"Age of Empires III var ett stort misstag"
"Vi försökte göra för mycket", säger en av de viktigaste utvecklarna bakom spelet.
#age-of-empires, #ensemble-studios, #age-of-empires-iii, #microsoft
Så Bruce Shelley började jobba på Zynga alldeles nyligen? Han jobbade hos UBI innan, med Blue Byte och designade Settlers 7. Då har Zynga två f.d. ess av RTS-världen hos sig, för Brian Reynolds jobbar där redan nämligen. Reynolds har designat Rise of Nations och tidigare även SMs Alpha Centauri och Civilization II.
Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.
//LD
Jag tycker inte det har nåt med 3D-grafik att göra. Jag var ett enormt fan av AoE II, har spelat säkert 2000 timmar, men såg oerhört fram emot uppföljare med 3D-grafik. 3D-grafik är en bra sak.
Problemet med AoM var att det hade fantasytema istället för mänsklighetens historia (och problemen med AoE III omnämns redan i artikeln).
Memento Mori
Ja, absolut. Nu vill jag ha en ursäkt för Age of Mythology oxo. Det är konstigt att dom kände att den klassiska AoE-spelkänslan försvann i AoE3 när den redan förstördes i AoM? Dom måste ju ha insett att 3D och polygoner inte funkade så bra för den här serien redan då.
//LD
Jag tycker inte det har nåt med 3D-grafik att göra. Jag var ett enormt fan av AoE II, har spelat säkert 2000 timmar, men såg oerhört fram emot uppföljare med 3D-grafik. 3D-grafik är en bra sak.
Problemet med AoM var att det hade fantasytema istället för mänsklighetens historia (och problemen med AoE III omnämns redan i artikeln).
...2000 timmar? 41 Dagar? Really?
hejsanhejsanhejsan
//LD
Jag har nog spelat minst lika mycket. AoE 2 var oerhört bra, och har lirat en hel del genom åren. 2000h är inte överdrivet mycket på 10-11 år?
AoE3 var grafikmässigt ett grymt snyggt spel. Min dåvarande dator palla knappt trycket.
I min mening som floppa AOE3 hos mig var allt som inte fanns med från AOE2 i skirmish. Unitcapen var också otroligt störande. Dom stora slagfälten med 4v4 var borta, alla olika spelsätt var borta också, plus att datorn kunde bara va en nation som högst (T.ex 4 CPU som britter var omöjligt).
Kortfattat, sakna sandlådan som gjorde spelet så roligt i nuvarande tid.
Det är sant att AoE III tillhör serien. Däremot var det inget fel på det som ett eget spel; som sagt.... namnbyte hade varit bra.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
//LD
Det är inte så himla mycket för ett spel man verkligen gillar Ligger nog en bra bit över det dubbla i cs!
Själv tog jag mig aldrig ens tid att installera AOE3, fick aldrig något sug!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Håller med, det var inte bra alls...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Ni som diggade trean...kan inte ha lirat tvåan, vilken var ett av de bästa RTS genom tiderna.
Bruce Shelley må vara okänd nu, men det finns folk som nämner honom i samma mening som Sid Meier. Han vet vad han pratar om.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Shit jag saknar bra stategispel på senare år, några tips? Vill ha något där man bygger upp sin bas och lägger ner rätt mycket tid i den processen. Ej rymdspel-.
Finns ett rätt okänt, typ fem år gammalt men med hyffsad/god grafik (vilket inte är det viktigaste iofs för RTS)
Tyvärr hittar jag inte namnet i minnet just nu, men det är fantasy och påminner mest om warcraft III, men spelet är bättre.
Sorry för tappat namn, men det finns och kamske någon i tråden vet vad jag pratar om.?
Långa singelplayer campainger och tror jag...uppföljare.
Annars de första DOW ( typ 4 med tillägg) men de bryter emot din önskan om "ej rymdspel"...Jag kan tycka att fantasay är fantasy..oavsett om det är Tolkien plagiat eller något mer nutida, ett bra RTS är ett bra RTS.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Shit jag saknar bra stategispel på senare år, några tips? Vill ha något där man bygger upp sin bas och lägger ner rätt mycket tid i den processen. Ej rymdspel-.
Finns ett rätt okänt, typ fem år gammalt men med hyffsad/god grafik (vilket inte är det viktigaste iofs för RTS)
Tyvärr hittar jag inte namnet i minnet just nu, men det är fantasy och påminner mest om warcraft III, men spelet är bättre.
Sorry för tappat namn, men det finns och kamske någon i tråden vet vad jag pratar om.?
Långa singelplayer campainger och tror jag...uppföljare.
Annars de första DOW ( typ 4 med tillägg) men de bryter emot din önskan om "ej rymdspel"...Jag kan tycka att fantasay är fantasy..oavsett om det är Tolkien plagiat eller något mer nutida, ett bra RTS är ett bra RTS.
Okej, hoppas du kommer fram till namnet, jo har faktiskt inte testat DOW, och med "inte rymdspel" menade jag spel som Sins Of a Solar Empire
The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.