GTA V snart färdigt?

Robot
GTA V snart färdigt?

Enligt en anonym källa har Rockstar redan kommit långt med utveckligen av GTA V.

#grand-theft-auto-5-2


Medlem
GTA V snart färdigt?

Sweet. Hoppas det släpps till PC samtidigt denna gång.

Medlem

GTA-serien är efter Civilization min absoluta favoritspelserie. Jag har aldrig blivit besviken.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag kan inte vänta!!!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Sweet. Hoppas det släpps till PC samtidigt denna gång.

Det kommer det väl inte göra? Dom tidigare har ju alla först kommit till konsoller.. me tanke på hur bra dom säljer så blir det som vanligt pc kommer 1 år efter.

Medlem

Don't tease like this. tss

Medlem

Numera får man vara glad om det kommer till PC överhuvudtaget. Kolla bara på LA Noire och Red Dead Redemption....

Medlem

"spelvärldens yta kommer att bli enorm"
Bummer, jag som trodde dom lärt sig lite att man inte vill ha gigantiska ytor att röra sig på. Saints Row 3 skulle ju minska ytan, just för att man ändå vara rör sig på samma områden och det mesta bara är utfyllnad som man aldrig rör sig på.
Kolla LA Noire, världens största karta, som man knappt körde på, så stor att man lät sin partner köra 99% av alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

"spelvärldens yta kommer att bli enorm"
Bummer, jag som trodde dom lärt sig lite att man inte vill ha gigantiska ytor att röra sig på. Saints Row 3 skulle ju minska ytan, just för att man ändå vara rör sig på samma områden och det mesta bara är utfyllnad som man aldrig rör sig på.
Kolla LA Noire, världens största karta, som man knappt körde på, så stor att man lät sin partner köra 99% av alla fall.

Nja det där stämmer väl inte? Vet inget om Saints Row mer än att det är en dålig kopia av GTA serien, däremot är det en fröjd att åka runt och upptäcka i alla GTA spel,. LA Noire kan man inte jämföra med då det är linjärt som fan, i GTA har man möjligheten att göra precis vad man vill. Oftast slutar de med våld och polisjakt men lika kul för det Jämför San Andreas med Liberty City, en jäkla skillnad och skönt att slippa statsmiljön ibland.

Medlem

blir det en lika bra eller nästan lika bra customization som i san andreas så är jag nöjd.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

En skitsnygg Fanmade trailer på YouTube! Titta på den!!
http://www.youtube.com/watch?v=_VNiBvNW2B8

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag har aldrig blivit besviken.

Det har jag. San Andreas.... vilket jävla skitspel. Trodde inte det gick att göra så dåliga spel men de lyckades faktiskt.
Vice City var ju helt underbart. Lätt det bästa i serien och oj vad bra det var.

Medlem
Skrivet av jukasj:

En skitsnygg Fanmade trailer på YouTube! Titta på den!!
http://www.youtube.com/watch?v=_VNiBvNW2B8

Det hade väl passat bättre som trailer till 4an då det du slängt ihop antagligen inte har ett dugg med del 5 att göra.

Medlem

Om dom inte släpper detta för pc...

Medlem

Personligen hade de gärna fått göra en remake på Vice City. Migrera hela skiten till GTA IV motorn och jag hade blivit skitnöjd. "Crockets theme" på radion när man cruisar längs stranden, kan det bli mer nostalgi än så?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Håkan:

"spelvärldens yta kommer att bli enorm"
Bummer, jag som trodde dom lärt sig lite att man inte vill ha gigantiska ytor att röra sig på. Saints Row 3 skulle ju minska ytan, just för att man ändå vara rör sig på samma områden och det mesta bara är utfyllnad som man aldrig rör sig på.
Kolla LA Noire, världens största karta, som man knappt körde på, så stor att man lät sin partner köra 99% av alla fall.

Nja det där stämmer väl inte? Vet inget om Saints Row mer än att det är en dålig kopia av GTA serien, däremot är det en fröjd att åka runt och upptäcka i alla GTA spel,. LA Noire kan man inte jämföra med då det är linjärt som fan, i GTA har man möjligheten att göra precis vad man vill. Oftast slutar de med våld och polisjakt men lika kul för det Jämför San Andreas med Liberty City, en jäkla skillnad och skönt att slippa statsmiljön ibland.

Jag har haft enormt roligt med samtliga utgåvor av GTA, inklusive top-down versionerna som det började med. 3:an var ett smakprov på vad som skulle komma och Vice City var helt enormt. För småttingarna som inte var med då så kan jag berätta att det inte fanns något som liknade VC, varken i omfång, spelmekanik eller i story. Det var helt outstanding och i viss mån så har inte uppföljarna riktigt nått ända fram. Dock har de alla haft sin charm, men VC sticker ut ändå med sin 80-tals Maimi Vice story som antagligen är en av de mest välskrivna hittintills. Jag vet faktiskt inte exakt hur många gånger jag spelat igenom det och jag bryr mig inte. Det är som en bra film som man kan se i princip hur många gånger som helst utan att tröttna. Lite som spelvärldens "Fear and loathing in Las Vegas".

Driver försökte i viss mån konkurrera och i de senare versionerna kunde man t om lämna bilen men även om det är baserat på en film så blev det inte riktigt samma sak. Definitivt inte uppföljarna i alla fall. Saints Row är bara en billig kopia och jag lade ner det efter 10 minuter.
Godfather m fl har senare också försökt leva på att kopiera GTA, men det finns bara ett orginal.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

L.A. Noire och Red Dead är ju nya IP's så bara för att Rockstar väljer att inte föra över dem till PC så betyder det ju inte att nästa GTA spel inte kommer. Alla andra har ju gjort det och de flesta filmer som finns på Rockstar club är väl från PC versionen? Kan ens Xbox och PS spela in filmer (menar då inte via någon Fraps fusk utan GTA4's egen recording funktion)?

Ska bli intressant att se material från GTA5 iaf. L.A. Noire var det ju bara karaktärerna som var "snygga", och animationerna. Men miljöerna var inte direkt breath taking. Snarare såg det väldigt simpelt ut och den typiska satsa-på-karaktärerna-skit-i-miljöerna principen verkar fått övertaget. Mafia 2 slår LA Noire på miljöfrågan, dock inte riktigt karaktärernas animationer

Rockstar verkar ändå ta ett steg framåt på de flesta fronterna vid varje release. Team Bondi lär ju också göra fler uppdateringar på alla saker i L.A. Noire...2?

Medlem

kan dom inte göra ett gta som utspelar sig typ runt 5042 efter Kristus.... skulle va sjukt cOoLT!

Kanske blir det ett spel som lockar till sig nya fans? Jag tyckte inte de föregående spelen var speciellt intressanta, men man ska aldrig säga aldrig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

DEt hoppas jag faan asså

Medlem

Ojojoj vad jag längtar! Hoppas verkligen att vi får lite landsbygd osv som i San Andreas också!

Medlem

Jag som tyckte att GTA IV var waaay för stort till ytan.


signatur

Have a good time!

Medlem

GTA IV kändes alldeles för litet, hoppas på något GTA:SA-liknande (som jag tycker är bäst i serien). Fanns ju ingen variation in IV..


signatur

Det var kanske det som de flesta gillade, att det var samma stuk rakt igenom?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ååhh Vice City <3
Åka runt i en Blista compact och lyssna på Video killed the radio star, eller Kids in America :D:D

Medlem

Vad oväntat..

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det var kanske det som de flesta gillade, att det var samma stuk rakt igenom?

Möjligtvis. Jag gillade att det kändes som en riktig och levande stad ... få andra spel har lyckats med det (Baldur's Gate, RDR och GTA IV hör till undantagen).


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Håkan:

"spelvärldens yta kommer att bli enorm"
Bummer, jag som trodde dom lärt sig lite att man inte vill ha gigantiska ytor att röra sig på. Saints Row 3 skulle ju minska ytan, just för att man ändå vara rör sig på samma områden och det mesta bara är utfyllnad som man aldrig rör sig på.
Kolla LA Noire, världens största karta, som man knappt körde på, så stor att man lät sin partner köra 99% av alla fall.

Nja det där stämmer väl inte? Vet inget om Saints Row mer än att det är en dålig kopia av GTA serien, däremot är det en fröjd att åka runt och upptäcka i alla GTA spel,. LA Noire kan man inte jämföra med då det är linjärt som fan, i GTA har man möjligheten att göra precis vad man vill. Oftast slutar de med våld och polisjakt men lika kul för det Jämför San Andreas med Liberty City, en jäkla skillnad och skönt att slippa statsmiljön ibland.

Saints Row är absolut ingen dålig kopia av GTA. Snarare tvärtom. Många moment och aspekter av Saints Row är mycket bättre än GTA, t.ex uppdragshantering, story, sandbox gameplay, gangwar, för att inte tala om sidospelen där t.ex SR's Mayhem klår en bowlingkväll med Roman alla gånger. Visst finns det ytliga likheter mellan spelen, men att kalla Saints Row för GTA kopia är som att säga att GTA är en Urban Chaos kopia.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Jag hoppas på ett spel som utspelar sig i Vice City med samma atmosfär och tidsperiod som det spelet, har samma omfång vad det gäller möjligheterna till customization och kartans storlek som San Andreas och med grafiken från GTA 4.

Medlem

Stilig rubrikbild, +1

12
Skriv svar