Operation Hastings-banan nu också till Xbox och PS3

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Nu är det jut trist att Dice låste upp grejerna tidigare än sagt till konsollerna, men det kan ju även vara som så att fler spelare till pc köpte expansionen i fråga och därför klarade den fortare pga detta, sen spammas det något enormt med hjälpgrejer på pc just pga att alla vill ha så mkt poäng som möjligt.

Minns när bc2 var i "beta" pcspelarna fattade inte vad man skulle göra på rushbanorna i början och på konsollerna flöt det på märkligt nog.

Fortfarande så räknades Team Actions i vanliga BC2 så det spelar ingen roll hur många som köpte Vietnam, det räknades från båda spelen.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Den här diskussionen påminner mig om när Final Fantasy annonserades ut till xbox . . . Förstod aldrig varför ps3 ägarna var upprörda, det var juh inte som att det skulle sluta komma till ps3. Mycket att bli upprörd över att fler spelare ska få avnjuta ett spel.

Personligen gillar jag inte FPS alls så jag bryr mig inte så mycket men i dagsläget hade jag nog valt att spela på PC. Dock på den gamla goda N64-tiden var jag grym på Golden Eye


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

PC-versionen har, vad jag vet, 32 spelare. Konsolversionen har färre (24), vilket borde leda till 24/32 av scoren jmf med PC. Enkel matte?

Medlem

Varför diskuterar konsolspelarna när det är fakta att FPS är bättre på PC?

1. Dedikerade servrar

2. Mus och tangentbord, vilket med för snabbare gameplay alltså mycket roligare.

3. Mod-tools

4. Hög framerate med mycket bättre grafik. Och snälla, kom inte med att det är FULL-HD BLU-RAY OMGWTFBBQ ÖGONORGASM på PS3 t.ex. för i själva verket kanske det är 0xAA och 1280x1020 i upplösning.

Själv har jag bara ett Xbox 360 för Gears of War och Red dead Redemption och ett PS3 bara för Uncharted serien, God of War 3 och Killzone serien. Annars skulle jag aldrig haft en konsol, men visst, 3rd person är mycket roligare på konsol tycker jag.

Medlem
Skrivet av superapan:

PC-versionen har, vad jag vet, 32 spelare. Konsolversionen har färre (24), vilket borde leda till 24/32 av scoren jmf med PC. Enkel matte?

Det argumentet är så jävla dåligt, bara för det är mindre spelare på EN server så betyder inte det att det är mindre spelare på hela plattformen?

Vi säger att det är 2 miljoner spelare på Xbox 360, samtidigt som det är 2 miljoner på PC. (egentligen har PC färre spelare). Enkel matte? Oja!

Medlem

Jag tycker d e fel att dela upp folk i Pc/ps3/xbox/wii/iphone spelare för vadå är man d man föredrar lite mer en d andra??? Jag tycker själv att allt har sina fördelar. Av någon anledning tycker jag att d e lyxigare att ha fler å val å välja på.Kör ps3 psp pc mobil själv tycker att d funkar för mej. Tycker att vi ska ena oss mot dom extremt jobbiga icke spelarna! De som är jobbigast är nog dom som alltid köper d senaste skryter om de å sen låter d ligga knappt orört .......

Medlem

Err, ska du dra in Wii och Iphone/Android i en diskussion om spel?


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Ja ha ha förlåt mej

Medlem

Citat; Fatal1ty "A console with controller has no controll" Slut citat.

Medlem

Om bara någon hade släppt en cross platform server så att PC, XBox och PS3 hade kunnat spela ihopa så hade vi löst denna diskussionen på 5 minuter.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Om bara någon hade släppt en cross platform server till något av FPS spelen så att Spexbox, CP3 och PC hade kunnat spela ihopa så hade vi löst den här diskussionen på 5 minuter.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av superapan:

PC-versionen har, vad jag vet, 32 spelare. Konsolversionen har färre (24), vilket borde leda till 24/32 av scoren jmf med PC. Enkel matte?

hehe grym logik där.

vad händer om det finns 1 full server på pc , medans det finns 6 st på konsollerna?

hur mycket utrymme en enskild server har spelar absolut ingen roll.

det som spelar roll är hur många spelare/ hur mycket dem spelar.

och då kan vi ju se att ps3 och 360 har ca 90 miljoner timmar speltid var , medans pc har 50.

med andra ord spelar konsoll-kidsen bc2 som om det vore cod.

123
Skriv svar