Ny våg av döda Xboxar på grund av Kinect?

Medlem
Skrivet av Dill Doe:
Skrivet av Tybalt:

Att de fortfarande har sådana här problem på denna antika hårdvara?

Antika hårdvara?
Vad jag vet så har xboxen bättre grafikkort än ps3an, rätta mig om jag har fel.

Helt rätt
Samt att den totala mipsen är bra mycket högre i en xbox 360.
Sony är bra på att snacka precis som apple men inte mer

Ps3=10,240 MIPS at 3.2 GHz med 3.2 instructions per clock cycle

Xbox360= 19,200 MIPS at 3.2 GHz med 6.0 instructions per clock cycle.

Att jämnföras med Intel Core i7 Extreme Edition i980EE 147,600 MIPS at 3.3 GHz 44.7 instructions per clock cycle

Medlem

Trodde folk hade förstått att om man äger än äldre generation av 360 så är det bara en tidsfråga innan man får RROD. Bara ren tillfällighet att det händer efter att kunderna har köpt Kinect.

Trodde inte personligen att det ens gick att koppla in Kinect i den äldre generationens 360 som jag själv har, lär sig något nytt varje dag. Kanske det blir att inhandla kinect då.

Medlem

Ifrån egen erfaranhet så har jag 5 kompisar med ps3 och 2 med xbox och båda med xboxen har gått sönder både dvd o röda ringen o ingen av de som har ps3 har haft problem med sina. Dock inte speciellt stort statistiskt underlag men i alla fall.

Betydligt mer liv om Xbox, men de går väl så när man pressar ut nått för o ta markadsandelar, man får lägga miljonerna på garantireparationer istället.

Medlem

haha seriöst....man börjra ju undra vilka det är som utvecklar och låter sånt hära hända haha, riktigt FAILBOX


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag har gett bort en 5 år gammal xbox till en kompis unge.
Den funkar än.

Sen på nya slim så har den inbyggt skydd att den stänger av sig om den skulle bli för varm

Medlem

Hahaha, jag skickade den här nyheten till en vän igår. Han sa att det bara var svammel För en timme sedan ringde han upp mig och sa att hans krysslåda har fått RROD.

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av Dill Doe:
Skrivet av Tybalt:

Att de fortfarande har sådana här problem på denna antika hårdvara?

Antika hårdvara?
Vad jag vet så har xboxen bättre grafikkort än ps3an, rätta mig om jag har fel.

Helt rätt
Samt att den totala mipsen är bra mycket högre i en xbox 360.
Sony är bra på att snacka precis som apple men inte mer

Ps3=10,240 MIPS at 3.2 GHz med 3.2 instructions per clock cycle

Xbox360= 19,200 MIPS at 3.2 GHz med 6.0 instructions per clock cycle.

Att jämnföras med Intel Core i7 Extreme Edition i980EE 147,600 MIPS at 3.3 GHz 44.7 instructions per clock cycle

Jag jämförde inte x-box med PS3 eftersom båda är gamla i datorsammanhang. Jag tänkte på en modern dator.

Om man nu jämför PS3 och X-box, vad spelar det för roll om X-box skulle ha bättre prestanda på grafiken om hela konsollen dör?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Trodde folk hade förstått att om man äger än äldre generation av 360 så är det bara en tidsfråga innan man får RROD. Bara ren tillfällighet att det händer efter att kunderna har köpt Kinect.

Trodde inte personligen att det ens gick att koppla in Kinect i den äldre generationens 360 som jag själv har, lär sig något nytt varje dag. Kanske det blir att inhandla kinect då.

Det sa det väl redan när det visa upp kinect.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ojoj, alla PS3 fanboys vaknade till liv, kul att se

Fått RROD 1 gång och det var den första vågen när Xbox kom, köpte senare en Elite och det rullar på bra


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Äsch, man SKA hålla sig till PC eller N64..

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av kaealy:

Trodde folk hade förstått att om man äger än äldre generation av 360 så är det bara en tidsfråga innan man får RROD. Bara ren tillfällighet att det händer efter att kunderna har köpt Kinect.

Trodde inte personligen att det ens gick att koppla in Kinect i den äldre generationens 360 som jag själv har, lär sig något nytt varje dag. Kanske det blir att inhandla kinect då.

Det sa det väl redan när det visa upp kinect.

Var inte direkt intresserad av Kinect till nyligen när jag såg ett par reviewers som jag känner att jag kan lita på faktiskt hade kul med den och visade upp vad den går för.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av lang:
Skrivet av Dill Doe:
Skrivet av Tybalt:

Att de fortfarande har sådana här problem på denna antika hårdvara?

Antika hårdvara?
Vad jag vet så har xboxen bättre grafikkort än ps3an, rätta mig om jag har fel.

Helt rätt
Samt att den totala mipsen är bra mycket högre i en xbox 360.
Sony är bra på att snacka precis som apple men inte mer

Ps3=10,240 MIPS at 3.2 GHz med 3.2 instructions per clock cycle

Xbox360= 19,200 MIPS at 3.2 GHz med 6.0 instructions per clock cycle.

Att jämnföras med Intel Core i7 Extreme Edition i980EE 147,600 MIPS at 3.3 GHz 44.7 instructions per clock cycle

Jag jämförde inte x-box med PS3 eftersom båda är gamla i datorsammanhang. Jag tänkte på en modern dator.

Om man nu jämför PS3 och X-box, vad spelar det för roll om X-box skulle ha bättre prestanda på grafiken om hela konsollen dör?

PS3'an motsvarar i princip en processor från 2003:
Pentium 4 Extreme Edition 9,726 MIPS at 3.2 GHz med 3 instruktioner per clock cycle


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ni som fått 3+ RRODs måste haft enorm otur. Min bror har haft samma och enda Xxbox sen 2007, samma för en kompis. Brosan har dock fått RROD en gång men det var bara att starta om den


signatur
12
Skriv svar