Battlefield 3 säljs inte via Steam

Robot
Battlefield 3 säljs inte via Steam

EA och Dice menar på att tjänsten begränsar deras förmåga att ta hand om sina spelare.

#dragon-age-2-2, #ea, #dice, #battlefield-3


Medlem
Battlefield 3 säljs inte via Steam

hepp

Medlem

Moar like. Come join us on Origin...
De vet att de inte kan konkurera utan fula trix


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

har ni inte redan haft denna nyheten?

Medlem
Medlem
Skrivet av lop3r:

har ni inte redan haft denna nyheten?

Tidigare var det spekulationer, nu är det bekräftat. Tänkte att det kan vara värt att följa upp spår vi börjat på


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Detta var väl inte direkt någon nyhet..

Medlem
Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av lop3r:

har ni inte redan haft denna nyheten?

Tidigare var det spekulationer, nu är det bekräftat. Tänkte att det kan vara värt att följa upp spår vi börjat på

Jaha, kanske skulle ha "Bekräftat:" framför

Inaktiv

Steam är den bästa tjänsten där ute för i helvete..Steam Community, friends o.s.v. Det går så jävla snabbt. Origin kan fara åt skogen..

Medlem

Det är synd, jag hade säkert haft skoj med BF3. Nåväl, mer tid till RedOrchestra2 och Morrowind.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så för att det inte släpps på steam så kommer vissa inte köpa spelet fastän ni med störta sannolikhet hade haft kul med det? Löjligt

Medlem

Jag irriterar mig dock på folk som håller på och gnäller att det är EAs fel. Det är det inte överhuvud taget. Det är Steam som är problemet, eftersom de ändrade sina regler så kan inte publishers sätta upp sin egen "steamstore" utan att det blir problem med steams regler. Om det sätter upp sådana regler som föhindrar det så är det väll för i helvete inte EAs fel. EA vill ha en egen sälj grej men även kunna dela ut den i andra medier.

Medlem

@comstedt
Jag erkänner att jag är bekväm. Det råder ingen brist på underhållning i spelvärlden så det är små saker som avgör. Om detta är löjligt skall jag inte uttala mig om men det är så det fungerar.

Det som är bristvara är tid att spela allt man vill.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Medlem

Så detta innebär att man måste röra på sig? Gå till spelbutiken och införskaffa ett exemplar? Var är världen på väg?! Detta gör mig så jävla arg! (Dagens I-landsproblem)

Och inte orkar jag skaffa ett konto på origin heller... men det blir väl ett måste för att kunna spela skiten. Ska fasen ha konton överallt hela tiden

Medlem
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Precis min tanke.

Medlem

En klar besvikelse. Steam är en praktisk och enkel tjänst, ett bra ställe att samla sina spel samt ha snabb tillgång till vänner och community/forums. Att utöka med ytterligare en tjänst känns överflödigt. Synd att spelaren hamnar i kläm när storföretagen bråkar med varandra.

Hur som helst så är i alla fall BF3 ett givet köp oavsett på vilken utgivningstjänst det erbjuds.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Jo för jag hade tänkt köpa det från steam för 50 euro när jag kan köpa limited edition för 400kr på spelbutiken....fast ne.

Medlem
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Det finns personer som redan har sjuttioelva chattprograp, butiksprogram, e-postkonton, voice/video-chatt, irc och gud det vad mer. När det då dyker upp ytterligare ett blir man lite trött.

För att inte tala om olika "friends"-lists som man byggt upp i olika program för att alla inte vill använda samma program.

Speciellt för de som ofta migrerar till olika datorer då man vill ha så få program och konton som möjligt. Det ger mig ångest bara att tänka på hur lång tid det tar att installera spel från CD eller DVD samt att leta patchar.

Till slut väljer man ett av de program som finns, i mitt fall Steam (Origin fanns inte då jag gjorde det valet).

Om man då missar ett ynka spel är synd men inte hela världen. Det är bara ett spel i mängden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Precis min tanke.

Nej det gör det inte. EA har förstört Origin och försöker satsa.. senaste EA Link gick inte så bra.

Om någon på DICE ser det här: Snälla hör min bön, gör så att BF3 släpps på Steam!

Inaktiv
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Jag bojkottar spel som publiceras på steam på grund av att använda ett program för att spela ett annat känns onödigt. Fast jag hade inte skaffat spelet ändå.

Men, att bojkotta spel som INTE kommer till tjänsten...
Det är ju förstås om spelet kräver EAs tjänst, Origin - då kan jag se poängen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Oväntat? hehe ne, men de är ju lite tråkigt att man ska ha två onlinebutiker?¿ hade vart guld om alla kunde samarbeta och göra en enda stor? vilket fall som hällst så finns de inge spel jag längtar så mycket som som BF3!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Skrivet av lop3r:

har ni inte redan haft denna nyheten?

Jag skrev om det här för någon dag sedan:

http://tiny.cc/dza7e

- kanske där du såg det?

"Origin" kommer nog inte bli den succée de hoppas på, det blir ju mer tvång än val...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Citat:

eftersom tjänsten begränsar vår förmåga att direkt stötta spelarna

Detta är så mycket skitsnack att jag blir fan fysiskt förbannad på EA-töntarna.

Medlem

jag ser inte problemet. Steam or no steam So what om jag måste köra orgin för lira spelet, kanske man inte ens behöver origin överhuvud taget om du köper spelet icke digitalt.

Ish
Medlem

Skönt att få en bekräftelse iaf! Nu kan jag med gott samvete beställa dvd'n.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Bokat Limited Edition för längesen.

Vill ni spela det är det Origin som gäller. Gillar ni det inte? Låt bli. Petitesser.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Steam är den bästa tjänsten där ute för i helvete..Steam Community, friends o.s.v. Det går så jävla snabbt. Origin kan fara åt skogen..

Nej det är den inte, spelet lär fortfarande finnas på D2D cdon download etc etc.
Steam har blivit/alltid varit efterblivna med att de måste kontrollera DLC och patchar som släpps via deras portal. Till vissa mindre titlar dröjjer det flera veckor extra i vissa fall har de aldrig gjort det. Steam har blivit mög

Medlem

Old news. EA har sagt redan för flera veckor sen att BF3 kommer bli bara på Origin.

Skriv svar