Battlefield: Play 4 Free

Medlem

Hur går det för Quake Live egentligen?
Det spelet är ju gratis, utan microtransaktioner, men med reklam. Det känns som en bättre affärsidé, än att man slipper reklam men blir tvungen att köpa en massa skit i stället. Man är ju inte tvungen, men annars kan man ju nästan skippa o spela.

Medlem

Riktigt roligt = )

Medlem

Mitt första intryck: dålig känsla i allt, känns som man snubblar omkring, inte mycket till feedback när det gäller vapen - och dessa sakerna är grunden i ett FPS...

Medlem

Recensioner är subjektiva.
Det är omöjligt att ge ett betyg som tillfredställer alla.

Live with it!

Lite Kanye West varning här. Någon blir taggad/avskräckt av recensioners innehåll medan en annan förlitar sig helt på betyget, vilket till största del är personligt "smaksatt" utav recensenten. Det är läsarens ensak hur mycket man vill lära sig om spelet innan köp. Man kan bli missnöjd över dåliga köp eller besviken över att ha missat någonting men då har man endast sig själv att skylla i en värld där hundra tusen röster kan ha fel. Att klaga över betygsättningen istället för motiveringen känns onödigt. Att klaga på folk som klagar tar det hela ytterligare en nivå vidare. Personlig smak > Tekniskt/estetiskt tilltalande, strikt objektiva recensioner är dessutom så jävla tråkiga att läsa så vi ska alla vara glada att det finns ställen som FZ. Som verkligen kan väcka ett intresse för kommande titlar eller som i detta fallet, bekräfta misstanken om att jag faktiskt aldrig skulle ha roligt i denna spelvärld.

Medlem

Skitspel, bådar inte gott för BF3 men man kan ju alltid hoppas...

Köper hellre "Section 8: Prejudice" för 150kr. 32 spelare + 12 banor + bottar + Horde mode + flera klasser och vapen och annat ^^

Medlem

Hopplöst, frustrerande och alldeles för obalanserat. Trots att det är gratis är det inte värt att lägga ner tid på det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Neatherblade:

"Free" spel i överlag är dåliga spel, som försöker mjölka pengar på microtransaktioner..

Det känns rätt så orättvist. T ex är både Dungeons & Dragons Online och Lord of the Rings Online fantastiskt bra för att vara free to play. DDO är ett utmärkt exempel på hur ett gratisspel borde fungera.

Sen tycker jag att den här tråden är ett bra exempel på varför FZ borde skippa betyget helt och hållet. Behåll + och - i sammanfattningen och låt alla bilda sin egen uppfattning av det som står i texten. Mindre gnäll, förhoppningsvis mer upplysta läsare.

Dom två spelen du nämner släpptes som "hela spel" och var inte free to play, anledningen att dom är det i dag efter några år ute bland spelarna är att det annars skulle stängts ner för att för få spelare spelar dem. Man kan kalla dem misslyckade MMO.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Förstår du inte att ett bättre vapen alltid är ett bättre vapen? En spelare som är lika bra som en annan ska inte bli offer för att den andre har slängt in pengar i leken. Kan du inte tillföra något vettigt till diskussionen mer än "du suger" kan du ju gå och kasta sand i en sandlåda istället.

Att det är obalancerat finns i alla spel som existerar, vi tar shogun 2 t.e.x där du måste överlista fienden för att besegra den, inte rusha och spreja. Att det finns olika vapen verkar naturligt enligt mig och om ditt vapen suger, byt. Sen om man suger vare sig vilket vapen man än har, så... lägg ner. Och om du tycker att 20 är mycket för ett vapen, så kolla på tf2 allt där är skit dyrt, men det går att skaffa på andra sätt. Du måste inte betala för vapnen, du kan hyra det i ett par dagar för kredit du får genom att döda, så om du inte får några kills, så är du sämst helt enkelt. Sen om du tycker jag snackar skit kan du ta och läsa vad du själv har skrivit

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Neatherblade:

"Free" spel i överlag är dåliga spel, som försöker mjölka pengar på microtransaktioner..

Det känns rätt så orättvist. T ex är både Dungeons & Dragons Online och Lord of the Rings Online fantastiskt bra för att vara free to play. DDO är ett utmärkt exempel på hur ett gratisspel borde fungera.

Sen tycker jag att den här tråden är ett bra exempel på varför FZ borde skippa betyget helt och hållet. Behåll + och - i sammanfattningen och låt alla bilda sin egen uppfattning av det som står i texten. Mindre gnäll, förhoppningsvis mer upplysta läsare.

Dom två spelen du nämner släpptes som "hela spel" och var inte free to play, anledningen att dom är det i dag efter några år ute bland spelarna är att det annars skulle stängts ner för att för få spelare spelar dem. Man kan kalla dem misslyckade MMO.

Black Prophecy, Shaiya, Runescape
Finsn många bra "gratis" spel att lira som inte är direkt obalanserade eller fula. När Warrock kom så var det ett klart fullgott "gratisalternativ" till BF, bättre än BF for free, och även där var balansen god.
Tyvärr har jag inte spelat det på länge så jag vet inte om det ännu håller kvalitén, men bättre än detta borde det iaf inte vara så svårt att vara (enligt egen erfarenhet)

Medlem

Testade det här igår...
Gratis är inte alltid gott...
Kommer nog inte sluta spela bloodline champions för det här (också gratisspel)..
Väntar hellre på bf3 som ska bli riktigt kul om det har kvar känslan från bf2..

Medlem

Bra skrivet, men det känns som du missat att nämna något för de som är sugna att kanske testa, och nu blir avskrämda. Ingenstans i texten(såvida inte mina trötta ögon missade något) nämns det att det är en Beta som testas. Vill minnas att då StarCraft recencerades här på FZ så nämndes ordet Beta(?).

Nåväl. Jag är helt fast i spelet, men har inte lirat något annat BF än 1942 och 1943, så jag har inte så mkt under vingarna. Själv ser jag ingen nackdel med att man inte kan byta klass mellan de gånger man dött, snarare tvärtom.

Dock vore det skönare att välja mellan varje karta, då man kanske gillar att ha olika roller karta till karta.

Sen skulle jag nog också vilja se mer fokus på teamarbete. Har inte hunnit spela sedan den öppna betan startades och vet inte hur det ser ut med "snipermedics". Men min känsla var förut att man inte fick någon hjälp _alls_ av medics. Hade man tur kunde man gå nära någon som healade sig själv.

Önskemål till framtiden är att det blir mer teamfokus, möjligheten att spela MED vänner(och gärna fler än en). Nu måste man ha tur för att hamna i samma lag, och att det finns plats på servern om man är fler än.. 1.

3/5 får det av mig, i dagens läge. Lite balansering och småfixar, samt större kartutbud så blir det här toppen.

Dessutom klarar man sig bra på de silverpengar man spelar ihop gratis i spelet att köpa vapen för. Jag har väl 18 000 på mitt konto, lvl 20 och det utan att ha spelat särskillt mycket(även om jag är helt fast så innebär det inte att jag har tid att spela 24/7). "Min" bössa kostar bara 500 silver per dag jag spelar, så jag klarar mig väldigt bra på det. Nu kom det ju veteranversioner på bössorna som kostar 1000 silver, så det blir lite dyrare, men absolut prisvärt, för man tjänar mer än 1000 silver på en dag. Kläder är ju skitsamma, såvida man inte vill sticka ut och synas.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Neatherblade:

"Free" spel i överlag är dåliga spel, som försöker mjölka pengar på microtransaktioner..

Det känns rätt så orättvist. T ex är både Dungeons & Dragons Online och Lord of the Rings Online fantastiskt bra för att vara free to play. DDO är ett utmärkt exempel på hur ett gratisspel borde fungera.

Sen tycker jag att den här tråden är ett bra exempel på varför FZ borde skippa betyget helt och hållet. Behåll + och - i sammanfattningen och låt alla bilda sin egen uppfattning av det som står i texten. Mindre gnäll, förhoppningsvis mer upplysta läsare.

Dom två spelen du nämner släpptes som "hela spel" och var inte free to play, anledningen att dom är det i dag efter några år ute bland spelarna är att det annars skulle stängts ner för att för få spelare spelar dem. Man kan kalla dem misslyckade MMO.

Black Prophecy, Shaiya, Runescape
Finsn många bra "gratis" spel att lira som inte är direkt obalanserade eller fula. När Warrock kom så var det ett klart fullgott "gratisalternativ" till BF, bättre än BF for free, och även där var balansen god.
Tyvärr har jag inte spelat det på länge så jag vet inte om det ännu håller kvalitén, men bättre än detta borde det iaf inte vara så svårt att vara (enligt egen erfarenhet)

Vad som anses som bra ligger i betraktarens ögon. Allt du listade där tycker jag själv är ren skit.

Medlem

Jag väljer att citera vad Darwin skrev för snart mer än 150 år sedan:

Skrivet av Charles Darwin:

... att individer som har en eller annan överlägsenhet - hur obetydlig den än må vara - i förhållande till andra, skulle ha bästa möjlighet att överleva...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Måste tyvärr säga att jag inte håller med här .. Gratisspel javisst men ack så kul

Medlem

Har inte spelat detta och kommer inte göra det heller. Med ett namn som 'BF Play4Free' är det dömt att misslyckas. Oavsett det är gratis eller inte,vilket det råder delade meningar om enligt kommentarerna i denna tråd, så är det ett namn som förlöjligar hela konceptet. Håller mig till BC2 när det gäller aktuella BF spel.

Medlem

Snacka om att fel person recenserat spelet. Calle förstår sig varken på gratisspel eller karaktärsbaserade spel (uppenbarligen), och bryr sig heller inte om att tala om att detär en betaversion han spelat. Sämsta recensionen på Fz jag läst.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Redaktör
Skrivet av ibib:

Snacka om att fel person recenserat spelet. Calle förstår sig varken på gratisspel eller karaktärsbaserade spel (uppenbarligen), och bryr sig heller inte om att tala om att detär en betaversion han spelat. Sämsta recensionen på Fz jag läst.

Rörande betan: EA skickade oss och andra spelmedier recensionskod en vecka innan spelet släpptes. Vi recenserar normalt inte betaversioner, men i det här fallet var det ganska tydligt att det rörde sig om en version de ville få bedömd. Därtill är betalsystemet igång, då tycker jag det är vår uppgift att tala om hur det fungerar.


signatur
Inaktiv

Otroligt dålig, tappar verkligen förtroendet för Battlefield serien efter att ha spelat detta. Värsta va att när man zoomade in så blev det helt "blury" och man såg max 5 meter.

Medlem

Man kunde köpa Battlefield 2 + alla expansioner för 99sek på skivlagret innan dem gick i konkurs.
Mer valuta för pengarna.. och det är fortfarande massor av folk som spelar BF2 online.


signatur

"High life on low budget"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ibib:

Snacka om att fel person recenserat spelet. Calle förstår sig varken på gratisspel eller karaktärsbaserade spel (uppenbarligen), och bryr sig heller inte om att tala om att detär en betaversion han spelat. Sämsta recensionen på Fz jag läst.

Att jag spelat varenda BF-spel som släppts i otaliga timmar är förstås ingen kvalifikation. Eller Quake Live, som är väldigt gratis. Snackar vi karaktärsbaserade spel av typen RPG, eller det moderna levelsystemet i shooters? Jo tack, jag är bekant med båda.

Och slutligen, som vi redan nämnt ett par gånger, är det upp till EA att avgöra vilken kod vi ska betygsätta.

Tycker du att BFp4f är det bästa spelet som släppts i år, fine, lira det tills fingrarna blöder istället för att häva ur dig ogrundad kritik.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Att jag spelat varenda BF-spel som släppts i otaliga timmar är förstås ingen kvalifikation. Eller Quake Live, som är väldigt gratis. Snackar vi karaktärsbaserade spel av typen RPG, eller det moderna levelsystemet i shooters? Jo tack, jag är bekant med båda.

Vet inte hur det är i andra spel, men jag jämför alltid bf p4f med Diablo 2's skill-träd


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

123
Skriv svar