Starbreeze licensierar Unreal Engine 3
Uppsalastudion ingår samarbete med Gears of War-gänget Epic Games.
#starbreeze-studios, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay, #the-darkness, #epic-games, #bullfrog-productions, #syndicate
Hade jag varit Starbreeze hade jag nog satsat på Frostbite 2 istället men jag antar allting handlar om hur lätt det är att programmera med dessa motorer?
Nej.
Det handlar om vilken motor som gör det jobb man är ute efter. Starbreeze har hitills inte gjort spel av den typ som Dice optimerarar sin motorer för. Kan man ens licensera frostbite som utomstående utvecklare föresten?
UE3 må vara gammal, men målplattformarna är samma som motorn gjordes för. Skall man göra den typen av spel som Starbreeze hitills gjort så är det mycket troligt att UE3 är det absolut bästa valet.
Tycker UE3:n stoltserar me Markandens snyggaste Shaders, bortsätt från kanske Cryengine 2.
Snyggaste shadrarna eller bästa 3d-grafikerna? Kan du verkligen se skillnaden och dra gränsen mellan vad som är en bra motor och vad som är modellerna och texturerna som de säljer motorn med?
Jag kanske har fel men börjar inte Unreal Engine 3 motorn bli gammal och ännu äldre innan deras nya spel kommer ut.
Epic håller ju på med Unreal Engine 3.5 för Gears of War 3 och förväntas släppa Unreal Engine 4 inom en inte alltför avlägsen framtid
Unreal Engine är ruskigt lätt att programera i, skalar väldigt bra till sämre PC/konsoler medan den klarar bra grafik på bra hårdvara. Den har väldigt få buggar, och är väldigt flexibel, har använts i flygspel, FPS, 3PS, MMO och mycket annat. Unreal Engine är det man får satsa på nu, såvida man inte utvecklar något eget (dyrt, buggigt, svårt)