1,25 miljoner har bokat Battlefield 3

Medlem
Skrivet av saru:

Känns som MW3 är ett spel som tilltalar en yngre publik att döma av kommentarer på olika forum och inte minst beteendet bland dem som fortfarande spelar Black Ops eller MW2, vilket föranleder mig till att tro att de är under 18 år. BF3 tror jag kommer attrahera lite äldre spelare, som minns de tidigare spelen och har vuxit upp med Battlefield-franchisen. Eftersom publiken kommer vara mindre kommer de sälja mindre.

Däremot tror jag inte MW3 kommer bli dåligt på något sätt och kommer sannolikt slå nya säljrekord men det är lite "CS"-aktigt, medans BF3 är lite mer lag- och målbaserat. Tycker faktiskt inte man ska jämföra dem eftersom de inte är samma sorts spel, bortsett från att de är FPS.

Mycket bra skrivet. +1

Medlem
Skrivet av kyostize:

"Friberg 2011-09-08 16:15:49 #2

Skiter fullständigt i försäljning om jag ska vara helt ärlig. Är ett spel kul köper jag det! Sen om det säljer miljoner, tusentals eller hundratals spelar inte så stor roll för mig. "

Det är inte för dig det ska spela roll idiot det är för företaget det spelar roll eftersom dom tjänar pengar och kan göra nya spel.

Tips: Att använda citatfunktionen gör det trevligare för de som läser dina kommentarer. Ännu trevligare blir det om du skippar fåniga förolämpningar och irrelevanta påhoppningar. Han sade ju faktiskt att det inte spelade någon roll för just honom, inte att det inte spelade någon roll för företagen.

Medlem

Ni som tror att betan är den 11 september och early access den 9 september (dvs imorgon), måste vara pantade.

http://www.battlefield3online.com/battlefield-3-e3-coverage/7...

Den sidan bevisar absolut ingenting om att betan startar imorgon. DICE sa bara att betan startar september 2011, under E3 presskonferensen. De har även förtydligat detta på Twitter ett antal gånger. Zh1nt0 har även berättat att nej, betan kommer inte imorgon, och det kommer inte stå något om betan i morgondagens kommande Battleblog inlägg.

Jag sitter på EA UK Forums varje dag och jag kan garantera att dessa människor där inne är bäst i världen på att få ut en nyhet snabbt i en tråd, och även överanalysera vartenda jävla Twitter post som DICE lägger ut.

Vill ni ha de senaste nyheterna om BF3, gå in på EA UK Forums. Ni kommer läsa allt om BF3 först där.

Medlem

Har fortfarande inte bestämt mig.

vill spela..

.. men vika mig för ea? ... hmm. ..

Medlem
Skrivet av kyostize:

"Friberg 2011-09-08 16:15:49 #2

Skiter fullständigt i försäljning om jag ska vara helt ärlig. Är ett spel kul köper jag det! Sen om det säljer miljoner, tusentals eller hundratals spelar inte så stor roll för mig. "

Det är inte för dig det ska spela roll idiot det är för företaget det spelar roll eftersom dom tjänar pengar och kan göra nya spel.

Hoppas du får en ban.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rewoX:

Vore kul att se hur många som Lirar BF3 på PC gentemot MW3 på PC.

På vilket sätt vore det kul?

För statestik är intressant och det är vore mycket intressant och se vilken som drar mest på Pc.

Varför just MW3 och BF3? De är helt olika spel och tilltalar helt olika spelare.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av rewoX:

Vore kul att se hur många som Lirar BF3 på PC gentemot MW3 på PC.

På vilket sätt vore det kul?

För statestik är intressant och det är vore mycket intressant och se vilken som drar mest på Pc.

Varför just MW3 och BF3? De är helt olika spel och tilltalar helt olika spelare.

För oavsett vad du säger så är dessa konkurenter. Jag är fullt medveten om skillnaderna, men HELT olika är inte spelen. Båda är fps och i nutid.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Varför är folk så otrevliga mot varandra här? Kallar varandra idiot osv för bagateller..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av kyostize:

"Friberg 2011-09-08 16:15:49 #2

Skiter fullständigt i försäljning om jag ska vara helt ärlig. Är ett spel kul köper jag det! Sen om det säljer miljoner, tusentals eller hundratals spelar inte så stor roll för mig. "

Det är inte för dig det ska spela roll idiot det är för företaget det spelar roll eftersom dom tjänar pengar och kan göra nya spel.

Hörru, grabben. Ska du kalla mig idiot kan du väl iallafall citera mig ordentligt så jag kan besvara dig?
Varför är jag en idiot bara för jag inte bryr mig om försäljning? Jag spelar det som jag tycker är kul och om det går bra för utvecklarna så tycker jag också det är kul för de! Men även om ett spel inte säljer jättemycket så tycker jag fortfarande det är ett bra spel.

Nå, varför är jag en idiot?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Varför är folk så otrevliga mot varandra här? Kallar varandra idiot osv för bagateller..

Rabiata MW3-fanboys(vilka inte är främmande för att använda samma epitet på de som gillar Battlefield och BF3).


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Medlem

Klart att MW3 kommer att sälja mer. BF3 kan jag tänka mig att det mestandels bara kommer att vara 18+are som köper det medan MW3 både har en del 18+are men mestandels 12-17 åringar som heter ^rt^qwk^d^fx*SNIPER^mna^^xTREME^^

Medlem
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Battlefield 3 utvecklas till PC och portas till konsol.

Medlem
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Hur kan du säga något sådant? INGEN förutom vissa Battlefield "veteraner" vill ha ett Battlefield 2 HD.

Battlefield 3 kommer ha dedikerade servrar, 64p conquest, jets, massa fordon, STORA banor (endel är större än BF2:s banor), 4 st. banor från BF2, Commo-rose och Battlelog som funkade mycket bättre än in-game meny i alphan, in på EA UK forumen och kolla pollen där så får ni se att alpha testare GILLADE battlelog. Det är så likt BF2 det bara kan bli, vad mer kräver du egentligen?

Medlem

Jag är riktigt less på BF3 vs MW3 kriget, gillar man CoD så lirar man CoD, gillar man BF... ja ni fattar.

Jag kommer att börja med BF helt klart, då jag har spelat det så väldigt länge. Efter det blir det Skyrim, och när MW3 har sjunkit lite i pris kommer jag köpa det och ha det som tidsfördriv lite nu och då!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Har bokat bägge, ser mest fram emot att spela BF3 men bokade MW3 för att klanen kommer spela det. Oavsett blir det en grym spelhöst.

Medlem

MW3 kommer garanterat sälja mer, men förhoppningsvis kommer BF3 sälja riktigt bra ändå.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Battlefield 3 utvecklas till PC och portas till konsol.

Kan inte säga något till 100% här men jag trodde att det va så att BF3 utvecklas till både konsol och PC separat? Asså ingen portning över huvudtaget?

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Battlefield 3 utvecklas till PC och portas till konsol.

Kan inte säga något till 100% här men jag trodde att det va så att BF3 utvecklas till både konsol och PC separat? Asså ingen portning över huvudtaget?

Ja du har nog rätt faktiskt. Däremot skalas det ner enormt mycket till konsol.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av eXile:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Battlefield 3 utvecklas till PC och portas till konsol.

Kan inte säga något till 100% här men jag trodde att det va så att BF3 utvecklas till både konsol och PC separat? Asså ingen portning över huvudtaget?

Ja du har nog rätt faktiskt. Däremot skalas det ner enormt mycket till konsol.

Japp jag tro det va så iallafall Jo det gör det ju. PC kommer ha högre upplösning, högre FPS, anti-aliasing, motion blur och sånt. Vilket konsol inte har. Men kommer säkert se bra ut på konsol också (Jämfört med andra konsol spel)

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av eXile:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tiny:

Inget spel som är konsolport kommer ha "otroligt bra grafik"

Jag känner fortfarande som BF-spelare av den gamla eran att BF3 kommer överlag att bli en besvikelse.

Tror nog kärnan har gått förlorad för längesedan.

Battlefield 3 utvecklas till PC och portas till konsol.

Kan inte säga något till 100% här men jag trodde att det va så att BF3 utvecklas till både konsol och PC separat? Asså ingen portning över huvudtaget?

Ja du har nog rätt faktiskt. Däremot skalas det ner enormt mycket till konsol.

Japp jag tro det va så iallafall Jo det gör det ju. PC kommer ha högre upplösning, högre FPS, anti-aliasing, motion blur och sånt. Vilket konsol inte har. Men kommer säkert se mycket bra ut på konsol också (Jämfört med andra konsol spel)

Javisst, men också endast 24 spelare på konsol. Kommer även ha svarta kanter på tv-bilden eftersom upplösningen är lägre. Inga jets, men det kanske har ändrats? Sist jag kollade var det bara PC som skulle få jets.

Medlem

Good riddance till COD-spelarna..

Kanske DICE/EA lär sig att COD-spelarna kommer välja COD, oavsett hur mkt de förstör Battlefield (eg. gör det mer accessible, COD-aktigt osv)....

Medlem

Har förbokat BF3, får se vad polarna säger om MW3 då dom får det.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Åh herregud, detta hate spel emellan..

Och förresten, snälla kom inte med att mw3 är cs-aktigt för då är nog bf3 det med.

Medlem

Synd att Battlefield kommer i lite kläm mellan Saints Row 3 och Modern Warfare 3.
Är sjukt mycket 3or denna höst, Resistance 3, Battlefield 3, Gears of War 3 samt då dom 2 tidigare nämda.

Medlem

Som äkta gamer kom jag självklart boka båda två. De ger helt olika upplevelser som kompletterar varandra perfekt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Väldigt tråkigt att dom inte kan garantera nu att dom som beställer efter denna vecka inte kommer få limited edition. Btw en på gamestop sa det (Örebro, Marieberg)

Medlem

Sen säljs MW3 säkert snabbt i början
Bf3 kommer säljas i mängder i flera år! och det var ett av målen av DICE vad jag fattat det som

Medlem
Skrivet av saru:

Känns som MW3 är ett spel som tilltalar en yngre publik att döma av kommentarer på olika forum och inte minst beteendet bland dem som fortfarande spelar Black Ops eller MW2, vilket föranleder mig till att tro att de är under 18 år. BF3 tror jag kommer attrahera lite äldre spelare, som minns de tidigare spelen och har vuxit upp med Battlefield-franchisen. Eftersom publiken kommer vara mindre kommer de sälja mindre.

Däremot tror jag inte MW3 kommer bli dåligt på något sätt och kommer sannolikt slå nya säljrekord men det är lite "CS"-aktigt, medans BF3 är lite mer lag- och målbaserat. Tycker faktiskt inte man ska jämföra dem eftersom de inte är samma sorts spel, bortsett från att de är FPS.

Det finns unga spelare i båda spelen.
Många kommer köpa båda men fler kommer bara köpa MW3.
Att MW3's fans skulle ha omognare kommentarer, som jag förstår dig, håller jag inte med om,
nästan tvärtom. Inte bara på FZ.se, även om denna sidan är bästa exemplet på att det inte stämmer.

BF3 kommer köpas av väldigt många yngre spelare (eller av deras päron) om det blir lika bra som det ser ut att vara.
Testa att sök på "BF3 Quick Scoping Montage" den första november får du se

Medlem

Om bf3 släpps på steam så blir det ett säkert köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar