Jag ÄR karamellkungen

Redaktör
Ponny
Jag ÄR karamellkungen

Jag vet inte hur många dagar i sträck jag har jobbat/pluggat/rest. Det är flera veckor sedan jag tappade räkningen. Men när jag vandrar hem ikväll så är det till en ledig helg. Smaka på de orden. Jag gillar konceptet med lördag och söndag.

Ikväll slår jag på stor och firar med smågodis. Nej, det heter inte lösgodis. Det heter inte plockgodis. Det finns inget annat namn än smågodis. Punkt. Och faktum är att Karamellkungen har förbannat gott godis på sitt samvete. Så ikväll kommer jag sitta framför dumburken och äta godis som den kung jag är.

Gott så.

[ia=23058; large]
Lycka på påse.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Jag ÄR karamellkungen

Nån som vet var jag kan få tag på Fantomen Guran Bananer, Alla mina lokala butiker har slutat ta in dom, och jag har craving´s man....real bad. bästa skummis bananer som finns.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

vi alla vet nog att vi är lite smått beroende av godis. Man måste bara ha i bland.

Medlem

Rune hade aldrig förstått vad lös eller plockgodis var för något!

Medlem

Är det något jag saknar med Sverige så är det definitivt sånt godis, här nere i Kina är det antingen amerikanskt jello-skräp eller kinesiska typ rostade ankfötter. Ingen hit, trust me. Ska köpa mig ett kilo med ferraribilar med kolasmak när jag kommer hem.

Redaktör
Ponny

Aaaah, man får ju en urge då och då. Colaferrari checked! Men vet inte riktigt vad det är för bananer. Köpte två olika igår, en chokladig och en gulaktig skummig. Nån av dom måntro?

Och Rune... now that's nostalgia!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar