Dragon Age II har 103 minuters mellansekvenser
Om du är sugen på en mindre evighet av blodiga filmsekvenser signerad BioWare har du just blivit bönhörd.
Ja just det, Metal Gear är känt för sina mellansekvenser med drakar
Jag kommer ihåg ett gammalt spel som också skröt om massor av filmtid, av en händelse var även det en uppföljare till ett framgångsrikt spel, det floppade på grund av att spelarna ville spela ett spel, inte titta på film.
Final Fantasy 13? Tröttnade dock på den rullen efter sisådär 3 timmar, så jag vet inte riktigt om det blev mer spelmoment senare.
Personligen tycker jag man skall hålla sig till så få cutscenes som det bara går, men förmedla samma känsla när man spelar istället.
Det räcker med en kort och välgjord intro film som presenterar story och div. nyckel personer.
Resten kan skötas bl.a. genom dialoger och val av musik,typ som deus ex 1.
Annars blir det lätt för mycket film och för lite spel.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Låter lagom för ett spel av DA:s dignitet. Har inga större förhoppningar efter det smärre magplasket med del 1, som inte alls levde upp till mina förväntningar efter x antal speltimmar.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ok, till de som klagar på att 103 minuter är för mycket:
Jag spelade igenom första Dragon Age på ungefär 50 timmar (alla sidoquests inräknade), om vi antar att DA2 är ungefär lika långt så är det alltså 103 minuter film utspritt på 50 timmar speltid, vilket betyder att det är ungefär 2 minuter filmsnutt per timme du spelar.
Men jo, det blir nog inget spel, det blir en film.
"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."
JAg har inget emot cutscenes. Däremot ogillar jag att dom inte inkluderar förrenderade cutscenes som dom ändå har gjort. Innan Dragon Age släpptes visade dom upp maffiga förrenderade trailers, (vilket dom också gjort till DA2) men INGET av detta inkluderades i spelet. Kände mig lite lurad på den punkten faktiskt. Men det var ett jäkligt bra PC spel för övrigt.
Cutscenes måste vara ett av de minst kreativa sätten att berätta en historia på.
Meh, orka.
vill du hellre läsa hela skiten i codexen? ...
ofta man klagar så här varje gång man kommer ur biosalongen
OCH
jag skulle säga att 2 min film och 58 min spel inte är mer film än spel, om det nu blir så här vet så klart ingen förutom bioware än men man kan väll vara så negativ det bara går och tro det värsta om man vill.
vill du hellre läsa hela skiten i codexen? ...
Ärligt talat? Ja. Framför allt vill jag se att spelutvecklare, grafiker och manusförfattare bygger en atmosfär och berättar en historia utan cutscenes, jag menar, det är inte som att man inte har tillgång till visuella och auditiva verktyg. Det borde vara fullt möjligt att berätta en historia utan att ta kontrollen från spelaren.
ofta man klagar så här varje gång man kommer ur biosalongen
SPEL =/= FILM
Spelar jag ett spel så förväntar jag mig ett spel.
Ser jag på en film förväntar jag mig en film.
Läser jag en bok förväntar jag mig en bok.
Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism