SC2: Heart of the Swarm och Diablo III - när släpps de?
Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O
Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.
Så 300 är fullpris jämfört med de 800kr jag spenderade på min Collectors edition. Ne du, gå och lägg dig!
Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O
Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.
jaa, klart, speciellt när dom uppdaterar spel med massa extra saker under tiden, och kanske inte.. låt oss säga tex 3 NYA maps för 150 kr...
Blizzard gör helt rätt att putsa sina spel totalt - men attans vad det stör att höra att de kommer sent hela tiden
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Folk verkar tro att det är Blizzard som bestämmer när ett spel släpps, så är det INTE. Det är Activision som bestämmer när Blizzard släpper sina spel, Det är helt enkelt så att Activision låter Blizzard hålla sin "when it's done" aproach eftersom de symboliseras med kvalité och är en av spelutvecklarnas största kassako.
Detsamma gäller andra utvecklare, dom är ledsna över att släppa spel så tidigt med buggar men de kan inte göra något åt det eftersom det är utgivaren som äger projektet och betalar utvecklarnas löner.
Den enda utvecklare som både är utvecklare och utgivare är vad jag vet Valve, och där kan vi prata om avsaknad av spel
Exempel på utgivare är EA, Activision, Ubisoft, Sony, Nintendo, Microsoft. Dessa företag betalar utvecklare för att tillverka spel det är också dessa företag som bestämmer släppdatum.
nja det var en merger inte upköp...så det stämmer inte fult ut men för alla andra utvecklare gäller det du sa. slutade spela sc2 ett par månader efter relese men d3 kommer nog köras länge o väl... händer att jag installera d2+lod ibland men upplösningen för mig att sluta spela..
Sen angående det här med att mjölka Starcraft... err... sen när blev att släppa ETT spel i tre delar med c:a två till tre års mellanrum (som bäst) att mjölka en franchise? o__O
Ja du, släppa ett spel där expansionerna kostar fullpris anser jag vara att mjölka. Framför allt när fokus för de flesta ligger på multiplayer och en expansion på sin höjd innebär några nya enheter.
Så 300 är fullpris jämfört med de 800kr jag spenderade på min Collectors edition. Ne du, gå och lägg dig!
Det är planerat att kosta $60, precis som SC2, att för någon ny bana och några nya enheter i MP. Att du sedan köpte spelet dyrare än vad du behöver är ovidkommande.
kul att höra folk som undrar vad det är som tar sådan tid .. som säkert är experter på att göra modeller och programmera .. sam göra kartor och olika textures
Många som klagar på långa tider. Men tänk på att allt som ska göras ..
Allt från stora fungerarnde programeringar till den därar lilla knappen det står exit game på (Desing mässigt tänkt)
Men iaf .. Det tar tid .. det e inte bara. Även om de redan har mkt materia från sc2,
Och dem som kallar det Mjölkning kanske ska ta och kika på vad som menas med det utrycket
Kan ej skriva åäö