Rykte: Resident Evil 6 på Tokyo Game Show?
Mer som 4:an och mindre som 5:an... Mer skräck, tension, inget påtvingat co-op, tillbaka med zombies och mindre ammo.
4:an är ett av mina favoritspel.
Slår vad om att 6:an kommer se ut så här.
Mer action med påtvingad co-op. Du kan nu röra dig och skjuta samtidigt som i Dead Space. Uppdelat i levels igen. Regenerating health.
Den som vet vet.
Mer som 4:an och mindre som 5:an... Mer skräck, tension, inget påtvingat co-op, tillbaka med zombies och mindre ammo.
4:an är ett av mina favoritspel.
Slår vad om att 6:an kommer se ut så här.
Mer action med påtvingad co-op. Du kan nu röra dig och skjuta samtidigt som i Dead Space. Uppdelat i levels igen. Regenerating health.
Ja, fast de kan blanda in lite Resident evil 2 i det, miljöerna tänkte jag på och mer zombie-liknande fiender
Tja, så länge det inte bli som Res 5 så är jag nöjd.
Mindre ammo, färre vapen, färre fiender men bra AI och mer fiendemodeller, mer "skräck" och mindre "spam av korkade AIs som L4D". Gärna stöd fö co-op men inte tvingat utan frivilligt, mer som i Halo eller Gears.
Slutligen, man ska kunna gå och skjuta samtidigt, att vara "fastlåst" är bara en daterad rest som är irriterande inte cool och inte gör det läskigt, bara störande.
Så länge fienderna är snabbare så ska du få springa, Alan Wake visar att trots springande, dodgande och möjlighet att gå och skjuta samtidigt, och trots bara 5-7 fiender utan missbildade ansikten, kan det vara sjukt läskigt på ett sätt som Res Evil inte varit på länge.
Jag hoppas dom går tillbaka till puzzle skräck a la Resident Evil 1,2,3 osv. Resident Evil 4 var visserligen riktigt kul och gav mig flera timmars spelglädje. Men jag var aldrig någonsin tvungen att stanna upp och tänka till för att ta mig vidare som för mig var ett vanlig inslag i dom klassiska Resident Evil spelen. Och skräcken!? Varken Resident Evil 4 eller 5 gav mig någon hjärtklappning! Medans man i dom gamla sket i brallan så fort man gick igenom ett okänt område/rum. Minns fortfarande min panik när 2 Hunters helt random hoppade igenom 2 fönster i den korridor jag gick ^^, aldrig kubbat så fort till närmsta dörr
Jag hoppas dom går tillbaka till puzzle skräck a la Resident Evil 1,2,3 osv. Resident Evil 4 var visserligen riktigt kul och gav mig flera timmars spelglädje. Men jag var aldrig någonsin tvungen att stanna upp och tänka till för att ta mig vidare som för mig var ett vanlig inslag i dom klassiska Resident Evil spelen. Och skräcken!? Varken Resident Evil 4 eller 5 gav mig någon hjärtklappning! Medans man i dom gamla sket i brallan så fort man gick igenom ett okänt område/rum. Minns fortfarande min panik när 2 Hunters helt random hoppade igenom 2 fönster i den korridor jag gick ^^, aldrig kubbat så fort till närmsta dörr
Riktigt underbart dom gamla spelen gav en, en sån underbar känsla mystiken och skräcken av att det kunde vara en zombie runt varenda hörn eller känslan av att shit nu händer det snart nåt medans man vandrar förskiktigt genom något mörkt ställe