Wii U släpps inte imorgon

Robot
Wii U släpps inte imorgon

Nintendo-chefen Reggie Fils-Aime avslöjar när Wii U kan tänkas anlända i butik.

#nintendo


Medlem
Wii U släpps inte imorgon

Sjuttsingen

Var ju precis det jag trodde den skulle göra.....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tusan också, denna nyhet är nästan värd stora bokstäver! Jag som längtade till att köpa Wii U imorgon..
Wii U släpps alltså kanske senare än PSV i Sverige.. intressant.

Medlem

Det okej. Jag kommer ändå aldrig köpa någon.

MFC
Medlem

HD... men inte blue-ray?

bU!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

HD... men inte blue-ray?

bU!

BLU-ray....

Hur som helst, finns ju två skäl:
Antingen så väljer dom bort blu-ray som lagringsmedia till fördel för dvd som antagligen är billigare.

Eller, om dom nu ändå lagrar på blu-ray, så är det ju licenskostnader för att avkoda...

Iofs verkar det inte vara några jättepengar, snabbgoogling ger:
http://www.betanews.com/article/Unified-Bluray-licensing-is-r...

$9,50 för 2 år sen.... men uppenbarligen så ska det sparas in pengar överallt...

Tyvärr är det ju marknaden som själva satt sig i denna sitsen, då dom vill ha sin hårdvara så billigt som möjligt och därför jämför priserna, tillverkarna pressar då så mycket dom bara kan för att kunna ligga så bra till som möjligt i priskriget..

Medlem

Dom kommer använda gamla SNES-kasetter som lagringsmedium.

Medlem

Det var ju en nyhet för ett tag sedan om varför dom inte ska ha blu-ray-spelare, eller några andra dylika spelare för den delen, inte ens DVD, bara sitt eget format. Anledningen var väl något i stil med att praktiskt taget alla har redan något som kan spela upp dessa medier, antingen som fristående spelare eller någon annan konsol, så att det tyckte att de kunde dra ner på priset genom att skippa spelaren. Det är nog inte bara licensen som kostar, själva hårdvaran kostar nog lite den med. Plus att det säkert gör konsolen lite lättare att designa dessutom.

Sedan om detta är den verkliga anledningen till att de skippar t.ex. blurayspelare, eller om det bara är en ursäkt som kan vinklas som goodwill inför den stora massan, lär man väl aldrig få reda på.

1
Skriv svar