När kommer ett nytt fenomen? Är trött på CS!

Ero
Medlem
När kommer ett nytt fenomen? Är trött på CS!

God afton kära medlemmar!

Counter Strike, jag minns inte vad klockan var när jag första gången snubblade över detta spel men beta 2 eller beta 3 var det iaf. Spelet har varit en del av mitt liv i över 10 år (med längre pauser ibland) och jag har en sådan hat-kärlek till spelet så det inte är sant. Det är inte mycket som kan få mig så förbannad så snabbt men jag älskar att spela skiten för mycket för att sluta. Jag är en CS junkie.

Jag svär minst en miljard gånger per mapp och vill slå näven i skärmen fler än en gång. Jag hatar spelet. Men fan vad härligt det är att få ryssa fram på nuke yard som T och ta sig bakom CT på ramp och göra dem fly förbannad när tar dem i rygg. Jag älskar spelet!

Vissa dödsknarkar, andra kör bil på fyllan, jag skriker att jag ska döda någon på en CS-server.

Men nu är jag leds på det! Jag vill ha något nytt! Alla Starcraft-fans fick ju sin cyber-orgasm iom Starcraft 2. Vi fick CS: Source, ett jävla magplask och pungspark på samma gång. Men jag vill nog inte ha ett nytt CS som i Conter Strike. Jag vill ha ett FPS-fenomen!

Vart är det där spelet som jag kommer nörda i över 10 och fortfarande tycka är roligt (även om jag hatar det!), vart är spelet som gör att jag vill släpa iväg min dator till en kompis för att lana (oavsett vad frugans åsikt om grabbar som nördar tillsammans är)?

Vart är min virtuella drog?

Battlefield 3 verkar ju onekligen bli ballt, men jag ser inget "leva länge" i det.

Likt Jesus så kommer vi nog aldrig få se en sådan uppståndelse igen tror jag. Men jag tror och hoppas! Inte på Jesus, men på speltillverkarna!

Spel jag ser fram emot:

Diablo 3
Battlefield 3
Uncharted 3

(visst bara treor)

Kan tillägga att jag är 27 årig student, har fru och barn så klanlivet är inget för mig, jag lirar bara public.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Ish
Medlem

ArmA II: www.ssg-clan.se Bara obligatorisk närvaro 2ggr i veckan


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Tar det lika lång tid för Battlefield 4 att komma som trean så har du minst 5 år på dig.

Medlem

Kommer att älska Diablo 3. Och kommer att hålla i sig för mig i ungefär 8 år (diablo 2 hållde i mig i 8 år) Battlefield 3 kommer inte att hålla pga att ett nytt kommer att komma ut, uncharted 3 meh, ett konsoll spel

Skägg.
10 Chambers

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...

Bah! Då är det lika bra att börja spela tf2 ;D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...

Bah! Då är det lika bra att börja spela tf2 ;D

Oh, också trevligt MP!


signatur

Jag har spelat "Counter Strike" två gånger, gäspade och gick och lade mig, men Black Ops. som alla älskar att hata har jag spelat i över 100 timmar av någon anledning. Nästa "fenomen" blir det som brädar WoW...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Testa Homefront, klart värt ett försök

Medlem

Red Orchestra 2 kommer i sommar också

Medlem

mw2 som också är ett spel som väldigt många älskar att hata, men det är ett riktigt ballt publicgaming fps spel, jag har själv lyckats smälla av 6-700 timmar på de...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...

Bah! Då är det lika bra att börja spela tf2 ;D

Oh, också trevligt MP!

Ni glömmer UT-serien som piskar både TF och Q ^^,

Medlem
Skrivet av Ish:

ArmA II: www.ssg-clan.se Bara obligatorisk närvaro 2ggr i veckan

Bra Ish att du gör reklam för oss:)

Medlem

Oh, förstår precis hur du känner. CS är hatkärlek. Krävs sådan otrolig skicklighet i lagspel, aim, speluppfattning m.m. att man blir förbannad på sig själv när man inte når upp till sina, högt uppsatta, krav. Tror inte heller att jag någonsin kommer lägga så många timmar på ett spel igen. Känslan när man drar ett one-shot-hs med deaglen, den känslan...

Medlem

Titan om det blir FPS MMO.

Ero
Medlem
Skrivet av musse1:

Oh, förstår precis hur du känner. CS är hatkärlek. Krävs sådan otrolig skicklighet i lagspel, aim, speluppfattning m.m. att man blir förbannad på sig själv när man inte når upp till sina, högt uppsatta, krav. Tror inte heller att jag någonsin kommer lägga så många timmar på ett spel igen. Känslan när man drar ett one-shot-hs med deaglen, den känslan...

Precis!

Arma 2 såg ballt ut, får tanka hem de två gigabyten som krävs för demot


signatur

Varit medlem längre än dig.

Ero
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...

Quake-serien började och slutade med Quake 2

Skrivet av elmackonr1:

mw2 som också är ett spel som väldigt många älskar att hata, men det är ett riktigt ballt publicgaming fps spel, jag har själv lyckats smälla av 6-700 timmar på de...

Har varit sugen på MW2, är väl lite samma känsla som Rainbow Six? Köpte senaste RS för någon dag sen men det var inte många som spelade det längre märkte jag.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

sc2 är ett skämt mot 1

Medlem
Skrivet av Ero:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...

Quake-serien började och slutade med Quake 2

Skrivet av elmackonr1:

mw2 som också är ett spel som väldigt många älskar att hata, men det är ett riktigt ballt publicgaming fps spel, jag har själv lyckats smälla av 6-700 timmar på de...

Har varit sugen på MW2, är väl lite samma känsla som Rainbow Six? Köpte senaste RS för någon dag sen men det var inte många som spelade det längre märkte jag.

Jag har själv inte lagt särskillt mycket tid på Rainbow Six, men vad jag kan säga är att det är jäkligt bra tempo och ruskigt bra kontroll, man blir hooked direkt :). Jag brukar själv kalla de "det nya CS" (jag var själv fast i CS träsket tidigare i flera år).

Medlem

För övrigt kan jag säga att Uncharted 3 kommer sparka rumpa!

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

För övrigt kan jag säga att Uncharted 3 kommer sparka rumpa!

Varför jämför man ett Äventyrsspel med en klassiker som CS? När det till råga på allt är ett FPS?


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem
Skrivet av Floyd Forward:
Skrivet av elmackonr1:

För övrigt kan jag säga att Uncharted 3 kommer sparka rumpa!

Varför jämför man ett Äventyrsspel med en klassiker som CS? När det till råga på allt är ett FPS?

För det första ser inte jag det jag skrev som en jämförelse med något annat för det andra kommenterade jag det bara pga att han som startade tråden skrev att han såg fram emot spelet.... -_-

Flakmonkey
Skrivet av qbic:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du kan ju alltid levla upp till Quake 3...

Bah! Då är det lika bra att börja spela tf2 ;D

Oh, också trevligt MP!

Ni glömmer UT-serien som piskar både TF och Q ^^,

Helt rätt

Medlem

Kommer nog inget FPS som kommer stå sig lika länge som farsoten CS har gjort.
Men BF3 kommer förhoppningsvis att leva upp till sina föregångare och då lär det stå sig i minst 5 år.
Tribes återupplivas i år också. På många sätt en gudfader till onlinespel men kanske inget som kommer dra en extrem spelargrupp, de flesta idag vill inte ha spel som är svåra och komplicerade.
Men mitt tips är iaf att sikta in dig på BF3, jag tror det blir FPS spelet som äger marknaden under en tid framöver.

Och självklart är det quake 3 som regerar


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ero
Medlem

Ja, det blir nog till att förboka BF3, synd bara att det är ett måste att köpa ny dator, gärna en från 10 år fram i tiden :S

http://www.g2play.net/store/Battlefield-3-EA-Download-Manager...
Inte så dyrt direkt


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Är det nåt jag lärt mig så köp aldrig nya online-FPS på release. ALLA och jag menar ALLA jag köpt har dragits med fruktansvärda buggar i flera veckor. Det senaste jag köpte på release var BC2 och jag kunde förfan inte spela en match de första två veckorna på grund av trasig server browser och EA-server som la ner hela JÄVLA tiden.

Men jag är lite sugen på ARMA 2. Varit det enda sen release men läste att det var en buggfest då. Men nu lär de ju vara fixade.

Medlem

Satsa på BF3 och Red Orchestra 2, du kan just nu sätta dig och lira Battlefield: Bad Company 2 som är trots konstant whinande från Battlefield-purister ett riktigt kul spel, visst, man kan inte gå prone, men det är fortfarande ett underhållande och riktigt häftigt spel för det.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Planetside 2/Next kanske, mmorpg fps.

Medlem
Skrivet av Ero:
Skrivet av musse1:

Oh, förstår precis hur du känner. CS är hatkärlek. Krävs sådan otrolig skicklighet i lagspel, aim, speluppfattning m.m. att man blir förbannad på sig själv när man inte når upp till sina, högt uppsatta, krav. Tror inte heller att jag någonsin kommer lägga så många timmar på ett spel igen. Känslan när man drar ett one-shot-hs med deaglen, den känslan...

Precis!

Arma 2 såg ballt ut, får tanka hem de två gigabyten som krävs för demot

Blev också sjukt sugen på det efter att ha kollat på lite youtube-filmer och trailers... Så jag drog hem demot bara för att mötas av den enda spelmotorn i världen som är sämre optimerad än stalkers....

Ska precis åka ner till byn och hämta min nya sandybridge setup, får se hur spelet flyter med nya grejerna!

Medlem

Tror det krävs ett sjuhelvetes focus på djup i spelkänsla i de små sakerna att hantera vapen, rekyl, rörelse osv för att komma i närheten av CS kaliber. Men rätt vad det är, när vi tröttnat på lättskjutet och snyggt i disneyvärldar kommer sneglingar på gamla CS, med dess finkänslighet i spelrörelser.

CS har ju i princip ytterligare en egen liten genialisk spelvärld i själva rörelserna och hanteringen av vapen, rekyl etc. En extra dimension som andra spel saknar.

Det är nog dags snart. Den som börjar snegla på dessa saker likt gamla CS kommer vinna mark. Varför fortfarande ingen gjort det är ju en gåta anser jag....

12
Skriv svar