har inte spelat det).

Peace

Inte för att låta som ett totalt rövhål nu men att man inte kan se en jämförelse mellan Star Wars och Blizzards så kallade "trackrecord" får det att låta som att du inte är en 80-talist.

Är född 1973 och har spelat sen c64 men om du kan jämföra blizzard och starwars(lucas art) från 80talet till 2010 så skulle jag gärna vilja höra det för just nu så låter du som ett "rövehål" som du uttrycker det själv. Jag ser väldigt lite jämförelse förutom att dom gör pc spel (lukas arts har iofs satsat på konsol dom senaste åren) så upplys mig gärna om vad dom gjort till dagens datum som är så lika el "trackrecord" som du uttrycker det????

Detta var inte riktat till dig men som dom säger där ett troll bor, bor oftast fler. Star Wars 1,2,3 eller 4,5,6 som dom kallas idag var dom bästa filmerna och unika. The Phantom Menace, Attack of The Clones och Revenge of The Sith kändes inte lika unika och kan jämföras med typ StarCraft 2. Man har sett det förut liksom. Om du har ett par fungerande ögon så kan du även se att det såkallade "Trackrecord" var inte mitt påfund.

Medlem
Moderator | Testpilot

För i satan vad alla ska då klaga. I slutändan om det inte är någon person som bara kommenterat för att kommentera på en diablo nyhet kommer not alla här som gillat 1an och 2an köpa detta ändå.

Skulle va kul att se om ni hade skrivit allt detta till Blizzard. Som vanligt så tror alla att dem vet bäst och att "diablo känslan" inte finns där, och som dem flesta vet är ju Blizzard inte helt dumma i huvet med vad dom gör heller så förstår inte hur folk kan klaga.

Men folk tål ju inte förändringar och det går ju inte att förneka. I slutändan kommer detta spel sälja bra och dem flesta här kommer att spela det trotts all denna bojkott för grafiken, klasserna och "pvp arenor" som jag inte förstår alls varför folk klagar på?

Gällande grafiken hörde jag längre bak att det var för den är för färgglad? Tror inte Varken Diablo 1 eller 2 just då hade ens kapacitet att ha en mer "färgglad" colorscheme.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Katten_Gustaf:

Detta var inte riktat till dig men som dom säger där ett troll bor, bor oftast fler. Star Wars 1,2,3 eller 4,5,6 som dom kallas idag var dom bästa filmerna och unika. The Phantom Menace, Attack of The Clones och Revenge of The Sith kändes inte lika unika och kan jämföras med typ StarCraft 2. Man har sett det förut liksom. Om du har ett par fungerande ögon så kan du även se att det såkallade "Trackrecord" var inte mitt påfund.

Men skärp dig jämför du starwars 1,2,3 med starcraft 2?

SC2 är RTS(micro/macro) i nästan perfektion. Väl polerat, balanserat, intressanta spelstilar. Det är inget casual över MP i sc2 (som det handlar om i mitt tycke) MPn är sjukt hardcore i sc2. Är du dålig får du så mycket pisk och det handlar så mycket om hur bra du är. Spelet belönar dig som spelare otroligt mycket.

star wars 1,2,3 (dem nya) är ju skit filmer. Jag skrattade när lukes mamma dog i sista filmen så flottigt och kliché det var.

Skillnaden är att sc2 har tagit allt som i bra i RTS och fulländat det. Starwars 1,2,3 är raka motsatsen till detta, ett koncept, uruselt genomfört för att tjäna pengar.

Moderator | Testpilot

Och här kommer det igen, klaga på det nya älska det gamla. Gillar man Star wars som jag själv gör så ser jag inte alls något fel i 1an 2an och 3an. 1ans slut strid gillar jag faktiskt väldigt mycket och man kan ju inte säga att det inte var coolt när man satt i biografen för andra filmen och ser yodas arga blick och sedan dra fram sin lightsaber.

3an är det faktiskt inget fel på alls. Det är en av mina favoriter kombinerat med dem senare filmerna. Klart jag inte gillar dem 2 första så mycket men inte fasiken är filmerna skit för det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

pvp-arenor känns väll lite bättre än som förr, folk som står o campar vid outposts och försöker lura folk in i duel !? Men de får nog hitta på ett roligare utseende och sytem om folk ska fastna för det..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Verkar lite som en blandning mellan wow-arena och bloodline champions.

Medlem

Vilka satans gnällspikar alla på forumet är!

Så ni tycker diablo2 pvp var bättre?
Springa omkring som vilsna höns och skjuta saker på varandra.
Och alla som klagar på witch hunter, Vad fan skulle da ha istället?

Jag tycker inte det här ser ut som wow alls. ser ni instancerna och man måste ha en tank på varje mob? anledningen till pvp arena i d3 är att de ska kunna ha tävlingar där dom som vill tävla om vinster med mera får något att sträva efter..

Diablo2 var - Grinda mephisto,Diablo,Baal och få så mycket skit som möjligt. det fanns ingen mening förutom att kanske ligga på laddern som var helt ointressant. Pvp arena gör spelet mer intressant.

Ni som klagar är rädda för att lära er något nytt.
om ni frågar mig så är diablo1 bäst. diablo2 tappade den kusliga miljön, Diablo3 kommer att bli skitbra

Medlem

En del här verkar tro att man måste vara född på 80talet för att ha rätt till en åsikt. Det visar prov på en helt ny form av elitism.
Jag är född på 80talets mitt, formligen andades tvspel under hela 90talet.

Jag tycker att förändringar är till det bättre allt som oftast, om man nu inte gillar arenorna så är det väl ändå bara att undvika dessa?

Medlem

Det här är ju riktigt nice!

Varför gnäller alla? :S

Medlem

Det här är ju riktigt nice!

Varför gnäller alla? :S

123
Skriv svar