Över sex timmars mellansekvenser i Yakuza 4
Metal Gear Solid får se upp – Yakuza 4 klockar in på drygt sex och en halv timmes gangsterfilm.
Ser fram emot detta väldigt mycket, Yakuza 1-3 är alla riktigt bra! Skulle faktiskt gå så långt att säga att Yakuza 2 är mitt favoritspel till PS2an!
Och det är trots det faktum att jag inte gillar mellansekvenser i spel. Metal Gear Solid 2 och Xenosaga är båda trista för att de har alldeles för mycket av det!
Är detta det nya sättet att skryta om vilket spel som är bäst?
Tycker nog detta är mer 'avtändande' om något.
Haha, "nya sättet"? Du har inte hållit koll på Final Fantasy- eller Metal Gear-serien de senaste tio åren?
Skämt åsido så måste jag säga att jag gillar dessa mellansekvenser. Det är inte alla spel som gör sig väl med en handling som fortskrider "i bakgrunden" som Half Life 2 (som naturligtvis gör detta exceptionellt bra), och Yakuza är ju lite som en klassisk japansk gangsterfilm, så att det finns mycket filmsekvenser i spelet gör mig inget.
Provade demot till 3an, mellansekvenserna va riktigt flummiga och gameplayet inget vidare heller. Tycker verkligen inte att man bör skryta med mellansekvenser i ett interaktivt medium heller. Riktigt bra spel förmedlar story utan mellansekvenser osv a'la Half-Life 2.
subterranean homesick alien
Inte nog med att man måste ladda spelet i börjarn, nu måste man även kolla på aslånga mellansekvenser. Nån kort ibland kan ju vara bra för att få lite inlevelse. Men 384min sekvenser är litte overkill, dock vet jag inte hur dom är utlagda.
while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}
Stackars jävlar som sitter och längtar efter 6 timmars mellansekvenser, jag vill gärna spela spelen inte titta på taffliga cut scenes....men detta e väl det nya, som antalet km2 på en karta var ett tag, där GTA lyckades skapa en stor jävla öken med fem små städer som man inte kunde göra ett skit i...lite så känns det med x antal timmar mellansekvenser, öken man inte kan göra ett skit i