Fansen firar 25 år med Metroid

Robot
Fansen firar 25 år med Metroid

Fansen gör vad Nintendon't – njut av Harmony of a Hunter-plattan!

#nintendo, #metroid


Inaktiv
Fansen firar 25 år med Metroid

Jag minns ännu första gången jag startade spelet på min gamla NES, så jäkla vackert och underbar musik

Medlem

Tråkigt att Nintendo inte firar serien... Den är ju ändå lika viktig för Nintendo som Zelda och Mario

Eller är det bara för att det inte är Shigeru Miyamoto som ligger bakom den serien?

Skrivet av Saarela81:

Tråkigt att Nintendo inte firar serien... Den är ju ändå lika viktig för Nintendo som Zelda och Mario

Eller är det bara för att det inte är Shigeru Miyamoto som ligger bakom den serien?

Nog för att vi är många som älskar Metroid-serien, men det där är helt enkelt inte sant. Kommersiellt sett har Metroid-spelen så gott som alltid varit någorlunda framgångsrika, men (tyvärr) otroligt långt ifrån Nintendos ordentliga storsuccéer. I jämförelse med Mario, Mario Kart, Wii Fit m fl så står sig serien ganska slätt. Senaste spelet i serien, Metroid: Other M, floppade ju dessutom ganska hårt så frågan är när vi får se en ny del igen. Kommer det något lär det också nästan garanterat bli bärbart.

Sen är det inte riktigt rättvist att bunta ihop Mario och Zelda heller. Zelda säljer inte en bråkdel så mycket som Mario gör.

Medlem

Metroid spelens soundtrack är underbar


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Saarela81:

Tråkigt att Nintendo inte firar serien... Den är ju ändå lika viktig för Nintendo som Zelda och Mario

Eller är det bara för att det inte är Shigeru Miyamoto som ligger bakom den serien?

Nog för att vi är många som älskar Metroid-serien, men det där är helt enkelt inte sant. Kommersiellt sett har Metroid-spelen så gott som alltid varit någorlunda framgångsrika, men (tyvärr) otroligt långt ifrån Nintendos ordentliga storsuccéer. I jämförelse med Mario, Mario Kart, Wii Fit m fl så står sig serien ganska slätt. Senaste spelet i serien, Metroid: Other M, floppade ju dessutom ganska hårt så frågan är när vi får se en ny del igen. Kommer det något lär det också nästan garanterat bli bärbart.

Sen är det inte riktigt rättvist att bunta ihop Mario och Zelda heller. Zelda säljer inte en bråkdel så mycket som Mario gör.

Har du nog rätt i men Metroid men det borde åtminstone förtjäna att nämnas tycker jag.

Dock tycker jag det är fel att dra in Other M i det då t.ex Mario inte är fläkfri från dåliga spel heller bara det att ingen pekar finger på Mario för han är en sån kult figur

För övrigt ser jag gärna ett nytt bärbart Metroid och gärna att dom går tillbaka till 2D

Nu ser jag inte på försäljning siffror när jag bunta ihop Mario och Zelda utom mer för att det är spel som näst intill alla som spelar känner till

Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Saarela81:

Tråkigt att Nintendo inte firar serien... Den är ju ändå lika viktig för Nintendo som Zelda och Mario

Eller är det bara för att det inte är Shigeru Miyamoto som ligger bakom den serien?

Nog för att vi är många som älskar Metroid-serien, men det där är helt enkelt inte sant. Kommersiellt sett har Metroid-spelen så gott som alltid varit någorlunda framgångsrika, men (tyvärr) otroligt långt ifrån Nintendos ordentliga storsuccéer. I jämförelse med Mario, Mario Kart, Wii Fit m fl så står sig serien ganska slätt. Senaste spelet i serien, Metroid: Other M, floppade ju dessutom ganska hårt så frågan är när vi får se en ny del igen. Kommer det något lär det också nästan garanterat bli bärbart.

Sen är det inte riktigt rättvist att bunta ihop Mario och Zelda heller. Zelda säljer inte en bråkdel så mycket som Mario gör.

Nu ser jag inte på försäljning siffror när jag bunta ihop Mario och Zelda utom mer för att det är spel som näst intill alla som spelar känner till

Ah, på så vis! Då håller jag med dig. Du får ursäkta, men en nackdel kanske med att skriva om spel hela dagarna (som jag gör) så tenderar man att bara se allt i termer av dollartecken till slut.

Medlem

Om nån vill ha orginal soundtracken går det att fixa här!

http://metroid.retropixel.net/mprime3/music/


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Rockigt Super Metroid Medley på nästan 22 minuter. Det blir inte mer episkt än så här:

http://www.youtube.com/watch?v=eylUix1yADQ

Medlem

Grymt album! Melting Sun (Rundas Battle egentligen, min favoritlåt från MP3) är hur skön som helst.

Medlem

Super metroid är enligt mig det bästa spelet på konsol nånsin, lirar det än idag och älskar att köra speedruns, vet att jag läste att metroid var före Mario och andra spel att göra speedruns till en sport. Ska se om jag hittar källa!

Riktigt bra spel och håller än idag, SNES all the way

Medlem

Tråk-Nintendo. Metroid är det bästa som kommit från dom.

Medlem

Jag förstår inte varför så många tyckte Metroid Other M floppade, jag tyckte det var riktigt bra men de tog alldeles för mycket fårn Metroid Fusion än Super Metroid vilket gjorde att spelet kändes mer mainstreamat än nichad som Super Metroid var till SNES så jag kan hålla med om att det inte var helt perfekt.

Roligare med fans som firar med tanke på att spel Nintendo skulle fira har helt enkelt med kommersiell framgång att göra, finns många bra spel i historien som sålt dåligt och tvärtom (alldeles för vanligt med den senare, snyft..)

Medlem
Skrivet av Nirth:

Jag förstår inte varför så många tyckte Metroid Other M floppade, jag tyckte det var riktigt bra men de tog alldeles för mycket fårn Metroid Fusion än Super Metroid vilket gjorde att spelet kändes mer mainstreamat än nichad som Super Metroid var till SNES så jag kan hålla med om att det inte var helt perfekt.

Roligare med fans som firar med tanke på att spel Nintendo skulle fira har helt enkelt med kommersiell framgång att göra, finns många bra spel i historien som sålt dåligt och tvärtom (alldeles för vanligt med den senare, snyft..)

Förutom Samus väldigt .... -_-... jobbiga sinnesstämning under spelet och den relativt sugiga background storyn och den tråkiga omgivningen så tycker jag också spelet var roligt, det visade Samus mer smidiga sida, jag tyckte också om de fantasifulla fienderna och den laddade Ridley fighten!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Nirth:

Jag förstår inte varför så många tyckte Metroid Other M floppade, jag tyckte det var riktigt bra men de tog alldeles för mycket fårn Metroid Fusion än Super Metroid vilket gjorde att spelet kändes mer mainstreamat än nichad som Super Metroid var till SNES så jag kan hålla med om att det inte var helt perfekt.

Roligare med fans som firar med tanke på att spel Nintendo skulle fira har helt enkelt med kommersiell framgång att göra, finns många bra spel i historien som sålt dåligt och tvärtom (alldeles för vanligt med den senare, snyft..)

Förutom Samus väldigt .... -_-... jobbiga sinnesstämning under spelet och den relativt sugiga background storyn och den tråkiga omgivningen så tycker jag också spelet var roligt, det visade Samus mer smidiga sida, jag tyckte också om de fantasifulla fienderna och den laddade Ridley fighten!

Jag tyckte inte den var jobbig alls, jag tyckte hennes monologer var intressanta och passar in på det lilla man fått veta tidigare om henne men jag kanske förväntade mig det så var nog ingen direkt besvikelse...eller så är jag bara en blind fan som skulle gilla allt Nintendo släpper med titeln Metroid på haha.

1
Skriv svar