Vad kan man spela med sin flickvän?

Medlem
Vad kan man spela med sin flickvän?

Jag och min flickvän gillar att spela spel tillsammans. Allra senast spelade vi igenom Heavy Rain tillsammans och hon tyckte väldigt mycket om det. Nu undrar jag om det finns något liknande spel som vi kan spela. Hon tycker om spel med en bra handling men det får inte vara för krångliga kontroller eller för hektisk gameplay. Nu tänkte vi sätta oss och spela tillsammans och vi behöver verkligen tips på bra spel, antingen singleplayer eller co-op

Medlem

Gillade ni Heavy Rain så bör ni testa det nya spelet L.A. Noire.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

"Resistance: Fall of man" till PS3 är bra Co-Op (har inte spelat 2an). "Portal 2" är också bra.

Medlem

Tales Of Monkey Island spelen ?

jag tycker det är ganska skoj att spela såna spel tillsammans med vänner . kan man sitta och lösa pussel tillsammans

och om du inte gillar dem nya Monkey spelen . så rekomendera jag ju dem gamla finns ju ganska nyss utgivna "nya" utgåvor av 1an och 2an vid namn special edition för biliga pengar.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

The Witcher 1 och 2.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Portal 2 och Alla Lego-spel. Har testat själv, det fungerar på flickvänner.

URK
Medlem

SHII


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

BLUR är mitt tips på racing, som mariokart fast med NFS bilar Min tjej diggar det, just för att hon är bättre än mig går nämligen att lira co-op (splitscreen)!

Medlem

Som WaltX sa: L.A. Noire om ni gillade Heavy Rain.

Annars verkar Portal 2 vara ett toppen spel i co-op.


signatur

Have a good time!

Medlem

Little big planet 1/2 funkar alltid

Medlem

Aktuella Hamilton's Great Adventure från Svenska Fatshark är värt att kika på:
http://www.fz.se/artiklar/spel/20110530/hamiltons-great-adven...

Jag ska införskaffa det och spela med min flickvän.


signatur

Have a good time!

Medlem

jag o tjejen spelade Lars crofts senaste från PSN. Coop med enkla kontroller, skitkul.
Vi böjade på LA Noire igår o det verkar också passa oss som handsken. Jag skjuter och hon kör brottsplatserna...

Medlem

min flickvän gillar tyvärr bara legospel och typ filmspel, fast det blir ju ganska kul ändå:)

hon vill att vi ska skaffa portal 2 också, fast hon gillade nog bara reklamen haha:)

Medlem

Spela spel TILLSAMMANS eller spelar du spel och hon tittar på?

Om det är spela tillsammans tycker jag inget slår de gamla konsolerna. Finns ofta grymma två-spelslägen (NES: Ice Climber, Bubble Bobble, osv.) och spelen är dessutom lätta att komma in i (spelmekanik som kräver tre knappar).

Om det gäller att en spelar och en tittar på, vilket det verkar vara, så förstår jag det inte alls. Finns inget tråkigare att se på när någon annan spelar singelplayer. MEN, med det sagt. Alundra till Playstation, Sonys egna Zelda-spel, men med en mycket skönare stämning än något Zelda jag spelat sen A link to the past. Suikoden till samma nämnda konsol är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Men det kanske är för "RPG".

Mafia 1? Det kanske är för mycket köra bil.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Left 4 Dead, ettan eller tvåan. Lite adrenalinkick, samarbete och en hel del skratt om man kan hålla vinnarskallen kall

Inaktiv

Littlebigplanet 1 / 2 all the way!

Medlem

Min förra tjej lirade mycket WoW, så där loggade vi rätt många timmar tillsammans...

Min nuvarande sambo hatar i princip allt vad spel heter, men tyckte faktiskt att det var kul att kolla på när jag lirade farenheit (vilket heavy rain är uppföljare till). Det är rätt gammalt och fult nu, men handlingen är det inget fel på (nja, till en början iallafall. Det spårar lite på slutet....)

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Spela spel TILLSAMMANS eller spelar du spel och hon tittar på?

Om det är spela tillsammans tycker jag inget slår de gamla konsolerna. Finns ofta grymma två-spelslägen (NES: Ice Climber, Bubble Bobble, osv.) och spelen är dessutom lätta att komma in i (spelmekanik som kräver tre knappar).

Absolut. Annars funkar Mario Cart-spelen oavsett konsoll otroligt bra, finns inget som får min tjej att gå igång så mycket som när hon vinner över mig i Mario Cart. Givetvis låter jag henne vinna *host'


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Alla tjejer är bra på fighting spel...

Inaktiv
Skrivet av visan:

Alla tjejer är bra på fighting spel...

Nja, är väl snarare att det mest handlar om button mashing från folk som inte är så insatta i fightingspel. Dom allra flesta som inte spelar fightingspel regelbundet och inte hänger på shoryuken.com är uppriktigt sagt skitdåliga på fightingspel.

Men det är ju kul eftersom att tjejer kan vinna över killar och får väl då anses som "bra" på fightingspel.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av visan:

Alla tjejer är bra på fighting spel...

Nja, är väl snarare att det mest handlar om button mashing från folk som inte är så insatta i fightingspel. Dom allra flesta som inte spelar fightingspel regelbundet och inte hänger på shoryuken.com är uppriktigt sagt skitdåliga på fightingspel.

Men det är ju kul eftersom att tjejer kan vinna över killar och får väl då anses som "bra" på fightingspel.

Skyldig (A)

Tänkte själv köpa "the first templar" och spela i coop med tjejen när vi är klara med Lego Pirates


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Beror helt på vad för spel din tjej gillar, man bör inte anta att de favoriserar pyssel spel,

Men roligaste måste vara ifall ni har 2 datorer/2 konsoll kontroller att köra nått som hanterar co-op


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Spela spel TILLSAMMANS eller spelar du spel och hon tittar på?

Om det är spela tillsammans tycker jag inget slår de gamla konsolerna. Finns ofta grymma två-spelslägen (NES: Ice Climber, Bubble Bobble, osv.) och spelen är dessutom lätta att komma in i (spelmekanik som kräver tre knappar).

Om det gäller att en spelar och en tittar på, vilket det verkar vara, så förstår jag det inte alls. Finns inget tråkigare att se på när någon annan spelar singelplayer. MEN, med det sagt. Alundra till Playstation, Sonys egna Zelda-spel, men med en mycket skönare stämning än något Zelda jag spelat sen A link to the past. Suikoden till samma nämnda konsol är ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Men det kanske är för "RPG".

Mafia 1? Det kanske är för mycket köra bil.

Nåja, jag tycker det kan vara väldigt roligt att titta på när någon annan spelar spel. Att ge "goda" råd (läs häckla) när någon kör bil- eller fightingspell kan vara underhållande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

LBP och Lara Croft and the Guardian of Light är som sagt perfekt för att spela med sin flickvän. Lara Croft GoL innehåller ju även del enklare pussel som ofta kan tilltala just tjejer.
Är man ute efter mer casual-aktiga spel så funkar ju Peggles samt Tetris-remaken utmärkt.

Upp-varvade feminister som vill hugga på min generalisering av tjejers spelsmak undanbedes!

Medlem

att titta på kan vara ok när det är handling, som jag själv kände för ff7.. men då samsades vi, när brossan spelat 12h så bytte vi osv
oblivion tittade frugan på när vi lirade igenom och vi diskuterade tillsammans kommande quests osv, hon tyckte det var kul. Nu senast körde vi sacred 2 (liknar diablo 2 hack n slash som hon tycker om) ett tag men har våra egna intressen så det faller lätt bort.


signatur

thank you, come again

Medlem

We Dare, ett spel för par.. där man ska smiska varandra, pussas under en tistel etc... från 18 år!! = 0
http://www.youtube.com/watch?v=liy-hy5RPYw


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

We Dare, ett spel för par.. där man ska smiska varandra, pussas under en tistel etc... från 18 år!! = 0
http://www.youtube.com/watch?v=liy-hy5RPYw

Åh herregud. Kan se swingerspar som spelar sånt som förspel inför vad som komma skall.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Left 4 Dead, ettan eller tvåan. Lite adrenalinkick, samarbete och en hel del skratt om man kan hålla vinnarskallen kall

sant så sant

Gears Of War, när du blir riktigt rädd kan du krypa nära och bli tröstad Annars skulle jag väl rekommendera något plattformspel, alltid kul att tävla lite...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar