Operation Flashpoint: Cold War Crisis

Robot
Operation Flashpoint: Cold War Crisis

De närmsta veckorna kommer vi att damma av speciellt utvalda klassiker från 2001. Vi börjar med shooter-titeln som gjorde kalla kriget hetare än någonsin.

#bohemia-interactive, #operation-flashpoint-cold-war-crisis


Medlem
Operation Flashpoint: Cold War Crisis

underbart spel, synd att dess efterföljare bara är skräp

Ish
Medlem

Klumpiga kontroller? Testat ArmA 2 med ACE2 någon gång?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

NTeC efterföljarna med samma namn är generellt skräp men de riktiga efterföljarna (ARMA 1 och 2) är inte skräp, de är i princip samma sak fast mer av allt. Även om de inte är mina favorit spel direkt då de går lite väl långt med realismen (och ibland helt efterblvit skriptade sekvsenser som är långt ifrån realistiska och lite andra saker) så är de mycket kompetenta krigssimulatorer.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det med buggar är bohemia kungar på. Varje spel dem har gjort har haft sjuka buggar. Arma 2 hade inte bara buggar utan väldigt stora optimerings problem.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

ett av historiens bästa och mest orginella spel, utan tvekan...
synd att codemasters våldtagit namnet.

tur att bohemia fortsätter iom arma serien iaf, det är riktigt bra spel när väl buggarna är bortstädade.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Menar ni inte ARMA: Cold war assault? som det faktiskt heter idag.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Menar ni inte ARMA: Cold war assault? som det faktiskt heter idag.

Beror väl på om de har patchat spelet eller köpt en ny version? Men man ska såklart spela det som OpFP! det är ju det "gamla" spelet det handlar om


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcKaffe:

Menar ni inte ARMA: Cold war assault? som det faktiskt heter idag.

Beror väl på om de har patchat spelet eller köpt en ny version? Men man ska såklart spela det som OpFP! det är ju det "gamla" spelet det handlar om

Helst så skulle man patcha bort OFP från OFP dragon rising och red tide eller vad fan de heter. men när det inte kommer hända så kan man i alla fall rädda det enda bra spelet i serien och säga "-NEJ, det här är inte en del av den rena skit ni gjort utav OFP namnet."


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcKaffe:

Menar ni inte ARMA: Cold war assault? som det faktiskt heter idag.

Beror väl på om de har patchat spelet eller köpt en ny version? Men man ska såklart spela det som OpFP! det är ju det "gamla" spelet det handlar om

Helst så skulle man patcha bort OFP från OFP dragon rising och red tide eller vad fan de heter. men när det inte kommer hända så kan man i alla fall rädda det enda bra spelet i serien och säga "-NEJ, det här är inte en del av den rena skit ni gjort utav OFP namnet."

Håller med, men tycker att OpFP ska heta vad det heter, för det är ju inte det som gjort fel. Men jag iof aldrig gillat namnet ArmA...tråkigt när utvecklare inte får behålla sina namn...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Testat på:

Athlon 1.2GHz
256MB RAM
Geforce2 GTS 32MB
Windows 2000

kul att läsa den gamla recensionen.

Medlem

Jag älskar nostalgiartiklar, OFP är definitivt det bästa fps jag spelat i mitt liv, Bohemia lyckades grymt bra med spelet, även om det har en hel del negativa saker.
Det är nog det svåraste fps jag spelat också, vilket höjer nöjet ännu mer imo

Hoppas verkligen dom lyckas göra Arma 3 som OFP


signatur

Game long and prosper

Medlem

Älskade det spelet. Tyvärr hade jag bara modemanslutning då jag spelade det och spelade därför opatchat men lika nöjd var jag för det. En detalj som jag tyckte var särskilt imponerande och nyskapande var hur geväret rörde sig när man siktade runt.

Medlem

OFP ett helt underbart spel. För mig var editorn en stor del av varför det var så bra.

Kommer ihåg första gången jag spelade spelet och hade problem med det första lilla uppdraget (tutorial egentligen) att stjäla en bil i en by.Man dog av ett skott och fienden kunde vara brutal. Det var första gången jag upplevt sådant och jag älskade det! Har antagligen mer minnen från OFP än de flesta spel jag kommer på just nu.

Älskar även ArmA2 nu när jag har en dator som orkar driva det. Kan inte få nog av det helt enkelt.

Valfrihet! Långt bort från trånga korridorer och osynliga väggar. En ren njutning.

En stor eloge till alla duktiga ArmA2-moddare där ute, ni är bäst!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Idono:

Det med buggar är bohemia kungar på. Varje spel dem har gjort har haft sjuka buggar. Arma 2 hade inte bara buggar utan väldigt stora optimerings problem.

Skall väl sägas att de är kungar på att supporta sina spel också. Man VET att de med tiden betar av buggarna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Världens bästa fps/krigsspel. Vilken härlig nostalgi. Punkt slut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fortfarande ett av världens bästa spel

Medlem

OpFlash är nog skälet till varför jag är okej med "clunkyness" i BC2 rörelserna, men fanken vad spelet börjar kännas gammalt.. kul att dra igenom men huj det är dags att vänja sig vid ArmA ungefär nu..


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Det var riktigt fint när det kom, irriterande svårt ibland, men mycket underhållande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ett av de bästa fps spelen någonsin och vilken spänning alltså. När resterna av styrkan blir antingen utplånad eller splittrad och man ligger ensam i skogen med fiende soldater som patrullerar i varje väderstreck och man måste på snabbaste och ändå säkrast sätt ta sig till evakueringsområdet. Nog den bästa känslan jag haft i ett spel, känns verkligen att man är med i ett brinnande krig.


signatur
Medlem

Spelar det här än idag. Dock sitter jag i editorn och gör olika uppdrag! Farligt kul sysselsättning en regnig söndag.


signatur

Only the dead have seen the end of war - Plato

Medlem
Skrivet av Floyd Forward:

Spelar det här än idag. Dock sitter jag i editorn och gör olika uppdrag! Farligt kul sysselsättning en regnig söndag.

Visserligen kan jag starta upp spelet någon gång då och då men jag får erkänna att jag migrerat till ArmA2 när det gäller denna spelserie. En bra sak är att erfarenheten man har från OFP editorn tar man med sig till ArmA2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kul med idé med stortitlar från 2001. Skulle dock vilja se en ny minirecension. Går det igång utan strul? Har det kommit några stora moddar? Har det åldrats med värdighet?

Ni har ökat kvalitén på recensionerna de senaste 10 åren

Medlem
Skrivet av elimsen:

Kul med idé med stortitlar från 2001. Skulle dock vilja se en ny minirecension. Går det igång utan strul? Har det kommit några stora moddar? Har det åldrats med värdighet?

Ni har ökat kvalitén på recensionerna de senaste 10 åren

Spelet funkar fint på Windows 7, det är bara att tuta och köra


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av elimsen:

Kul med idé med stortitlar från 2001. Skulle dock vilja se en ny minirecension. Går det igång utan strul? Har det kommit några stora moddar? Har det åldrats med värdighet?

Ni har ökat kvalitén på recensionerna de senaste 10 åren

Spelet funkar fint på Windows 7, det är bara att tuta och köra

Fungerar finemang på Xp, Vista och Win7. Bara att ladda och skjuta!

Har åldrats bra, tycker jag, med tanke på gameplay. Få spel (om något utanför denna serie?) som har sådan öppenhet, valfrihet och storlek på banorna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Javas:
Skrivet av elimsen:

Kul med idé med stortitlar från 2001. Skulle dock vilja se en ny minirecension. Går det igång utan strul? Har det kommit några stora moddar? Har det åldrats med värdighet?

Ni har ökat kvalitén på recensionerna de senaste 10 åren

Spelet funkar fint på Windows 7, det är bara att tuta och köra

Fungerar finemang på Xp, Vista och Win7. Bara att ladda och skjuta!

Har åldrats bra, tycker jag, med tanke på gameplay. Få spel (om något utanför denna serie?) som har sådan öppenhet, valfrihet och storlek på banorna.

Nu blev jag otroligt sugen på spelet när jag läste ditt inlägg. Måste låna skivorna av min polare nu! Han har OFP: Collection eller vad den heter, med Cold War Crisis, Resistance och Red Hammer expansionerna! Alla är galet bra, men CWC är ändå skönast.


signatur

Game long and prosper

Den röde hammaren fick jag aldrig att funka, trist. Var det bra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

00-talets största spel om ni frågar mig. Definitivt det spel jag lagt flest timmar på, både i singleplayer och editorn, men framförallt i co-op. Jag hakade på redan i beta-stadiet (demot som släptes gick att tweaka och modda så man kunde bygga egna uppdrag) och spelade jag ursinningslös i två år (buggarna var aldrig en stor grej tyckte jag). Nu blir det en del ARMA2, men inte alls på samma nivå som tidigare.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Den röde hammaren fick jag aldrig att funka, trist. Var det bra?

Ja!

Frågar du mig var Resistance det stora lyftet. Många förbättringar och en ny 100 kvadratkilometers ö att strida på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jaha, där ser man! FZ har blivit mutade för att ge en bra recension.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar