Inga portaler i Prey 2

Robot
Inga portaler i Prey 2

Även gravitationen har fått stryka på foten. Varför? Läs vidare!

#prey, #prey-2-2, #human-head-studios


Medlem
Inga portaler i Prey 2

Hmm, modigt att skala av ett så karakteristiskt drag från originalet. Det ska bli spännande att se vad de tänkt sig i uppföljaren sen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

10p: Vad har Rainbow6, Operation Flashpoint och Dragon Age gemensamt med Prey?

Medlem

Så det ska bara bli en helt vanlig shooter i mängden? Fyfan vad allt är tråkigt nu för tiden.

Medlem

Hoppas dom åtminstone kommer med en ny funktion som ersätter det dom tagit bort


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av frunk:

10p: Vad har Rainbow6, Operation Flashpoint och Dragon Age gemensamt med Prey?

Dom har fått sämre och mer arkadiga/neddummade uppföljare?

Jag tyckte inte alls det var för mycket pussel i Prey. Riktigt trist om dom tar bort några av elementen som gjorde Prey riktigt coolt. Jag har sagt det förut och det skall sägas igen: Prey var sjukt underskattat. Jag hoppas dom inte dummar ner spelet, det finns nog en större marknad för lite tankeaktiverande och intressanta spel än vad folk tror bara dom vågar sätta lite stålar på att marknadsföra ett sådant. Nu var ju Prey inte ett speciellt klurigt eller pyssligt spel utan det var helt klart ett actionspel med lite breaks där man fick leka med häftiga idéer. Mer sånt, inte mindre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

jag ser det framför mig. en låda med namnet "prey 2" och ett spel som inte utmärker sig en milimeter från alla andra generiska tråkiga FPS spel som finns ute. bara för att spelskaparna är oroliga för att inte få in lika stor inkomst när man faktiskt behöver använda en hjärncell för att spela spelet.
sjukligt tragiskt.


signatur

// Bacon <3

Moderator | Testpilot

Bara man kan dö denna gång så är jag glad


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Prey 2 minus det som gjorde det Prey, låter som en jättebra idé... Varför ens ge olika spel namn? Allt ska ju vara så generiskt nuförtiden, kan väl lika gärna döpa spelen till FPS #2075 eller vad som helst.

Medlem

Och ni är säkra på att detta inte var ett första april skämt? Har ni dubbelkollat i PSM3?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Så en helt vanligt shooter med andra ord. Väldigt ointressant.

Medlem

Vänta vänta vänta vänta nu lite... Dom har sagt att Prey 2 så följer vi en gubbe från flygplanet som kom in I "The Sphere" I ettan (Man såg den fina krashen själv i första spelet) och nu säger dom

"– Portaler och gravitation var funktioner sprungna ur The Sphere [moderskeppet i det första spelet]. Och The Sphere är borta."

...Detta måste vara ett sent aprilskämt...

Medlem

Varför ta bort nåt folk gillade och som gjorde spelet intressant?


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers

Det låter ju en smula märkligt att de två sakerna skulle försvinna.


signatur
Medlem

låter lite som crysis tror dom att folk köpte dessa spel för storyn?

Medlem

Kunde gått åt vilket håll som helst, men dem verkar ha riktat in sig på 'ointressant'. Gör man en uppföljare så ska det en uppföljare vara, inte en spin-off.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Boomer:

Kunde gått åt vilket håll som helst, men dem verkar ha riktat in sig på 'ointressant'. Gör man en uppföljare så ska det en uppföljare vara, inte en spin-off.

Är ju ändå en uppföljare fasten dom ändrar på det. Räcker väll med att storyn fortsätter så borde det fortfarande räknas som en uppföljare? Om allting ska vara likadant så klart det inte blir någon större utveckling.

Kolla bara på cod, så du vill ha det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Boomer:

Kunde gått åt vilket håll som helst, men dem verkar ha riktat in sig på 'ointressant'. Gör man en uppföljare så ska det en uppföljare vara, inte en spin-off.

Är ju ändå en uppföljare fasten dom ändrar på det. Räcker väll med att storyn fortsätter så borde det fortfarande räknas som en uppföljare? Om allting ska vara likadant så klart det inte blir någon större utveckling.

Kolla bara på cod, så du vill ha det?

Spelen berör, av det vi vet än så länge, inte varandra storymässigt - mer än att det handlar om samma aliens. Av det Jag har läst, så verkar det bli ett [nerdummat] 'GTA in space'.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Gamereactor:
"Den första delen av Prey 2 kommer att utspela sig parallellt med storyn i ettan"

"Rörelseschemat från Mirror's Edge, samma frihet som i Mass Effect2 och eldstriderna från Killzone 2"

Gamereactors intervju med HH så står det:
"Färre portaler... tekniken kunde bara användas på rymdstationen som Tommy Sprängde. I Prey 2 finns en annan typ av portaler som dock inte används lika ofta"
Och de har tydligen ändrat spelet en del gånger så att man var med i flygplanet man såg i Prey 1, var kanske någon tidig version? Behöver ju inte vara samma plan som i filmen de visat upp för den totalförstördes väl i ettan?
Bilderna på Gamereactors hemsida ser ut att också vara från gamla versioner, de i tidningen är från intervjuns tillfälle och precis som Jonas Mäki beskrev banan han körde så påminner det om Omega från Mass Effect2. Portalerna var ju inget man själv kunde skapa var man ville så att de är färre än att de skapar ett vapen som i Portal tycker jag var ett bättre drag, men visst är det synd att de tar bort den del av spelet som gjorde det intressant.

Det verkar ju inte komma mycket nytt precis, snarare som en klon med koncept från andra spel i snyggare förpackning. Hoppa och klättra som i Mirror's Edge, samma "öppna" värld som i Mass Effect2 och strider som i Killzone2 (har inte spelat något Killzone men, i stil med GoW kanske? cover/shoot=dead).
De säger också att Xbox är huvudformatet vid utvecklingen.

Medlem

Casual alltså?
Ta bort allt som var snudd på unikt och intressant med spelet bara, ger tyvärr nog en större försäljning. Släng med en Mario-karaktär också så blir det succé

Medlem

FPS måste vara den enda spelgenren som utvecklas baklänges. ;P

Medlem

Varför göra något unikt när man kan bygga samma som alla andra och casha in på titelnamnet.

Medlem

Att läsa FZ är lika med att läsa dödsannonserna nuförtiden


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Att läsa FZ är lika med att läsa dödsannonserna nuförtiden

"Nästa Call of Duty går inte att ducka i, eller strafea"

"Nya Call of Duty säljer över förväntan"

"Diablo 3 förpassas till nutid, blir FPS istället för hack'n'slash""

"Blizzard: "Activision övertalade oss""

"102% av alla före detta hardcore-spelare ser inte längre någon mening med livet"


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

utan portalen kommer jag inte köpa spelet

Medlem

Jaha, så de ska ta bort två av Preys mest utmärkande drag... jag begriper inte hur spelföretagen tänker längre.
Jag gillade faktiskt ettan, med sina lite "pussliga" banor. Blev lite som i Portal ibland.
Vill inte vara den som är negativ i onödan, men med detta besked kan jag ju säga att mina förväntningar på tvåan sjönk en hel del...
Synd.

Medlem

Hela j*vla industrin har tappat huvudet. Antalet spel jag verkligen köper är uppe i max 2 spel om året på grund av all denna skit som tillverkas nu för tiden. Allt är bara uppföljare som försämrats med varje siffra efter spelnamnet. Spelen slarvtillverkas och görs dummare för varje år som går. Snart sitter väl hardcore spelarna med Angry Birds 21 och jagar ägg.

Medlem

Å nej, Inte Prey igen! Man måste ju vara full för att spela första spelet utan att behöva spy Pga, alla vinklar & upp å ner.

1
Skriv svar