Oblivion släpps i femårsjubileumsbox

Medlem
Skrivet av über_alles:

Som någon frågade, vilka moddar ska man köra egentligen för att detta spel ska se acceptabelt ut år 2011? Tar gärna emot ett svar från någon som har koll hur det ser ut idag.

Jag körde lite Oblivion när det begav sig men ärligt talat så förstår jag fortfarande inte hypen. Jag hoppas och tror dock att Skyrim kan bli det som Oblivion aldrig blev för mig. Det ser ju mysigt ut, men man får se hur det blir i den färdiga produkten.

Jag spelar Oblivion, och tycker fortfarande att det är väldigt kul och ser bra ut, dock har ju ganska många mods installerade...skulle tro att det är runt 130 st. Men å andra sidan är ju ganska många av dessa mods sådanna som lägger till nya raser eller någon slags utrustning. Så vill du bara ha mods som påverkar utseendet hos själva spelet bör det inte bli så många mods att installera, men det finns ju ändå ganska många olika val att göra, eftersom att många mods gör samma saker men på lite olika sätt. Det är därför svårt att säga vilka mods just du ska ha.
Om man vill antar jag att man kan köra något "modpaket" som någon nämde tidigare, detta är dock inget jag rekomenderar eftersom det då kan komma till massa onödigt innehåll som man egentligen inte vill ha. Det är bättre att välja alla mods du vill ha själv.
En väldigt bra sida för Oblivion-mods är denna: http://tesnexus.com/

Inaktiv

kul & onödigt...

Medlem

Borde man köpa det här innan Skyrim kommer ut?

Medlem
Skrivet av dddaanne:

Borde man köpa det här innan Skyrim kommer ut?

Köp Oblivion och modda det ordentligt. Spela ett år till det kommit ut större moddar till Skyrim. Köp Skyrim och modda det.

Det är ett sätt att göra men du måste själv avgöra vad du gör med pengarna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ska nog göra det, tack!

Medlem

Det här blir ett köp i veckan

12
Skriv svar