Pachter: Sonys största problem är tilliten

Medlem

Företag, precis som människor, lär av sina misstag. Och misstagen man lär mest av är dom som gör riktigt jävla ont. Sony lär nog inte ha några problem med sin entusiasm över säkerhet i framtiden efter det här.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Får väl hoppas det blir en väckarklocka för andra som Xbox-live och Steam. Främst att öka på säkerheten och sen faktiskt utarbeta en handlingsplan som man kan följa omedelbart istället för att få panik och hålla tyst i en vecka medan kundernas kortnummer är på vift. Sen vore intressant att veta exakt hur de har genomfört det här hacket.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Förstår inte.
Deras internettjänst har blivit hackad, men det är la inte allt Ps3:an står för?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

....på min pc/steam så funkar inte alltid spelen man köper fick ogilltig aktiveringskod klagade dom sa att dom hadde fixat det. Inget hände jag blev sur buhu men det var bara 90kr men endå av sony ska jag få spel/tid på psn+. Ja ja har inte köpt något på steam sen dess inte lika roligt om man måste tjata till sig att dom ska funka(å att dom endå inte gör det).

Inaktiv

En väldigt enkel lösning är att inte spara kreditkortsuppgifterna? Ett rykte sa även att informationen skickas okrypterad över nätet?

Sen att påstå att dom bryr sig om sina kunders säkerhet är ju bara bluff, då hade man satsat mer resurser på säkerhet från första början men varför försöka göra rätt från början, när man kan försöka igen när man misslyckats? Jo jag vet ett företags uppgift är att göra vinst men vinst får inte gå före allt.

Men detta är en väckarklocka för många, speciellt mig som kommer att köra med tillfälliga kreditkortsnummer i fortsättningen, för vi har ingen aning om hur MS, Apple, Dustin, Webhallen, Nelly osv spara våra uppgifter när vi handlar online. Jag har iaf själv än så länge knappat in alla uppgifter utan att oroa mig, så tack för det iaf Sony.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Men detta är en väckarklocka för många, speciellt mig som kommer att köra med tillfälliga kreditkortsnummer i fortsättningen, för vi har ingen aning om hur MS, Apple, Dustin, Webhallen, Nelly osv spara våra uppgifter när vi handlar online. Jag har iaf själv än så länge knappat in alla uppgifter utan att oroa mig, så tack för det iaf Sony.

Nelly blev väl hackade? Deras grejer var "krypterade", men hade samma nyckel till allt....

Sen har vi ju favoriten CSN, som sparade alla lösenord i klartext

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Spännande, jag har haft flera men detta är väl ännu en anledning ^^
Å andra sidan kan man ju alltid använda förbetalda kort, slipper man problemet helt. Visst är det enklare på xbox, men det är inte direkt avancerat på PS3 heller ^^

Medlem

Som att jag bryr mig om "säkerheten" har ändå inte mina jävla kontouppgifter på psn, så whatever. spelar knappt online till att börja med


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Självklart är det en gigantisk förtroendekris.

Folk har lämnat personlig, känslig information som namn, adress, mail för att inte nämna kreditkortsinformation till Sony, och de låter det läcka ut.

Det är givetvis totalt oacceptabelt, förstår inte hur nån kan få STÖRRE förtroende för Sony efter detta !?!

Jag själv handlar väldigt mycket på Marketplace och PSN, men vet ej fan om jag kommer låta Sony få mina
kortuppgifter igen.

Har redan fått klippa ett kort nu pga deras grova inkompetens och är fortfarande utan kreditkort.

Sedan tycker jag det är spydigt, drygt och inte lite arrogant att (som i den andra nyheten) försöka skjuta över detta på resten av spelbranschen!

Sony är fortfarande Sony med andra ord.

Har haft väldigt svårt för deras arroganta inställning sedan de motiverade PS3:ans svinhöga pris vid releasen med enbart "It's a Playstation" som argument.

Inaktiv
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Var det ironi? Eller sant såfall förklara dig?

Multiplattformspelen är till största del snyggare och mer buggfria på 360, och så ser man ju bra det går när man får saker gratis, Home funkar ytterst sällan att komma in på och psn blir hackat, känns ju jättebra att köpa en sån flopp.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Var det ironi? Eller sant såfall förklara dig?

Multiplattformspelen är till största del snyggare och mer buggfria på 360, och så ser man ju bra det går när man får saker gratis, Home funkar ytterst sällan att komma in på och psn blir hackat, känns ju jättebra att köpa en sån flopp.

FAN-BOY WARNING! EVERYBODY RUN!

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Var det ironi? Eller sant såfall förklara dig?

Multiplattformspelen är till största del snyggare och mer buggfria på 360, och så ser man ju bra det går när man får saker gratis, Home funkar ytterst sällan att komma in på och psn blir hackat, känns ju jättebra att köpa en sån flopp.

FAN-BOY WARNING! EVERYBODY RUN!

lol, köp ni er fjolliga ps3 och lek med dildon, att det som sagts skulle vara gratis och sen ändrades så att folk måst skaffa psn + för att få tillgång till vissa demos och sånt var ju inte speciellt fult gjort då eller ? nej lura folk med psn + ha en knappt fungerande Home, och kapat psn, grattis till bästa grafiken, när den nu funka och verkligen är bäst ?

hur var det med crysis 2 föresten ? javisst ja den är snyggare på kexboxen, ska nog lira lite online enu, ni psn ägare får väl vänta ett tag till..

Synd då att crysis 2 är ett så dåligt spel, aja ska väl ta och slänga min xbox i skroten någonstans och spela starcraft 2 på min pc. Ser du vad jag gör? Jag tar din xbox. Slänger den i soperna, precis som du gör med PS3, med ord. Visst är jag cool nu? Ta ditt trollande till ett annat forum tack!

Medlem

Jaaaaaa tack ska förbli fjollig å spela tv spel! Men tro inte att folk tycker att 360 är mindre fjollig.

Medlem

Förtroende är som med oskulden: Man förlorar den bara en gång.

Medlem
Skrivet av Samura1Jack:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Var det ironi? Eller sant såfall förklara dig?

Multiplattformspelen är till största del snyggare och mer buggfria på 360, och så ser man ju bra det går när man får saker gratis, Home funkar ytterst sällan att komma in på och psn blir hackat, känns ju jättebra att köpa en sån flopp.

FAN-BOY WARNING! EVERYBODY RUN!

lol, köp ni er fjolliga ps3 och lek med dildon, att det som sagts skulle vara gratis och sen ändrades så att folk måst skaffa psn + för att få tillgång till vissa demos och sånt var ju inte speciellt fult gjort då eller ? nej lura folk med psn + ha en knappt fungerande Home, och kapat psn, grattis till bästa grafiken, när den nu funka och verkligen är bäst ?

hur var det med crysis 2 föresten ? javisst ja den är snyggare på kexboxen, ska nog lira lite online enu, ni psn ägare får väl vänta ett tag till..

Synd då att crysis 2 är ett så dåligt spel, aja ska väl ta och slänga min xbox i skroten någonstans och spela starcraft 2 på min pc. Ser du vad jag gör? Jag tar din xbox. Slänger den i soperna, precis som du gör med PS3, med ord. Visst är jag cool nu? Ta ditt trollande till ett annat forum tack!

Jag har anmält "About 666 Ewoks" till fz

Medlem

Det verkar som att SOE-servrarna har också gått ner. Försökte logga in på DCUO nyss och fick upp ett meddelande som löd: We have had to take the SOE service down temporarily. Börjar bli orolig för Sony. Ser ej lovande ut.

Inaktiv
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Samura1Jack:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Var det ironi? Eller sant såfall förklara dig?

Multiplattformspelen är till största del snyggare och mer buggfria på 360, och så ser man ju bra det går när man får saker gratis, Home funkar ytterst sällan att komma in på och psn blir hackat, känns ju jättebra att köpa en sån flopp.

FAN-BOY WARNING! EVERYBODY RUN!

lol, köp ni er fjolliga ps3 och lek med dildon, att det som sagts skulle vara gratis och sen ändrades så att folk måst skaffa psn + för att få tillgång till vissa demos och sånt var ju inte speciellt fult gjort då eller ? nej lura folk med psn + ha en knappt fungerande Home, och kapat psn, grattis till bästa grafiken, när den nu funka och verkligen är bäst ?

hur var det med crysis 2 föresten ? javisst ja den är snyggare på kexboxen, ska nog lira lite online enu, ni psn ägare får väl vänta ett tag till..

Synd då att crysis 2 är ett så dåligt spel, aja ska väl ta och slänga min xbox i skroten någonstans och spela starcraft 2 på min pc. Ser du vad jag gör? Jag tar din xbox. Slänger den i soperna, precis som du gör med PS3, med ord. Visst är jag cool nu? Ta ditt trollande till ett annat forum tack!

Jag har anmält "About 666 Ewoks" till fz

Vad duktig du är då.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Samura1Jack:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Tpiom:

Nu fick jag en anledning att inte köpa en Sony konsol

Var det ironi? Eller sant såfall förklara dig?

Multiplattformspelen är till största del snyggare och mer buggfria på 360, och så ser man ju bra det går när man får saker gratis, Home funkar ytterst sällan att komma in på och psn blir hackat, känns ju jättebra att köpa en sån flopp.

FAN-BOY WARNING! EVERYBODY RUN!

lol, köp ni er fjolliga ps3 och lek med dildon, att det som sagts skulle vara gratis och sen ändrades så att folk måst skaffa psn + för att få tillgång till vissa demos och sånt var ju inte speciellt fult gjort då eller ? nej lura folk med psn + ha en knappt fungerande Home, och kapat psn, grattis till bästa grafiken, när den nu funka och verkligen är bäst ?

hur var det med crysis 2 föresten ? javisst ja den är snyggare på kexboxen, ska nog lira lite online enu, ni psn ägare får väl vänta ett tag till..

Synd då att crysis 2 är ett så dåligt spel, aja ska väl ta och slänga min xbox i skroten någonstans och spela starcraft 2 på min pc. Ser du vad jag gör? Jag tar din xbox. Slänger den i soperna, precis som du gör med PS3, med ord. Visst är jag cool nu? Ta ditt trollande till ett annat forum tack!

Jag har anmält "About 666 Ewoks" till fz

Vad duktig du är då.

jag vill bara ha ett trevligare forum ser du. sedan så får man ju läsa rätt mycket gnäll men det är okej. Sedan när du exmpelvis skriver ett inlägg som bara har bara en anledning och det är att göra alla andra förbannade, pissura och störa sig på dig till max. Det är anledningen varför jag anmälde dig. Läs dina inlägg igen säger jag bara

Medlem

Haha Pachter..... Han har insikt i saker och ting ingen annan förstår sig på. Att han ens kommer på sånt här är en otrolig insikt!

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av laxan96:

Har Faktiskt ännu mer förtroende för dom än vad jag hade nu innan. (Jag vet att nån kommer säga "Förklara". Så det gör jag nu)
Jo detta är ju verkligen ett tecken på att de tar hand om sina konsumenter, de bryr sig faktiskt om detta skitmycke och de jobbar med det 24/7. Och detta är ju ändå en gratis-tjänst (men kan ju betala också). Om det hade varit Microsoft som hade råkat ut för detta och Xbox Live hade varit en gratis tjänst, tror ni verkligen att de hade brytt sig om detta lika mycket. Sedan gjort lika mycket som Sony gör. Jag vet inte vad ni tror och ingen vet än så länge men. Min åsikt är nog att sony är bättre på detta och bryr sig faktiskt om sina konsumenter mer än Microsoft. men detta är som sagt bara vad jag tror och vad min åsikt är.

Verkar som dom brydde sig jävligt mkt innan det här hände. Var ju massiva klagomål på brister i PSN`s säkerhet. Varför hade dom inte krypterat kredituppgifterna osv?

Tänk på sånt innan du juckar Sonys ben.

Oh it's on now.

Medlem

Läste alla inlägg nu, är det här något jävla dagis? Pinsamt, extremt jävla pinsamt. Majoriteten av er verkar egentligen inte ha något vid datorn att göra. Ut och lek i sandlådan eller vad fan man gör i den åldern. Fy fan va pinsamt.....

PS.
Ta åt er ni som vill, skit ner er samtidigt.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Läste alla inlägg nu, är det här något jävla dagis? Pinsamt, extremt jävla pinsamt. Majoriteten av er verkar egentligen inte ha något vid datorn att göra. Ut och lek i sandlådan eller vad fan man gör i den åldern. Fy fan va pinsamt.....

PS.
Ta åt er ni som vill, skit ner er samtidigt.

Ja om du läst vad andra skrivit till mig så fattar du att "I get pissed off". Inte den roligaste tråden jag varit i inte. Och jag kan hålla med dig om att många håller inte måtten för deras födelse-år. Jag vet även att jag betett mig något under det normala. Men berätta för mig vad jag skulle gjort efter 1:a inlägget:). Undviker mer än gärna Fanboy-wrs. För är varken PS3, 360 eller Pc fanboy (även om det kan kännas som jag är ps3:s allians. Så är det bara så att jag försvarar mig mot "complete brain washed people", och du vet ju vem jag pratar om:).

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Voorhees:

Läste alla inlägg nu, är det här något jävla dagis? Pinsamt, extremt jävla pinsamt. Majoriteten av er verkar egentligen inte ha något vid datorn att göra. Ut och lek i sandlådan eller vad fan man gör i den åldern. Fy fan va pinsamt.....

PS.
Ta åt er ni som vill, skit ner er samtidigt.

Ja om du läst vad andra skrivit till mig så fattar du att "I get pissed off". Inte den roligaste tråden jag varit i inte. Och jag kan hålla med dig om att många håller inte måtten för deras födelse-år. Jag vet även att jag betett mig något under det normala. Men berätta för mig vad jag skulle gjort efter 1:a inlägget:). Undviker mer än gärna Fanboy-wrs. För är varken PS3, 360 eller Pc fanboy (även om det kan kännas som jag är ps3:s allians. Så är det bara så att jag försvarar mig mot "complete brain washed people", och du vet ju vem jag pratar om:).

Jag måste skylla på Bleak i detta fallet. Själv tror jag Sony återhämtar sig. PS3:an är en grymt bra konsoll ändå, precis som xbox360 och PC. Valet är upp till köparen.
Fattar inte varför någon alltid måste attackera. Avslutar man sitt inlägg med "detta är min åsikt, osv" då är det inte upp till någon annan att ändra på den, kommentera såklart. Men ge fan i alla jävla angrepp.

PS. Min åsikt och mitt synsätt.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Voorhees:

Läste alla inlägg nu, är det här något jävla dagis? Pinsamt, extremt jävla pinsamt. Majoriteten av er verkar egentligen inte ha något vid datorn att göra. Ut och lek i sandlådan eller vad fan man gör i den åldern. Fy fan va pinsamt.....

PS.
Ta åt er ni som vill, skit ner er samtidigt.

Ja om du läst vad andra skrivit till mig så fattar du att "I get pissed off". Inte den roligaste tråden jag varit i inte. Och jag kan hålla med dig om att många håller inte måtten för deras födelse-år. Jag vet även att jag betett mig något under det normala. Men berätta för mig vad jag skulle gjort efter 1:a inlägget:). Undviker mer än gärna Fanboy-wrs. För är varken PS3, 360 eller Pc fanboy (även om det kan kännas som jag är ps3:s allians. Så är det bara så att jag försvarar mig mot "complete brain washed people", och du vet ju vem jag pratar om:).

Jag måste skylla på Bleak i detta fallet. Själv tror jag Sony återhämtar sig. PS3:an är en grymt bra konsoll ändå, precis som xbox360 och PC. Valet är upp till köparen.
Fattar inte varför någon alltid måste attackera. Avslutar man sitt inlägg med "detta är min åsikt, osv" då är det inte upp till någon annan att ändra på den, kommentera såklart. Men ge fan i alla jävla angrepp.

PS. Min åsikt och mitt synsätt.

Bra avslutning på denna makalösa konstiga tråd!

12
Skriv svar