SC2: Heart of the Swarm och Diablo III - när släpps de?

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Proximately:

Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O

Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.

Så 300 är fullpris jämfört med de 800kr jag spenderade på min Collectors edition. Ne du, gå och lägg dig!

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Proximately:

Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O

Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.

jaa, klart, speciellt när dom uppdaterar spel med massa extra saker under tiden, och kanske inte.. låt oss säga tex 3 NYA maps för 150 kr...

Inaktiv

Blizzard gör helt rätt att putsa sina spel totalt - men attans vad det stör att höra att de kommer sent hela tiden


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen:

Diablo 3 släpps 2012. Inte 2011. Punkt. Slut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hellre att spelet är buggfritt och helt färdigt men kommer släppas senare än tvärtom!

Inaktiv

Kan knappt bärga mig tills Diablo III är ute, då skall det spelas! 8)

Medlem

Ska bli skoj när Diablo 3 kommer. Men seriöst vem fan bryr sig om Heart of the swarm?
Bara extrema blizzard fanatiker skulle vilja slänga pengar på sånt...

Medlem
Skrivet av Twitch:

Folk verkar tro att det är Blizzard som bestämmer när ett spel släpps, så är det INTE. Det är Activision som bestämmer när Blizzard släpper sina spel, Det är helt enkelt så att Activision låter Blizzard hålla sin "when it's done" aproach eftersom de symboliseras med kvalité och är en av spelutvecklarnas största kassako.

Detsamma gäller andra utvecklare, dom är ledsna över att släppa spel så tidigt med buggar men de kan inte göra något åt det eftersom det är utgivaren som äger projektet och betalar utvecklarnas löner.

Den enda utvecklare som både är utvecklare och utgivare är vad jag vet Valve, och där kan vi prata om avsaknad av spel

Exempel på utgivare är EA, Activision, Ubisoft, Sony, Nintendo, Microsoft. Dessa företag betalar utvecklare för att tillverka spel det är också dessa företag som bestämmer släppdatum.

nja det var en merger inte upköp...så det stämmer inte fult ut men för alla andra utvecklare gäller det du sa. slutade spela sc2 ett par månader efter relese men d3 kommer nog köras länge o väl... händer att jag installera d2+lod ibland men upplösningen för mig att sluta spela..

Medlem
Medlem
Skrivet av Samura1Jack:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Proximately:

Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O

Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.

Så 300 är fullpris jämfört med de 800kr jag spenderade på min Collectors edition. Ne du, gå och lägg dig!

Det är planerat att kosta $60, precis som SC2, att för någon ny bana och några nya enheter i MP. Att du sedan köpte spelet dyrare än vad du behöver är ovidkommande.

Medlem

kul att höra folk som undrar vad det är som tar sådan tid .. som säkert är experter på att göra modeller och programmera .. sam göra kartor och olika textures

Många som klagar på långa tider. Men tänk på att allt som ska göras ..
Allt från stora fungerarnde programeringar till den därar lilla knappen det står exit game på (Desing mässigt tänkt)

Men iaf .. Det tar tid .. det e inte bara. Även om de redan har mkt materia från sc2,

Och dem som kallar det Mjölkning kanske ska ta och kika på vad som menas med det utrycket


signatur

Kan ej skriva åäö

12
Skriv svar