Ove kaufeldt - med i aktuellt (A-Ekonomi)

Medlem
Ove kaufeldt - med i aktuellt (A-Ekonomi)

Ove Kaufeldt, det är en gammal spelskribent som var med i datortidningar som fanns innan PC Gamer.

Ikväll såg jag honom på nyheterna, när han pratade om matpriserna. Blev intervjuad i A-Ekonomi. Om det nu var just den Ove Kaufeldt.

Matpriserna är rätt okej där jag handlar. Här är några prisexempel:

Dr Oetker Pizza 29:90
Felix Pizza 30:90
1,5 liter lättmjölk 10:50
Bravojuice 2 liter 19:90

Potatis 7:95 kr / kg
Potatissäck 5 kg per säck cirka 20 kr
Kexchoklad 6:95
Snickers 7:95
Lösgodis 79 kr per hekto

Fiberrost - bröd 1 kg 19:90

Dyr potatis, 4 kr i Småland...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Lösgodis 79 kr per hekto"

Holy crap, det var inte billigt för fem öre antar att du menar 79kr/kilot?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Antikvitet

Ove Kaufeldt är en man med många strängar på sin lyra. Men inte minst frilansar han fortfarande för PC Gamer.

Han har också de senaste åren varit ordförande i juryn för Dataspelsbranschens årliga prisutdelning på Spelgalan. Att han pratar mat i tv också, det visste jag dock inte.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers

Och FZ, han har testat en hel del prylar senaste månaderna.


signatur
Inaktiv

Jag minns att jag störde mig ganska mycket på honom och hans spelrecensioner för tidningen High Score back in the days. Jag kan inte komma ihåg att han gett ett enda spel mer än 4 av 5 (Warcraft 1 om jag inte minns helt fel) i betyg någon gång. Det jävliga var att när jag väl skaffat ett spel som han recenserat i tron om att han bara svamlat så han jag faktiskt hållit med om hans betyg på så gott som samtliga spel.

"Jaha, nu har den där jävla Ove sågat ännu ett spel som jag sett fram emot. Han borde inte få skriva recensioner alls!"


signatur

You must construct additional pylons.

Skägg.
10 Chambers

High Score, en ung spelnörds våta dröm


signatur
Medlem

Haha he's the man!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Zymac:

"Lösgodis 79 kr per hekto"

Holy crap, det var inte billigt för fem öre antar att du menar 79kr/kilot?

Ja såklart. Tänkte först skriva 7:90 hektot men sen tänkte jag att det var bättre att ange piset i kg. men så ändrade jag tydligen inte enheten utan endast priset.

Medlem
Skrivet av John:

Ove Kaufeldt är en man med många strängar på sin lyra. Men inte minst frilansar han fortfarande för PC Gamer.

Han har också de senaste åren varit ordförande i juryn för Dataspelsbranschens årliga prisutdelning på Spelgalan. Att han pratar mat i tv också, det visste jag dock inte.

Tja, han pratade lika mycket ekonomi som mat. Han tyckte det var dyrt. Han såg ut att vara nånstans mellan 40 och 50. Kul att jag var rätt ute i mina aningar om att han hade kopplingar till FZ.

1
Skriv svar