50 miljoner PS3 skeppade

Robot
50 miljoner PS3 skeppade

...och 8 miljoner Move, meddelar Sony.

#sony


Medlem
50 miljoner PS3 skeppade

Varje användare har alltså ett och ett halvt PSN-konto.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Oddman:

Varje användare har alltså ett och ett halvt PSN-konto.

Duh!

Ett europeiskt och ett amerikanskt.

Medlem

Ett europeiskt, ett amerikanskt och ett asiatiskt rentav, men det tyder ju också på att många bara har ett eller inget alls

Medlem

Jag känner många som har två konton. Dom har det ena för att köra oseriöst på (partykonto) och det andra för att köra seriöst på. Detta för att få högre och seriösare statestik, på det seriösa kontot.
T.ex. statestiken i Kill/death ratio.

Jag är inte en av dem. Jag kör med ett konto för jag skiter i statestiken. Spelar bara för att det är roligt!


signatur

I want to play a game.

Inaktiv

ps3 är dåligt

Medlem

Hur definieras "Aktiva konsoler" ??

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:

Jag känner många som har två konton. Dom har det ena för att köra oseriöst på (partykonto) och det andra för att köra seriöst på. Detta för att få högre och seriösare statestik, på det seriösa kontot.
T.ex. statestiken i Kill/death ratio.

Jag är inte en av dem. Jag kör med ett konto för jag skiter i statestiken. Spelar bara för att det är roligt!

Det var intressant...spela med ett konto när man är i toppform och ett annat när man vill slöspela alltså ? Lite fegt låter det tycker jag.

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Oddman:

Varje användare har alltså ett och ett halvt PSN-konto.

Duh!

Ett europeiskt och ett amerikanskt.

Kan väl vara så att två bröder, en syster och en brorsa eller en pappa och en son har varitt konto också kanske??

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av zunkenrunken:

Jag känner många som har två konton. Dom har det ena för att köra oseriöst på (partykonto) och det andra för att köra seriöst på. Detta för att få högre och seriösare statestik, på det seriösa kontot.
T.ex. statestiken i Kill/death ratio.

Jag är inte en av dem. Jag kör med ett konto för jag skiter i statestiken. Spelar bara för att det är roligt!

Det var intressant...spela med ett konto när man är i toppform och ett annat när man vill slöspela alltså ? Lite fegt låter det tycker jag.

Jo jag håller med till viss del. Det jag kan förstå med att dom som gör det är när man har kompisar på besök eller när man har fest, så äre lite surt om dom lirar och sänker din statestik.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Ni som kommenterar har inte tänkt på att Sony också säljer psp:n som också kan dra nytta av psn konton?

Medlem

Man hade ju inte behövt flera konton om allt material släpptes i alla regioner samtidigt.

Medlem

50 miljoner, bra då kan det väl vara färdigsålt där. Dags med en ny generation snart kanske? Är ju evigheter sedan 360 och PS3 släpptes.


signatur
Inaktiv

Alla som har en Sony produkt har ju fan ett psn konto nästan...psp, mfl. Känns som att antalet aktiva PS3(och uppkopplade) i verkligheten är betydligt mindre än vad sony försöker säga. 360 spelas ju betydligt mer... och det märks ju i sålda spel med.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Alla som har en Sony produkt har ju fan ett psn konto nästan...psp, mfl. Känns som att antalet aktiva PS3(och uppkopplade) i verkligheten är betydligt mindre än vad sony försöker säga. 360 spelas ju betydligt mer... och det märks ju i sålda spel med.

Källa på det, tror inte att skillnaden mellan sålda spel till 360 och ps3 är så stor som du försöker utmåla den som.

Inaktiv
Skrivet av Sjobom:
Skrivet av the_o:

Alla som har en Sony produkt har ju fan ett psn konto nästan...psp, mfl. Känns som att antalet aktiva PS3(och uppkopplade) i verkligheten är betydligt mindre än vad sony försöker säga. 360 spelas ju betydligt mer... och det märks ju i sålda spel med.

Källa på det, tror inte att skillnaden mellan sålda spel till 360 och ps3 är så stor som du försöker utmåla den som.

Behövs inte. Men för att du ska förstå lite skillnaden så ta en titt på hur multiplattformtitlar (de stora framförallt) faller ut. COD black ops och ex crysis 2 nu.

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av zunkenrunken:

Jag känner många som har två konton. Dom har det ena för att köra oseriöst på (partykonto) och det andra för att köra seriöst på. Detta för att få högre och seriösare statestik, på det seriösa kontot.
T.ex. statestiken i Kill/death ratio.

Jag är inte en av dem. Jag kör med ett konto för jag skiter i statestiken. Spelar bara för att det är roligt!

Det var intressant...spela med ett konto när man är i toppform och ett annat när man vill slöspela alltså ? Lite fegt låter det tycker jag.

Jo jag håller med till viss del. Det jag kan förstå med att dom som gör det är när man har kompisar på besök eller när man har fest, så äre lite surt om dom lirar och sänker din statestik.

Jo det såklart. Man får väl försöka låta ens kompisar spela på egna konton eller gästkonton, om det är möjligt.

1
Skriv svar