Längre tid för att låsa upp allt i Battlefield 3
Dice säger att de felberäknade hur mycket tid spelarna skulle lägga ner på Bad Company 2, gör därför upplåsningsträdet längre i Battlefield 3.
#battlefield-bad-company-2, #battlefield-3, #dice
Tycker själv att Bad Company 1 hade ett mycket bättre "upplåsningsläge" än BC2. Tror även att det tog längre tid att låsa upp alla saker till det första bad company.
Samt i BC1 valde man ju själv vad man låste upp. Man fick en upplåsningnyckel för varje level man gick upp.
I BC2 (och gissningsvis BF3) så får man ju inte välja vad man vill, tråkigt.
Tycker själv att Bad Company 1 hade ett mycket bättre "upplåsningsläge" än BC2. Tror även att det tog längre tid att låsa upp alla saker till det första bad company.
Samt i BC1 valde man ju själv vad man låste upp. Man fick en upplåsningnyckel för varje level man gick upp.
I BC2 (och gissningsvis BF3) så får man ju inte välja vad man vill, tråkigt.
Med det jag sa menade jag att när man lika gärna har så man låser upp nya saker, tycker jag att man lika gärna kan ha det som i BC1. Sen gör det väl inte allt för mycket om allt redan är upplåst från början.
"Men Dice är också medvetna om att de inte får låta saker och ting ta för mycket tid heller"
Bf2 någon?
Att låsa upp vapen tog ju inte så lång tid.
Det var väl dock inte så många som nådde högsta rank, men jag förstår inte varför det är så viktigt heller.
"Robert Bach ser inte heller poängen med årliga uppföljare om folk fortfarande spelar det äldre spelet." Vem är Robert Bach? Eller ska det vara Patrick?
on topic - "Om folk gillar det gamla så kan man fortsätta fixa med det, uppdatera det och göra det ännu bättre" Varför är då BC2 sjukt buggigt och har massa balansproblem? Varför är det typ 1 år sen ni släppte den senaste patchen? Jävla hycklare!
"Men Dice är också medvetna om att de inte får låta saker och ting ta för mycket tid heller"
Bf2 någon?
Att låsa upp vapen tog ju inte så lång tid.
Det var väl dock inte så många som nådde högsta rank, men jag förstår inte varför det är så viktigt heller.
Öhm, att låsa upp samtliga vapen tar ju 1-år eller har jag fel? Jag har inte lyckats hittills iaf...
I BC2 kunde man låsa upp alla vapen ganska kvickt, men där var väl alla addons upplåsta till alla vapen samtidigt om jag inte minns fel. I BF3 låser man upp addons per vapen. Så har du fixat scope och sådant till M16 så kan du inte använda dessa till AK74 eller G3'an t.ex. Vilket med ger ökad "livslängd" på saker att låsa upp.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Låsa upp grejer o låsa upp grejer, det är väl kul på sitt sätt. Jag kan bara titta på hur jag spelat genom åren. Quake o QW, fanns inget att låsa upp men ändå är det det spel jag lagt mest tid på. Näst längst tid är Battlefield 1942, inget att låsa upp där heller. Q3, live for speed, Unreal i alla dess former, utan att låsa upp jack shit.
Är ett spel bra behövs inget låsa upp. Jag tycker att nya såväl som gamla rävar i ett spel ska ha samma förutsättningar. Jag köpte t.ex Battlefild BC2 typ 1.5 år försent och ioförsigt tog det inte lång tid att låsa upp allt men det första 100 spelen var jag hopplöst efter. Jag har "låst" upp allt nu och jag spelaqr fortfarande, 6 mån den nått nytt kunde låsas upp. Att ha levlar i ett spel där du blir belönad oavsett om du är bra eller kass(e du bra låser du upp fortare men har du tålamod får du samma grejer ändå) tycker jag är rent ut sagt skit. Är du en bra spelare behöver du inte lulllullet för du vinner ändå. Hellre ser jag spel som gör det svårare för dig som är bra, kikarsiktet försvinner, fet me ammo e de ont om, livet tryter vid start. Då har vi jämna fighter online o dör du för mkt får du ditt kikarsikte tillbaka.
Ska vi börja kalla BF för rollspel nu, för det är lite samma sak som man gör i RPG...
Ska vi börja kalla BF för rollspel nu, för det är lite samma sak som man gör i RPG...
Nope, inte riktigt. Rollspel är rollspel. Bara för att man lånar någon sak hit och dit som man känner igen från en annan genre innebär inte att det plötsligt förändrar något. Det är bara något för spelets skull. Du kommer fortfarande inte ha viktiga dialoger där du måste dra svåra beslut som drastiskt kommer förändra hur din story utvecklas.
Nej, nu ska du skjuta fienden. Shoot first, ask questions later.