Intressenter till Mod-Projekt?

Medlem
Intressenter till Mod-Projekt?

Hej, jag har hållt på en del med modding - gjort banor i Source och UnrealED3. Samt pillat lite i Maya och skrivit lite Story/Designdokument och liknande. Men bör betraktas som grönjöling.

Jag är sugen på att lära mig mer men har svårt att komma igång utifall jag inte känner lite tryck och ansvarighet. Är då nyfiken utifall någon med helst lite erfarenhet i programmering, modellering, animering eller något utvecklarvertyg, helst source eller unrealed3 är sugen på att styra igång något litet projekt. The more the merrier. Hör av er på FZ, mailen, (antonqvarfordt@gmail.com) eller MSN: anton_qvarfordt@hotmail.com). Utifall suget slår till.

Fred ut!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vet inte hur aktiva de är där nu, men när jag var igång med moddande (främst leveldesign och texturer) fann man ganska lätt projekt som sökte förmågor på ModDB. Där samlas också alla moddar för olika spelmotorer och liknande, så finns enorm kunskap på forumet.

Medlem
Skrivet av gottfried:

Vet inte hur aktiva de är där nu, men när jag var igång med moddande (främst leveldesign och texturer) fann man ganska lätt projekt som sökte förmågor på ModDB. Där samlas också alla moddar för olika spelmotorer och liknande, så finns enorm kunskap på forumet.

Ja jag har hängt där mycket för några år sen, tänkte starta något nytt dock och köra på med några svenskar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har börjat damma av mina UnrealEditor 3 kunskaper själv nu. Hojta om ni är sugen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Arbetet med ett spel i UDK är igångtuffat, vi är nu ett par människor och har styrt utvecklarforum osv. Om någon är sugen är nu et utmärkt tid att hoppa på skutan!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Låter väldigt intressant!
Är själv bara 14 år, men har hållt på med lite spel här och där.. Men det slutar alltid med att det inte blir klart, jag måste helt enkelt bli pushad till att göra något. Jag kan bara modelera och lite texturering men har inte haft någon ork att hålla på med det så jätte mycket.
Tänkte börja lära mig scripta också fast har inte gjort något på ett tag nu.
Men iallafall, lycka till med modden!
Vad ska det bli för sorts genre om man får fråga?


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Låter väldigt intressant!
Är själv bara 14 år, men har hållt på med lite spel här och där.. Men det slutar alltid med att det inte blir klart, jag måste helt enkelt bli pushad till att göra något. Jag kan bara modelera och lite texturering men har inte haft någon ork att hålla på med det så jätte mycket.
Tänkte börja lära mig scripta också fast har inte gjort något på ett tag nu.
Men iallafall, lycka till med modden!
Vad ska det bli för sorts genre om man får fråga?

Tja! Mm du bara är 14 så gör inte det något, du får leverera så mycket du kan och orkar helt enkelt. Det råkar vara så att vi har ett gäng enklare modeller som är typ det akutaste som måste göras just nu som kanske skulle passa sig väldigt väl. Typ stolar och toallet, soffa, säng och lite sånt. Hör av dig med Skype/MSN/Steam på PM så kan du får mer information.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skulle vara kul att jobba med en mod igen, är ett tag sen sist.
Gör bara banor dock. Senaste banan jag har gjort efter ca 2 års uppehåll från UT3.
Har dock inte arbetat så mycket i UDK. Beror dock på vad det är för typ av mod.

http://www.youtube.com/user/Seraium?feature=mhum#p/a/u/0/PgcR...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har lekt med Valve Hammer Editor 3.5 sedan 2003, har dock inte vågat hoppat upp till Source. Men skulle säkerligen kunna försöka om det fanns motivation. Har även fifflat med modeller och texturer, men det är definitivt inget jag skulle sätta upp på mitt CV - so to speak.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

UDK är vad som gäller. Och banbyggare behövs. Modden är en Single Player mod satt i nutida Stockholm och handlar om en avdankad ryss som börjar få smaka på sina krigsmen. Vill inte säga för mycket Men som sagt, SP-pangpang i Stockholm. PMa erat Steam/Skype/MSN-username om ni är intresserad och vill snacka mer.


signatur

subterranean homesick alien

Jag har en liten inspelningsstudio och skulle mer än gärna prova på att designa lite spelljud/spelmusik om det är utav intresse?

Medlem

Oj, det var längesen man moddade..
Senaste projektet var en mod/ett nytt spel baserat på Quake 2 SC... men det blev aldrig klart


signatur

You can't win the game...

1
Skriv svar