Är Portal 2 Valves sista isolerade enspelarupplevelse?

Robot
Är Portal 2 Valves sista isolerade enspelarupplevelse?

Förvänta dig en co-op-tastisk Valve-framtid, om man ska följa ett av deras senaste uttalanden.

#portal-2


MFC
Medlem
Är Portal 2 Valves sista isolerade enspelarupplevelse?

Frågan man ska ställa sig är... har Gabe Newell en brandvägg installerad...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

co op i hl3(?) skulle vara lite konstigt men samtidigt kul om man kunde ha en som spelar som alyx. just nu spelar jag co op i hl2 genom modden obsidian conflict

Medlem

Spelade igenom Portal lite halvsnabbt och har nu avverkat även dess uppföljare... och har inte riktigt förstått vad grejen med spelen är... varför har spelarna varit så uppspelta över de här medelmåttorna?

Medlem
Skrivet av Exxo:

Spelade igenom Portal lite halvsnabbt och har nu avverkat även dess uppföljare... och har inte riktigt förstått vad grejen med spelen är... varför har spelarna varit så uppspelta över de här medelmåttorna?

Har du spelat utan ljud eller? -.-
GLADOS är halva grejen med spelet. Hennes kommentarer.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av Exxo:

Spelade igenom Portal lite halvsnabbt och har nu avverkat även dess uppföljare... och har inte riktigt förstått vad grejen med spelen är... varför har spelarna varit så uppspelta över de här medelmåttorna?

Har du spelat utan ljud eller? -.-
GLADOS är halva grejen med spelet. Hennes kommentarer.

Haha ja GLADOS fick mig flera gånger att skratta högt i Portal. Nu vet jag inte om hon är lika rolig i tvåan för jag har inte spelat det, men hon är absolut en pärla

Medlem
Skrivet av Havocado:
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av Exxo:

Spelade igenom Portal lite halvsnabbt och har nu avverkat även dess uppföljare... och har inte riktigt förstått vad grejen med spelen är... varför har spelarna varit så uppspelta över de här medelmåttorna?

Har du spelat utan ljud eller? -.-
GLADOS är halva grejen med spelet. Hennes kommentarer.

Haha ja GLADOS fick mig flera gånger att skratta högt i Portal. Nu vet jag inte om hon är lika rolig i tvåan för jag har inte spelat det, men hon är absolut en pärla

Hon är bättre/roligare i tvåan.

Medlem
Skrivet av ankangronto:
Skrivet av Havocado:
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av Exxo:

Spelade igenom Portal lite halvsnabbt och har nu avverkat även dess uppföljare... och har inte riktigt förstått vad grejen med spelen är... varför har spelarna varit så uppspelta över de här medelmåttorna?

Har du spelat utan ljud eller? -.-
GLADOS är halva grejen med spelet. Hennes kommentarer.

Haha ja GLADOS fick mig flera gånger att skratta högt i Portal. Nu vet jag inte om hon är lika rolig i tvåan för jag har inte spelat det, men hon är absolut en pärla

Hon är bättre/roligare i tvåan.

Dock så kändes alla andra komiska element i tvåan rent ut sagt krystade

Men charmen med Portal är ju att det är sällan man ser ett så välskapat pusselspel, som dessutom är så enkelt att modda. Det kom ju helt förvridna banor till Portal1 och jag förväntar mig inget mindre till P2 från moddarscenen.

Medlem

Då kan dom ju börja med att låta en spela splitscreen på PC i Portal 2... vissa har PC pluggat till hyffsat stora skärmar eller TV's och har handkontroller. Om man nu gör jobbet på konsoller för splitscreen varför inte låta PC spelarna ta del av det med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Nej! Jag vill ha underbara enspelarkampanjer och inte hålla på och behöva hitta någon vän som är online och har samma spel... Det kommer aldrig att bli samma inlevelse i en kampanj om man spelar coop som om man spelar själv.

Medlem
Skrivet av ankangronto:
Skrivet av Havocado:
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av Exxo:

Spelade igenom Portal lite halvsnabbt och har nu avverkat även dess uppföljare... och har inte riktigt förstått vad grejen med spelen är... varför har spelarna varit så uppspelta över de här medelmåttorna?

Har du spelat utan ljud eller? -.-
GLADOS är halva grejen med spelet. Hennes kommentarer.

Haha ja GLADOS fick mig flera gånger att skratta högt i Portal. Nu vet jag inte om hon är lika rolig i tvåan för jag har inte spelat det, men hon är absolut en pärla

Hon är bättre/roligare i tvåan.

Då kanske man måste spela igenom det snart då... Äslakde verkligen GLADOS i ettan, är egentligen inte helförtjust i pusselspel men hon fick mig verkligen att älska det.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nej! Jag vill ha underbara enspelarkampanjer och inte hålla på och behöva hitta någon vän som är online och har samma spel... Det kommer aldrig att bli samma inlevelse i en kampanj om man spelar coop som om man spelar själv.

Jag tycker tvärtom, mycket roligare att ha en vän att dela glädjen med. Jag röstar för mer coop till folket!!!

Medlem

Hmm tja L4D, L4D2, Portal 2, alla har co-op så varför inte HL3?

Medlem

Fuck that shit! Co-op är för mesar som inte klarar spel på egen hand. Singleplayer ska det vara för hela slanten!

Medlem
Skrivet av B-strm:

Fuck that shit! Co-op är för mesar som inte klarar spel på egen hand. Singleplayer ska det vara för hela slanten!

trololol...

Kan ju spela singleplayer kampanj och strunta i co-op om man vill det.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Då kan dom ju börja med att låta en spela splitscreen på PC i Portal 2... vissa har PC pluggat till hyffsat stora skärmar eller TV's och har handkontroller. Om man nu gör jobbet på konsoller för splitscreen varför inte låta PC spelarna ta del av det med.

Det går att köra splitscreen på pc, men det är minst sagt krångligt: [http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=184790...]

Medlem
Skrivet av DarkaN:
Skrivet av B-strm:

Fuck that shit! Co-op är för mesar som inte klarar spel på egen hand. Singleplayer ska det vara för hela slanten!

trololol...

Kan ju spela singleplayer kampanj och strunta i co-op om man vill det.

Nej, jag trollar inte? Nyheten va ju att de inte skulle göra några mer separata singleplayerkampanjer, vilket gör mitt missnöje med Valve än större. Först bara skiter de i ep3 och sen detta? nej som jag sa "Fuck that shit!"

Medlem

Blir väldigt konstigt om detta skulle vara sanning? Då kommer alltså inget Half-Life 2 Episode 3 / Half-Life 3? Tråkiga nyheter, spekulationer eller vad detta nu är..

Inaktiv

Jag hoppas att man med det menar att det inte kommer göras fler spel utan co-op, inte att singlespelandet försvinner helt så att man MÅSTE spela co-op?

*EDIT*
Jag har alltså inget emot co-op, alla spel borde ha det, men jag vill ändå ha kvar möjligheten att spela på egen hand också.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Då kan dom ju börja med att låta en spela splitscreen på PC i Portal 2... vissa har PC pluggat till hyffsat stora skärmar eller TV's och har handkontroller. Om man nu gör jobbet på konsoller för splitscreen varför inte låta PC spelarna ta del av det med.

Säker på att man inte kan det? Har ju funkat i andra sourcespel med co-op, t.ex. L4D.

Medlem

Verkar ju gå med lite pillande, men borde ju finnas out of the box tycker man.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Å vad detta skulle avra synd om det är sant men vill ju sedan jätte gärna se HL3 och om några år Portal 3:)

Inaktiv

Co-op i all ära, hur kul som helst ibland. Jag föredrar dock underbara singleplayer kampanjer för det mesta och kommer aldrig lägga pengar på ett renodlat co-op spel igen då alla jag köpt har varit medelmåttiga och ganska kortlivade.

Medlem

Med Episode 3 torde det redan vara påbörjat, vilket skulle kunna klassificeras som utanför ramarna för uttalandet. Men annars tänker jag att det finns möjligheter till både och, även om det sociala i flerspelarupplevelser kan utvecklas i flera led. Ska bli riktigt intressant hur "nästa generations kooperativa lir" blir


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det hoppas jag inte, ett spel ska innehålla både delarna. Inte en. Jag hoppas framtidens Portal blir som Portal 2. Med en bra story i SP, med coop-möjligheter som inte är direkt länkade till SP-storyn.

Medlem
Skrivet av B-strm:

Fuck that shit! Co-op är för mesar som inte klarar spel på egen hand. Singleplayer ska det vara för hela slanten!

Hoho, skön du är!

Det ena har ju ingenting med det andra att göra. Jag gillar coop starkt, och har (trots det?) kört igenom till exempel Dead Space 2 i hardcore nyligen, vilket ju är en ren SP-kampanj. Och knappast något för mesar (syftar inte på "skräckfaktorn" utan på att det innebär enbart 3 saves och inga checkpoints genom hela, vilket höjer ribban lite).

Medlem

Förhoppningsvis inte.

Var coop delen i Portal 2 något att ha ?

Njae, kanske.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

förstör inte Half life nu,,, herregud !

Medlem

nej inte av portal! ett av dom roligaste spelen som finns ute, vill se mycket mera av det, fast inte "cod" mycket


signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar