Microsofts Xbox Live-policy avslöjad

Medlem

Bra att MS bryr sig om spelarna och inte låter oss vänta i månader på spel/material och kräver att det ska hålla en viss kvalité.
Vet viss andra som med nöje låter sina (betalande) kunder få vänta en månad eller mer på att få samma material, humor ^^

Är ju inte värre än Steams villkor som alla älskar, just saying ^^

Inaktiv

Inget fel i den policyn, plattformsexklusivitet är endast av ondo. Policyn ser iaf till att Xbox360 spelarna får det dom betalat för och förhoppningsvis inte blir utan material till sitt spel.

Medlem

well, thats why i bought myself a ps3 yesterday!

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av mm_precis:

Vad exakt är problemet? MS tillåter inte att xbox får sämre versioner av spel till sin plattform. Jag kan tyvärr inte se hur detta är DÅLIGT för oss? Vadå, vill vi ha sämre versioner, strippade från material som annars finns på t.ex. ps3? Nej tack. Då kan det vara. Klart man vill ha det bästa.

Problemet blir mer att om du har 2 olika produkter så kommer den ena bli sämre.
Xbox'ens multiplatforms spel är bättre 90% av fallen än Ps3an, artikeln visar att det är för Microsoft kräver att spelet ska vara "bättre" än andra.

Detta krav har inte Sony/Nintendo så vitt jag vet, vilket gör att utvecklarna satsar mer på Xboxen.

Så för mig som xbox 360 användare, hur exakt är detta ett problem för mig? Jag kan ju inte annat än vara glad över att jag får det bästa, inte sant?

Medlem

Irriterande att de ska vara så barnsliga, men utöver det så är det väll ingen större skillnad mot vad som redan existerar? Jag menar, XBOX får ju alltid sina DLC's före resterande konsoller ändå, de får väldigt många Indie-spel i förväg också.
När det gäller stora titlar så vet ju alla som kan något om hårdvara att Ps3'an utklassar 360'n och att företagen till 75% skapar ett spel efter XBOX-standarden för att sedan porta en halvtaskig variant till Ps3'an bara för att de inte orkar spendera mer tid för att kunna utveckla det så att det anpassats till Ps3'ans hårdvara.

Inaktiv
Skrivet av mm_precis:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av mm_precis:

Vad exakt är problemet? MS tillåter inte att xbox får sämre versioner av spel till sin plattform. Jag kan tyvärr inte se hur detta är DÅLIGT för oss? Vadå, vill vi ha sämre versioner, strippade från material som annars finns på t.ex. ps3? Nej tack. Då kan det vara. Klart man vill ha det bästa.

Problemet blir mer att om du har 2 olika produkter så kommer den ena bli sämre.
Xbox'ens multiplatforms spel är bättre 90% av fallen än Ps3an, artikeln visar att det är för Microsoft kräver att spelet ska vara "bättre" än andra.

Detta krav har inte Sony/Nintendo så vitt jag vet, vilket gör att utvecklarna satsar mer på Xboxen.

Så för mig som xbox 360 användare, hur exakt är detta ett problem för mig? Jag kan ju inte annat än vara glad över att jag får det bästa, inte sant?

För dig personligen är det inget problem, men från någon som inte har en 360 så blir det ju ett problem. Jag gillar inte CoD men tycker ändå det är knäppt att Xboxen ska ha tids exklusivitet och kräva att banorna kommer till dem först.

Jag tycker bara folk skulle kunna vara snälla och tänka på konsumenterna för en gångs skull.

Inaktiv
Skrivet av Kharif:

För dig personligen är det inget problem, men från någon som inte har en 360 så blir det ju ett problem. Jag gillar inte CoD men tycker ändå det är knäppt att Xboxen ska ha tids exklusivitet och kräva att banorna kommer till dem först.

Jag tycker bara folk skulle kunna vara snälla och tänka på konsumenterna för en gångs skull.

Microsoft tänker ju på sina konsumenter. Jag tycker Sony borde ha en sådan här policy också egentligen! Tvinga till sig en likvärdig produkt med samma material på båda formaten.

Medlem

M$ är hemska. Värre än Sony till och med.

12
Skriv svar