Fallout: New Vegas

Medlem

Wow, suprise, Obsidian lanserar ett spel som har - buggar... big suprise... NOT!
Var väl inte mer än väntat då hela motorn känns rätt buggig i grunden. Nåja, blir PC för detta spelet - mod communityn är ju i alla fall bättre än ett gäng glada amatör moddare alá Obsidian


signatur

A badly drawn wolf

Inaktiv

Fallout New Vegas är faktiskt bra! Mycket bättre än Fallout 3 i mitt tycke! Enda nackdelen är väl grafikmotorn... Tycker New Vegas verkar mer troget originalen än Fallout 3 var, iaf än så länge.

Medlem
Skrivet av robineng:

Fallout New Vegas är faktiskt bra! Mycket bättre än Fallout 3 i mitt tycke! Enda nackdelen är väl grafikmotorn... Tycker New Vegas verkar mer troget originalen än Fallout 3 var, iaf än så länge.

Word!

Jag var visseligen övertygad om att Obsidian skulle få in en fullträff förr eller senare, men jag måste än då säga att jag är positivt överraskad. Bättre än väntat med tanke på vad jag tycker om spelmotorn.

Tyckte Fallout 3 var ett OK spel. Det jag har sett hittills av New Vegas osar ren awesomesauce.
Öppen värld á la Bethesda + Obsidians känsla för scenario & story = betydligt bättre än när de båda kör sitt eget race.

Blev på riktigt kort tid uppslukad av situationen i Vegas området. Jag kan inte vänta på att få röra om i den grytan så det skvätter i nyllet på både NCR och Legionen (mest Legionen) .

Att grafiken är lite nött i kanten skiter jag i. Känns dock som att den är lite bättre än F3, men det kanske bara är min inbillning.

Angående buggar så har jag inte stött på några alls (PCversionen).

Medlem

Ungdomar göre sig icke bsvär, detta är ett spel för piprökande MÄN!

hela spelupplevelsen förstörs ju TOTALT av att spelet kraschar vid totalt random ögonblick. inte nog med det.för iallafall mig så hänger sig hela datorn och ett högt biiiiiiiip börjar höras,så jag måste tvångs-starta om hela datorn.vilket inte direkt är bra för den.

tillrågapåallt så förstörs ju sparfilerna!
fick spela om säkert en timme(minst) bara för att sparfilen var korrupt. TACK FÖR DET obsidian.
tänker då rakt inte spela det här spelet mer förrän det kommit ut en rejäl patch som fixar alla dessa grejjer.

UTÖVER det så är spelet jättekul men... just nu överväger nackdelarna fördelarna.
med fallout 3 spelade jag flera hundra timmar utan problem.

Medlem

Ja, krascher och buggar är inte okej. Nu har jag varit ovanligt förskonad från sådant, även efter att recensionen skrevs (en enda krasch och en trasig sparfil, inget annat). Men Obsidian (som vi väl kan kalla för "EN av de storybaserade rollspelens kungar", då ) är ju inte världsbäst på det tekniska, tyvärr... Minns fortfarande med fasa när jag för första gången startade Neverwinter Nights 2 och efter någon timme stängde av när jag inte stod ut längre... New Vegas känns lite mer polerat än det, och jag gillar verkligen miljön och storyn!

Som någon, någonstans på nätet skrev, har det samma övergångskänsla som Red Dead Redemption - en era håller på att ta slut, och spelarens karaktär är en av de sista av sitt slag, och försöker förtvivlat passa in i den nya världen... Jag är väl lite svag för såna storys bara :).

Medlem

Den där staden som hette Novac... varför är det klassisk Fallout-humor? Jag har inte full koll på sånt


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem
Skrivet av Mr_O_Himself:

Den där staden som hette Novac... varför är det klassisk Fallout-humor? Jag har inte full koll på sånt

Kolla på bilden. Det är en skylt som det står "No Vacancy" på. Men dom sista bokstäverna har slocknat så det är endast "No Vac" som är upplyst.
Dvs Novac : )

För övrigt har jag spelat genom hela spelet och inte råkat ut för någon crash eller något annat otrevligt.
En liten bug jag fick dock var att mina följeslagare helt plötsligt inte ville följe med genom en dörr.. fick gå igenom den 20-30 gånger och helt plötsligt så gick det.. knäppt!

Medlem

Alltså jag kan för mitt liv inte förstå hur folk kan tycka att spelet är så bra. Smaken är som baken och allt det där men jag tycker verkligen att det är jättetråkigt. Jag försöker inte trolla utan jag vill veta om jag gör något fel eller om det är mig det är fel på.

"Så bra känsla!" Osv osv. Jag märker inget alls av det. Jag tycker karaktärerna är slappa och ointressanta, miljöerna är otroligt enformiga, fienderna likaså. Det känns som det enda man gör är att prata med en person, döda fiender genom att köra vats och kite:a sen rota igenom en byggnad som ser precis ut som alla andra byggnader inuti.

Grafiken och animationerna är också helt fantastiskt utdaterade. Jag vet att det inte gör något alls men tar man sig an en spelserie som Fallout och gör det till ett fps med knappa rollspelsinslag så borde de göra det bättre.

Gör jag något fel eller har missat något? Help me! Jag försöker verkligen gilla det då jag älskade Fallout 1 och 2 och inte vill se det försvinna.

Edit: Jag måste dock säga att jag rös till när jag hörde tonerna från de första två Falloutspelen klingandes i hörlurarna i New Vegas

Medlem

Jag tyckte inte alls om Fallout 3. Det var ett helt vidrigt spel som våldtog hela Falloutvarumärket. Det här dock.. Wow! Det verkligen känns Fallout igen. Det ger starka Fallout 2-vibbar och känns så mycket bättre på alla sätt. New Vegas är vad Fallout 3 borde ha varit. Underbart!

Medlem

Mm jag förstod att det var något med Novac men jag fattar fortfarande inte... xD Kalla mig blond xD


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

S_Z
Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Jag tyckte inte alls om Fallout 3. Det var ett helt vidrigt spel som våldtog hela Falloutvarumärket. Det här dock.. Wow! Det verkligen känns Fallout igen. Det ger starka Fallout 2-vibbar och känns så mycket bättre på alla sätt. New Vegas är vad Fallout 3 borde ha varit. Underbart!

Instämmer fullständigt! Det här har mycket mer av känslan från orginalspelen.

Små detajer tycker jag betyder så mycket, som att man ser vad folket lever på här (odlar, har boskap eller säljer skrot tex) till skillnad från i F3 där folk bara finns...

Om det blir någon fortsättning av Fallout-serien hoppas jag verkligen Osidian får chansen igen!

Inaktiv

Nej detta spelet är sjukt bra säger jag nu efter att spelat det mer och moddat det mer.

Storyn är bra. Man kan lösa problem som uppstår på ganska intressanta vis

Medlem

Animationerna var ett skämt! Ingen motioncapture studio har använts direkt.

Sen ska jag definitivt tanka ner en sprintmod, man rör ju sig segt.

Måste också modda in lite mera realism. Jag skjuter en kille i magen som springer emot en med en skiftnyckel och han fortsätter slå. Vac systemet känns malplacerat känner mig som en terminator. Skumt.

Inaktiv

Jag hade hoppats på det senare men då recensenten prisar bla. FO3 blir man ju lite rädd att detta bara är ett lika blaha aktiktigt spel som FO3. Hade gärna velat ha en mer objektiv åsikt om det då det helt kommer avgöra mitt köp.
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

ilken plattform är det testat på? Pc, PS3 eller Xbox 360?

Medlem

Testade aldrig 3an. Trailers och GP filmer gav mig inte någon .. vill testa känsla . Dock gör FNW det , Beställde spelet igår och borde komma imorgon . Ska bli kul å testa


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Har bra bit över 40 play-timmar på pc varianten och har klarat det med det ena slutet. Har nu hoppat tillbaka några saves och köra lite på ett av dom andra sluten.. Det finns hur jäkla många sidequest som helst och alla skills, verkligen alla kommer i play på många ställen. Tycker detta är blad det bästa jag spelat på sista tiden.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Wow, samma grafik alá 2007. IMPONERANDE!! Må så vara att det är ett fantastiskt spel, men jag ställar iaf högre krav på grafiken än en återanvänd grafikmotor som redan då var lite småsunkig!

Men får väl bli att införskaffa detta liret, verkar grymt! (förutom den förvånasvärt kassa grafiken, som inte nämns)...

Gnäll. Ett spel blir aldrig bättre av snyggare grafik, bara mer tungdrivet och större. Man kan få det att se bättre ut genom moddar, det har i alla fall Oblivion lyckats med


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av daskedennis:

Wow, samma grafik alá 2007. IMPONERANDE!! Må så vara att det är ett fantastiskt spel, men jag ställar iaf högre krav på grafiken än en återanvänd grafikmotor som redan då var lite småsunkig!

Men får väl bli att införskaffa detta liret, verkar grymt! (förutom den förvånasvärt kassa grafiken, som inte nämns)...

Gnäll. Ett spel blir aldrig bättre av snyggare grafik, bara mer tungdrivet och större. Man kan få det att se bättre ut genom moddar, det har i alla fall Oblivion lyckats med

Nej så är det men ett spel står eller faller inte p g a grafiken. Men det har en avgörande roll tycker jag, det behöver inte se realistiskt ut, bara det ser bra ut. Vissa spel som släpps nu har "skitdålig" grafik ur ett verklighetstroget perspektiv men eftersom det är gjort på ett snyggt sätt så gillar folk det ändå. Vad är det första du vill äta? En fint upplagd tallrik eller en nerslabbad tallrik?


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem

Det hade varit nice om man skulle kuna köra online.

Medlem
Skriv svar