Skyrim drar inte nytta av DirectX 11
Pc-versionen är "främst ett DirectX 9-spel" och spelet ser likadant ut till pc som till konsol, avslöjar Bethesda.
Okej, dåligt beslut! vill att Skyrim ska vara lika häpnadsväckande som Oblivion fick alla att tappa hakorna.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Härligt! Har aldrig greppat vad som är så häftigt med DX11, så jag tar hellre en bättre framerate.
Om jag inte minns fel så har Bethesda sagt att spelmotorn bara är en förfining av den gamla, så detta kommer inte som någon stor överraskning. Synd att inte Skyrim kommer slå alla med häpnad (grafikmässigt) såsom Oblivion gjorde...
Eller som Morrowind gjorde på sin tid.
Härligt! Har aldrig greppat vad som är så häftigt med DX11, så jag tar hellre en bättre framerate.
Tessaliton för det första. Gör ju sån galen skillnad. Sedan fungerar ju oftast DX11 kort bättre när DX11 används och sämre annars vilket skulle kunna göra att framerates kan bli sämre om de skippar om man har otur. Sedan är det tråkigt att se att spel-utveckling stagnerar pågrund av föråldrad teknik (PS3 och X-Box) vilket gör mig mer till en konsol-hatare för varje dag som går. Gillade aldrig oblivion till konsol och skyrim är nog det samma, utan jag anser att det ska spelas till dator.
Allt sitter i spel design och inte i den underliggande tekniken. Är det tillräckligt bra gjort kvittar det vilken teknik som används. PS3 har inte dx11, ändå är väll de flesta ganska överens om att t.ex. LA Noire och gt5 ser rätt ok ut?
Illa att dissa ett spel som ingen sätt bara på grund av att inte "rätt" grafik api används. Varför inte dissa maträtter innan man smakat bara för att det har använts mellan mjölk när det finns fet mjölk?
haha så jävla roligt att se alla idioter klaga No surprise there
Väx upp...
Allt sitter i spel design och inte i den underliggande tekniken. Är det tillräckligt bra gjort kvittar det vilken teknik som används. PS3 har inte dx11, ändå är väll de flesta ganska överens om att t.ex. LA Noire och gt5 ser rätt ok ut?
Illa att dissa ett spel som ingen sätt bara på grund av att inte "rätt" grafik api används. Varför inte dissa maträtter innan man smakat bara för att det har använts mellan mjölk när det finns fet mjölk?
Allt sitter inte i speldesignen, allt sitter i hur mycket arbete programmerarna får/kan lägga ner... Att spel till PC hade sett snyggare ut om inte konsollerna hållt tillbaks tekniken är ganska uppenbart, det finns långt mer kraft att hämta från en PC...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Har inget dx11 kort, men känns lite segt att man återigen får en halvdassig produkt. Hade varit intressant att se någon utvecklare satsa helhjärtat på PC, jag är övertygad om att ett PC-spel med hyfsad grafikbudget skulle dra ner byxorna på xbox och PS3 så långt att...
Allt sitter i spel design och inte i den underliggande tekniken. Är det tillräckligt bra gjort kvittar det vilken teknik som används. PS3 har inte dx11, ändå är väll de flesta ganska överens om att t.ex. LA Noire och gt5 ser rätt ok ut?
Inte alla... La Noire har grötiga modeller och texturer, hade det inte varit för ansiktsanimationerna hade ingen brytt sig. GT5 ser dock hyfsat ut men det är å andra sidan inte så mycket att rita upp, finns dock "optimeringar" här med, blanda däckrök och skuggor så...
Om jag inte minns fel så har Bethesda sagt att spelmotorn bara är en förfining av den gamla, så detta kommer inte som någon stor överraskning. Synd att inte Skyrim kommer slå alla med häpnad (grafikmässigt) såsom Oblivion gjorde...
hehe nee, de sa att det var en HELT NY motor faktiskt. Jag skrev väldigt tidigt i skyrim nyheterna att jag var ganska säker på att det inte skulle bli så stor skillnad grafiskt sett ändå/använder samma motor igen.
Men men, moddarna kommer nog ta tag i det här ganska fort
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Sedan så har pc versionen en enorm uppsjö av moddar som man kan ha kul med eller förbättra spelet.
Next up: Inga mod-verktyg för Skyrim till PC..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Sedan så har pc versionen en enorm uppsjö av moddar som man kan ha kul med eller förbättra spelet.
Next up: Inga mod-verktyg för Skyrim till PC..
Jag hoppas att skämtet inte slår in.
Meanwhile at Bethesda: hmm, "no mod tools for Skyrim!" .Thats not a bad idea...
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
OpenGL.... Nu blev jag riktigt besviken på dom tyvärr.. Blir inget köp om dom inte ens har DX11. Ladda hem spelet är en självklarhet. Fixar dom DX11 så blir det ett köp.
Ni får säga vad ni vill, Tar inte åt mig
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Sedan så har pc versionen en enorm uppsjö av moddar som man kan ha kul med eller förbättra spelet.
Next up: Inga mod-verktyg för Skyrim till PC..
Tror jag inte hindrar moddarna, så märkbart. Lite käppar i hjulet men inte stoppar dem frånatt göra.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.