"Många coola nyheter i Modern Warfare 3"

Medlem

BF3 lär smiska MW3 men i vilket fall är jag sugen på båda singel player delarna.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Kan ärligt talat inte se något kul/coolt/lockande med mw3 alls. Men sälja lär det garanterat göra.

Medlem

Kommer köra både CoDMW3 och BF3, men faller lite mer för BF i multiplayer

Medlem

Vart är det bekräftat att Battlefield 3 släpps den tredje november? Står inte någonstans på Internet, och alla hardcore BF-fans känner inte ens till det på EA UK's forums.

Zax
Medlem

Det är lätt att avgöra vilken titel som är bäst mellan mw2 och blackops... men när det gäller bf3 och mw3 blir det destå intressantare.

Volvo V70 !!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Är det någon annan som tycker att "My Life" trailern till Battlefield 3 är bland de snyggaste trailers som någonsin gjorts? Jag kan inte få den ur huvudet.

http://www.youtube.com/watch?v=TfrrAp1blaM

Så sinnessjukt snygg övergång mellan My Life och dubstep låten som kommer efter. Sätter en riktigt tung atmosfär. Känns verkligen som att de helt plötsligt går in "soldatläge" när dubsteppen börjar. Är spelet i närheten lika bra som denna trailer så blir jag nöjd.

Dupstep? nää det där vill ja då inte kalla dubstep..

OnT: Har alltid föredragit MoH och CoD titlarna före BF.
Mest för single-playern. SP i cod 1 är fan oslagbar.
Dock avskyr jag alla "treyarch-cod" deras SP är alltid så jäkla macho..
Speciellt WaW det passade inte in alls där.
Sen försökte dom härma MW1 för mycket med att sätta konstiga förstoringsglas och mög på ww2-vapen.. nää inte snyggt. Sen hade vapnen inte alls samma balans som i cod 1/2.. Bolt rifles ska fan vara 1shot 85%

Medlem

BF3 både bättre i gameplay och grafik.. Men då har jag aldrig gillat CoD tycker det passar bäst på consol, När jag tänker på CoDs developers tänker jag på ett gäng hyperventilerande kodare och bossar som svettas med spjutögon och sönderstressade röster där det flyger fragma från, medans diareen är ett faktum att dem måste till varje pris få ut det före BF3 eller så dem kan tävla mot dem med deras typ av "förändringar"

Medlem

Så länge dom har Dedikerade servrar, gjort spelet bra för PC och visar kärlek till det så kommer jag vara intresserad.

Men BF3 är det prio 1 på i vilket fall som helst!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Lägg inte krutet på grafiken! Den har varit helt ok länge nu.
Ok för att man alltid uppdaterar vid släpp, men jag skiter fullständigt om motor X eller Y ligger bakom, med si eller så många polygoner, De flesta har kommit så långt nu, så att de flesta spel ser helt ok ut. Missförstå mig inte, Grafiken är viktig, och skall naturligtvis fortsätta att utvecklas, men är bara en av grundbultarna i ett bra spel. Jag vill ha mer substans och känsla, sluta med att tillåta obegränsad bunnyjumping, har ni provat att hoppa runt i full stridsmundering med RPG på ryggen? det gör man inte många gånger i rad Minska på alla förbannade killstreaks, låt folk flyga eller köra diverse fordon istället. Men behåll passiva belöningar som tex. UAV. I min värld så är det perfekta spelet en blandning av MW2, MoH och BF:BC2
Hoppas de bryter trenden med "tuggumi action" och börjar leverera lite mer balans och substans igen.
Alltid gillat CoD, men har märkt att nyhetens behag går över fortare för varje spel de har släppt.

Som vanligt, bara min lilla åsikt i bruset.

Medlem

Har det dedikerade servrar, LAN och mod tools vid release så betalar jag gärna, annars får det vara.

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av MFC:

Klippt och skuret från Department of transportation:

Skrivet av FAA:

Turbulence near buildings is a significant safety consideration. With several tall buildings in close proximity and sufficient breeze, the turbulence generated from the wind blowing around the buildings can create severe turbulence and up and down drafts which may exceed the operational limitations of the helicopter. The information obtained by a pilot for flight planning should include wind velocity, gust spread, and type and location of obstacles in relation to the wind Additionally, the pilot should obtain reports of the current weather conditions at the heliport site.

Källa: http://www.dot.ca.gov/hq/planning/aeronaut/documents/91-32b.p...

Ditt påstående att det var omöjligt var med andra ord överdrivet?!

Medlem

Jag tycker att modern warfare seriens singleplayer är awesome och jag har spelat igenom alla spelen. För mig är det underbart att både MW3 och BF3 kommer ut. Båda spelen kommer äga!

När det kommer till multiplayer har jag alltid föredragit Battlefield och jag är sjukt taggad på att flyga stridsplan igen! :>

Medlem

haha MW3 ser ut som skit när man jämför det med BF3.

Medlem

Rent grafiskt ser väl BF3 bättre ut på samtliga plan. De verkar satsa på extrem varietet denna omgången också... vet inte om det är bra eller dåligt. Let's just wait and see.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av dali:
Skrivet av MFC:

Klippt och skuret från Department of transportation:

Skrivet av FAA:

Turbulence near buildings is a significant safety consideration. With several tall buildings in close proximity and sufficient breeze, the turbulence generated from the wind blowing around the buildings can create severe turbulence and up and down drafts which may exceed the operational limitations of the helicopter. The information obtained by a pilot for flight planning should include wind velocity, gust spread, and type and location of obstacles in relation to the wind Additionally, the pilot should obtain reports of the current weather conditions at the heliport site.

Källa: http://www.dot.ca.gov/hq/planning/aeronaut/documents/91-32b.p...

Ditt påstående att det var omöjligt var med andra ord överdrivet?!

Tack för faktan men jag ser fortfarande inte att det är omöjligt. Bara att det kan vara jävligt svårt och sjukt risky

Medlem

Att ens jämföra grafikdelen till dessa två spel känns väldigt onödigt.
MW3 bygger på DX9 grafik i grund och botten medan BF3 drar nytta av alla nymodigheter som finns att tillgå.

När det sedan gäller single player, har jag alltid gillat MW-serien medan BF-serien har fram tills idag varit bleka i jämförelse. Förhoppningsvis får man till det nu med det senaste tillskottet i den serien medan MW-serien följer samma mönster med väldigt underhållande SP.
När det sen gäller MP spyr jag på MW hur fruktansvärt korkat nästan allting är med perks och knivar som kan kastas från ena spawning-stället till det andra andra med dödad motståndare som följd.
Där vinner BF utan tvekan.

Medlem
Skrivet av dawah:

Jag tycker att modern warfare seriens singleplayer är awesome och jag har spelat igenom alla spelen. För mig är det underbart att både MW3 och BF3 kommer ut. Båda spelen kommer äga!

När det kommer till multiplayer har jag alltid föredragit Battlefield och jag är sjukt taggad på att flyga stridsplan igen! :>

Ja CODS SP är ju så sjukt bra när allt är skriptat och det väller in fiender tills man nått en viss checkpoint. Pure awesomeness!

Medlem

Tack för länken, håller helt och hållet med vad som sägs i den.

Medlem

Egen utvecklade IW engine som bygger på ospecifierad Id-Tech version. Hah! Det är fan i mig inte en egen utvecklad spelmotor. Det är bara en modifierad Id-Tech motor. Dem kan leka med orden så mycket dem vill men IW har förlorat alla dem bästa ingenjörerna och ersatts av nyexaminerade utvecklare som gått på spel högskolor.
100 steg i fel riktning.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Första gången jag är mer hypad för ett battlefield-spel än ett modern warfare!

Medlem

Längtar efter både BF3 och MW3. Kommer skaffa båda. Kul att höra alla kommentarer från er som "aldrig kommer gå i närheten av MW3"... jojo.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kommer det att ha dedi servrar? Eller kommer det att ha samma system som mw2?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Muthoz:

BF3 kommer slå CoD i sitt Multiplayer.... Men CoD kommer slå BF3 i massan av spelare... ungefär 86% av alla som har CoD köper det för att det är CoD.. Inte för hur spelet är.... CoD seriens bästa spel är första andra och WAW...

Och du köper bf3 för att det från bf serien? inte? lier

Sen har du ingen om vilket spel som blir bäst då du inte spelat något utav den vilket bevisar det jag trott hela tiden.
Du har rätt, om hur folk är, men du är likadan.

Dock har du helt fel... jag köper inte Bf3 för att det är Bf, jag kommer köpa det för att Bf ofta har stora mp banor och fordon. Har förmodligen en bättre spel motor också.. sj så har jag aldrig köpt ett BF spel. Men spelat några... tycker dock att BF 1942 Secret Weapons of WWII är det bästa.


signatur

Requiēscat in pāce ~

MFC
Medlem
Skrivet av dali:
Skrivet av MFC:

Klippt och skuret från Department of transportation:

Skrivet av FAA:

Turbulence near buildings is a significant safety consideration. With several tall buildings in close proximity and sufficient breeze, the turbulence generated from the wind blowing around the buildings can create severe turbulence and up and down drafts which may exceed the operational limitations of the helicopter. The information obtained by a pilot for flight planning should include wind velocity, gust spread, and type and location of obstacles in relation to the wind Additionally, the pilot should obtain reports of the current weather conditions at the heliport site.

Källa: http://www.dot.ca.gov/hq/planning/aeronaut/documents/91-32b.p...

Ditt påstående att det var omöjligt var med andra ord överdrivet?!

Visst... du kan köra en helikopter nära byggnader... men det är mycket man kan göra... men så är det också sista gången.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av MFC:
Skrivet av dali:
Skrivet av MFC:

Klippt och skuret från Department of transportation:

Skrivet av FAA:

Turbulence near buildings is a significant safety consideration. With several tall buildings in close proximity and sufficient breeze, the turbulence generated from the wind blowing around the buildings can create severe turbulence and up and down drafts which may exceed the operational limitations of the helicopter. The information obtained by a pilot for flight planning should include wind velocity, gust spread, and type and location of obstacles in relation to the wind Additionally, the pilot should obtain reports of the current weather conditions at the heliport site.

Källa: http://www.dot.ca.gov/hq/planning/aeronaut/documents/91-32b.p...

Ditt påstående att det var omöjligt var med andra ord överdrivet?!

Visst... du kan köra en helikopter nära byggnader... men det är mycket man kan göra... men så är det också sista gången.

Aha du delar inte min optimistiska livsanda

Medlem

Varför MW3 ser skit ut, kommer ha dålig fysik utan förstörbara miljöer och små banor är därför att motorn spelet bygger på är den samma som alltid, en upphottad Quake 3 motor(!). De har kört den motorn sedan COD 2 med modifikationer mellan varje spel. Allt för att kunna mjölka så hårt det bara går utan att spendera några pengar på utveckling.

123
Skriv svar