Molyneux: Fable III blev inte så bra som jag ville

Robot
Molyneux: Fable III blev inte så bra som jag ville

Den kända speldesignern ångrar vissa saker med sitt senaste spel. Molyneux gör en Molyneux helt enkelt.

#fable-iii


Medlem
Molyneux: Fable III blev inte så bra som jag ville

Det var lite för lätt på PC med autoaim, hade ingen utmaning även om jag körde på svåraste.

Medlem

Wait Wait... Autoaim på PC?.. What?... kunde man inte stänga av det?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tyckte Fable 3 var ett trevligt och kul spel, som jag hade mycket roligt med till 360n när jag körde igenom det.

Sen kan man förstås tycka vad man vill om Molyneux, och mycket av det är säkert helt korrekt, men jag tycker ändå att spelvärlden är rikare med såna som honom (och för all del David Cage också) i den. Det behövs drömmare, autörer och entusiasmerande vildhjärnor också, om vi vill att spelandet ska gå framåt i nya otänkta banor.

Skägg.
10 Chambers

Blev precis klar med tvåan, ska ta mig an trean innan jorden går under.


signatur
Medlem

[sarkasm]Oj det var ovanligt, Molyneux sägar att det förra spelet inte blev bra, och nästa kommer bli mycket bättre.[/sarkasm]

Medlem

Har han gjort ett spel senaste 10 åren som han inte sagt något liknande om efteråt?

Medlem

Hans trovärdighet är förstörd sen länge tillbaka, om han slutar med sånna här påståenden så kanske han kan reperera det

Medlem

Går väl egentligen att säga om alla spel han varit involverad i.

Medlem

tycker han ska låter spelen tala för sig skälv lite mer? =D och sluta up me att göra spel som en 2 åring kan fan inte dö på ens

Medlem

Total bajsserie överlag. Men TRY TO GET YOUR COMBAT MULTIPLIER EVEN HIGHER är forever bränt in i min hjärna så fort jag hör Fable.

Medlem

"Fable 3 blev inte så bra som jag ville"

Fasen alltså, jäkla dejavu man fick nu.

Usch, varför klagar han på spelet efter det har släppts. När det var dags för försäljning lovordande han det. Falsk marknadsföring?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

På tok för lätt och töntigt.
En knapp för att göra allt boring.
I de tidigare kunde man iaf göra olika saker.
Detta är gjort för småbarn tyvärr

Medlem

Mm, tvåan var mycket bättre än trean enligt mig. Spelade igenom trean, men mot slutet så satt jag och gäspade. Så tråkigt :/

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Total bajsserie överlag. Men TRY TO GET YOUR COMBAT MULTIPLIER EVEN HIGHER är forever bränt in i min hjärna så fort jag hör Fable.

Your health is low. Do you have any potions, or food?

Medlem
Medlem

saknar verkligen allt som guildmaster sa :> han var det som förgyllde spelet (ettan)

Medlem

Ettan var KUNG dock.

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Total bajsserie överlag. Men TRY TO GET YOUR COMBAT MULTIPLIER EVEN HIGHER är forever bränt in i min hjärna så fort jag hör Fable.

Nej. Tvåan var ganska bra. Första Fable-spelet var EPIC.

Medlem

Har han inte sagt exakt samma sak om alla spel i fable-serien? Tycker jag minns ett "jag blev inte nöjd med ettan, så tvåan ska nå perfektion" följt av ett "jag blev inte alls nöjd med tvåan, så trean ska uppfylla den underbara vision jag hade till det första spelet"..

Medlem

Det här säger han ju efter varje spel...

Medlem

Spelade igenom etten precis. Lite in i spelet slog det mig.. Trean känns verkligen INTE som ett Fable spel. Allt saknas ju. Musiken, mystiken, charmen.. Ja allt som gjorde Fable till Fable helt enkelt. Saknar saker som svärdet i stenen och liknande saker. Ska vara mycket försiktig innan jag köper fyran om den kommer. Ångra mitt köp otroligt mycket.


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem
Skrivet av S467:

Spelade igenom etten precis. Lite in i spelet slog det mig.. Trean känns verkligen INTE som ett Fable spel. Allt saknas ju. Musiken, mystiken, charmen.. Ja allt som gjorde Fable till Fable helt enkelt. Saknar saker som svärdet i stenen och liknande saker. Ska vara mycket försiktig innan jag köper fyran om den kommer. Ångra mitt köp otroligt mycket.

Fable:Journey kommer ju snart

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Wait Wait... Autoaim på PC?.. What?... kunde man inte stänga av det?

LOL =D


signatur

Styret upp och däcken ner

Redaktör
Ponny
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Blev precis klar med tvåan, ska ta mig an trean innan jorden går under.

Jag gillar att du sätter upp realistiska målsättningar. En dag ska jag också göra det!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

3an var mycket bättre än 2an iaf.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Som sagt, det här uttalandet kommer efter varenda spel han gör.

1
Skriv svar