Crysis 1 släpps på PSN och XBLA

Inaktiv
Skrivet av Ivo42:

hittade några riktiga screenshots och det ser inte så dumt ut, syns ju såklart att det är lägre upplösning men i övrigt är jag impad. http://www.lensoftruth.com/crysis-gets-priced-for-xbl-psn-fir...

Ser mycket bra ut! Jag är också imponerad måste jag säga.

Medlem

Spännande! Jag gillade första Crysis bra mycket mer än uppföljare. Kul för alla konsolspelare att kunna uppleva helheten. Tummen upp!

Medlem

Varför klagar PC-folk på att det ska komma till konsol? påverkar det ert pc-exemplar kanske? Är det så djävla svårt att vara glad för någon annans skull? om man tycker att crysis är bra så borde man väll bara bli glad över att fler människor kommer kunna spela det! väx upp ni pc-nazister

Medlem

För er som svarat "Ja, spännande! Konsolspelarna ska självklart få uppleva hela historien." så tänk bara på detta: Vart är BFBC1 och BF1943 till PC...?

Medlem
Skrivet av Friberg:

Ja och det är knappast så att man behöver uppgradera konstant. Vet folk som har 4 år gammal hårdvara och maxar det mesta fortfarande.

Wow, vad köpte de för dator för 4 år sedan, min dator från 2010 har problem med de flesta spel om jag vill maxa dem i 1080p.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

AW8
Medlem

Klart de ska få uppleva Crysis.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Crytek kan dra åt helvete.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Friberg:

Ja och det är knappast så att man behöver uppgradera konstant. Vet folk som har 4 år gammal hårdvara och maxar det mesta fortfarande.

Wow, vad köpte de för dator för 4 år sedan, min dator från 2010 har problem med de flesta spel om jag vill maxa dem i 1080p.

Frågan är vad du köpte för dator. Den enda jag har uppgraderat på min 4 år gamla dator är grafikkortet, har nu ett 5850. Jag klarar alla spel på höga inställningar, det enda jag inte kan köra på max är AA och det behöver man inte köra på max.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Frågan är vad du köpte för dator. Den enda jag har uppgraderat på min 4 år gamla dator är grafikkortet, har nu ett 5850. Jag klarar alla spel på höga inställningar, det enda jag inte kan köra på max är AA och det behöver man inte köra på max.

i7 930 @ 2.8Ghz, 6GB Ram, 5770 1GB Ram, plus resten som gör att datorn funkar (dvd, hårddisk, skärm, tgb, mus, OS etc etc).


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Svanberg:

Frågan är vad du köpte för dator. Den enda jag har uppgraderat på min 4 år gamla dator är grafikkortet, har nu ett 5850. Jag klarar alla spel på höga inställningar, det enda jag inte kan köra på max är AA och det behöver man inte köra på max.

i7 930 @ 2.8Ghz, 6GB Ram, 5770 1GB Ram, plus resten som gör att datorn funkar (dvd, hårddisk, skärm, tgb, mus, OS etc etc).

Du har en bra dator, men ditt grafikkort är lite bakom kurvan. Pröva att uppgradera till ett kort i 2000kr-klassen så ska du nog se en stor ökning i prestanda Jag uppgraderade till ett GTX460 som kostade runt 1500;- och fick en väldigt stor skillnad mot mitt gamla 9800gtx!

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Friberg:

Ja och det är knappast så att man behöver uppgradera konstant. Vet folk som har 4 år gammal hårdvara och maxar det mesta fortfarande.

Wow, vad köpte de för dator för 4 år sedan, min dator från 2010 har problem med de flesta spel om jag vill maxa dem i 1080p.

Inte konstigt med det skitkortet till grafikkort!

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Svanberg:

Frågan är vad du köpte för dator. Den enda jag har uppgraderat på min 4 år gamla dator är grafikkortet, har nu ett 5850. Jag klarar alla spel på höga inställningar, det enda jag inte kan köra på max är AA och det behöver man inte köra på max.

i7 930 @ 2.8Ghz, 6GB Ram, 5770 1GB Ram, plus resten som gör att datorn funkar (dvd, hårddisk, skärm, tgb, mus, OS etc etc).

Där har du problemet, det grafikkort är inte särskilt bra

Medlem

najs för endast 130 kr då blire ett köp även fast jag har orginalet till pc

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Du har en bra dator, men ditt grafikkort är lite bakom kurvan. Pröva att uppgradera till ett kort i 2000kr-klassen så ska du nog se en stor ökning i prestanda Jag uppgraderade till ett GTX460 som kostade runt 1500;- och fick en väldigt stor skillnad mot mitt gamla 9800gtx!

Och det är här "problemet" sitter, jag anser att man inte ska behöva uppdatera en dator redan efter ett år, kanske efter 3-4 år, men då har alla porttyper bytits ut så GPU'n inte passar och man måste köpa nytt moderkort, och helt plötsligt passar inte minnena man har, och ev CPU'n, det måste köpas nytt där med osv osv. *skit trist*

Skrivet av Svanberg:

Där har du problemet, det grafikkort är inte särskilt bra

Skrivet av Friberg:

Inte konstigt med det skitkortet till grafikkort!

Hade det funnits bättre grafikkort för rimliga priser när jag köpte datorn hade jag köpt det, men de korten som alla snackar om att de har nu kostade aldeles för mycket back then om de ens exististerade.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Mistarfajlip:

Du har en bra dator, men ditt grafikkort är lite bakom kurvan. Pröva att uppgradera till ett kort i 2000kr-klassen så ska du nog se en stor ökning i prestanda Jag uppgraderade till ett GTX460 som kostade runt 1500;- och fick en väldigt stor skillnad mot mitt gamla 9800gtx!

Och det är här "problemet" sitter, jag anser att man inte ska behöva uppdatera en dator redan efter ett år, kanske efter 3-4 år, men då har alla porttyper bytits ut så GPU'n inte passar och man måste köpa nytt moderkort, och helt plötsligt passar inte minnena man har, och ev CPU'n, det måste köpas nytt där med osv osv. *skit trist*

Skrivet av Svanberg:

Där har du problemet, det grafikkort är inte särskilt bra

Skrivet av Friberg:

Inte konstigt med det skitkortet till grafikkort!

Hade det funnits bättre grafikkort för rimliga priser när jag köpte datorn hade jag köpt det, men de korten som alla snackar om att de har nu kostade aldeles för mycket back then om de ens exististerade.

Beror på vad man har för budget. Bygger man ihop själv blir det inte alls dyrt.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Mistarfajlip:

Du har en bra dator, men ditt grafikkort är lite bakom kurvan. Pröva att uppgradera till ett kort i 2000kr-klassen så ska du nog se en stor ökning i prestanda Jag uppgraderade till ett GTX460 som kostade runt 1500;- och fick en väldigt stor skillnad mot mitt gamla 9800gtx!

Och det är här "problemet" sitter, jag anser att man inte ska behöva uppdatera en dator redan efter ett år, kanske efter 3-4 år, men då har alla porttyper bytits ut så GPU'n inte passar och man måste köpa nytt moderkort, och helt plötsligt passar inte minnena man har, och ev CPU'n, det måste köpas nytt där med osv osv. *skit trist*

Skrivet av Svanberg:

Där har du problemet, det grafikkort är inte särskilt bra

Skrivet av Friberg:

Inte konstigt med det skitkortet till grafikkort!

Hade det funnits bättre grafikkort för rimliga priser när jag köpte datorn hade jag köpt det, men de korten som alla snackar om att de har nu kostade aldeles för mycket back then om de ens exististerade.

Jag köpte mitt 5850 för typ 1500 på något erbjudande. Rätt bra deal.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Beror på vad man har för budget. Bygger man ihop själv blir det inte alls dyrt.

Min var ett självbygge, och eftersom det var min först stationära på 10år, blev jag tvungen all köpa ALLT så det drog iväg mer än om man inte behövde plocka upp dvd/os/skärm/tgb/mus osv.osv.

Skrivet av Svanberg:

Jag köpte mitt 5850 för typ 1500 på något erbjudande. Rätt bra deal.

Det är rätt nice, dock hoppas jag på att kunna gå högre än så på grafikkorts hierarkin om jag ska betala 1500-2000kr

Avskyr förresten re-brandingen (5770/6770) som gjort där ett nytt grafikkort kan bara vara ditt gamla med någon extra funktion, gör det klurigare att veta att man köper upp sig.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Jag köpte mitt 5850 för typ 1500 på något erbjudande. Rätt bra deal.

Det är rätt nice, dock hoppas jag på att kunna gå högre än så på grafikkorts hierarkin om jag ska betala 1500-2000kr

Avskyr förresten re-brandingen (5770/6770) som gjort där ett nytt grafikkort kan bara vara ditt gamla med någon extra funktion, gör det klurigare att veta att man köper upp sig.[/quote]

Detta var dock något år sedan, så just då var det sjuk prestanda per krona.
Det mest prisvärda idag är nog 560ti eller 6950 i klassen 1500-2000
bara ett tips ifall du går i uppgraderingstankar

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Friberg:

Beror på vad man har för budget. Bygger man ihop själv blir det inte alls dyrt.

Min var ett självbygge, och eftersom det var min först stationära på 10år, blev jag tvungen all köpa ALLT så det drog iväg mer än om man inte behövde plocka upp dvd/os/skärm/tgb/mus osv.osv.

Skrivet av Svanberg:

Jag köpte mitt 5850 för typ 1500 på något erbjudande. Rätt bra deal.

Det är rätt nice, dock hoppas jag på att kunna gå högre än så på grafikkorts hierarkin om jag ska betala 1500-2000kr

Avskyr förresten re-brandingen (5770/6770) som gjort där ett nytt grafikkort kan bara vara ditt gamla med någon extra funktion, gör det klurigare att veta att man köper upp sig.

Ah okej, då förstår jag. Håll ett öga på 6000-serien nu. 7000-serien släpps snart så de högre klasserna, 6950 och 6970 lär sjunka i pris duktigt mycket.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Mistarfajlip:

Du har en bra dator, men ditt grafikkort är lite bakom kurvan. Pröva att uppgradera till ett kort i 2000kr-klassen så ska du nog se en stor ökning i prestanda Jag uppgraderade till ett GTX460 som kostade runt 1500;- och fick en väldigt stor skillnad mot mitt gamla 9800gtx!

Och det är här "problemet" sitter, jag anser att man inte ska behöva uppdatera en dator redan efter ett år, kanske efter 3-4 år, men då har alla porttyper bytits ut så GPU'n inte passar och man måste köpa nytt moderkort, och helt plötsligt passar inte minnena man har, och ev CPU'n, det måste köpas nytt där med osv osv. *skit trist*

"Problemet" är att ditt grafikkort var dåligt redan när du köpte det. Hade du köpt ett i en lite högre prisklass hade du inte behövt byta efter 1 år. Jag förstår ditt argument dock, men det krävs inte enorma mängder kunskap för att kunna bygga en bra och billig dator som håller länge! De flesta är bara väldigt bekväma av sig och väljer istället konsoler.

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

"Problemet" är att ditt grafikkort var dåligt redan när du köpte det. Hade du köpt ett i en lite högre prisklass hade du inte behövt byta efter 1 år.

Och detta problem kommer alltid kvarstå, när de kort som ni ansett jag borde ha valt 2010 kommit ner till 1500kr tja då är det dåligt, och jag borde välja ett i en lite högre prisklass, rinse and repeat.

Men i mitt fall var det ett 5770 eller ingen dator alls, för kunde inte lägga mer pengar på datorn och ville det inte heller.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Mistarfajlip:

"Problemet" är att ditt grafikkort var dåligt redan när du köpte det. Hade du köpt ett i en lite högre prisklass hade du inte behövt byta efter 1 år.

Och detta problem kommer alltid kvarstå, när de kort som ni ansett jag borde ha valt 2010 kommit ner till 1500kr tja då är det dåligt, och jag borde välja ett i en lite högre prisklass, rinse and repeat.

Men i mitt fall var det ett 5770 eller ingen dator alls, för kunde inte lägga mer pengar på datorn och ville det inte heller.

Man kompromissar ALDRIG med grafikkortet om du ska köpa en gamingdator på en begränsad budget. Hellre att man drar ner lite på de andra komponenterna isåfall. Grafikkortet är ju det absolut viktigaste när vi snackar prestanda för gaming. T.ex i ditt fall så är väl en i7:a ganska overkill? Eller använder du datorn till mycket rendering och dylikt?

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Man kompromissar ALDRIG med grafikkortet om du ska köpa en gamingdator på en begränsad budget. Hellre att man drar ner lite på de andra komponenterna isåfall. T.ex i ditt fall så är väl en i7:a ganska overkill? Eller använder du datorn till mycket rendering och dylikt?

Mycket Photoediting, och rendering i Daz Studio 3/4 och/eller Poser 2010.

Men saken var den, hade jag tagit ett grafikkort för 3-4 tusen hade jag inte haft råd till skärmen, och datorn skulle inte kunnat användas, för jag hade ingen skärm hemma. Och skillnaden på CPU'er vid tillfället var så liten att gå ner lite för att spara några hundringar inte värt osv.

Som jag sa lite tidigare, första stationära på 10 år, så det fanns INGENTING hemma jag kunde använda och slippa köpa tyvärr, förhoppningsvis kommer min nuvarande dator gå att "uppgradera" utan fullt nyköp av allt.

Här är det jag köpte, så ni kan se vilka misstag jag gjorde när jag köpte datorn.

* Microsoft Windows 7 Home Prem 64-bit SWE DVD#OEM
* ACE Miditower Game Edge 990 ATX Black
* Asus P6T Deluxe V2 X58 S-1366 ATX
* Intel Core i7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 / Assassins Creed 2 PC #Bundling
* Corsair 6GB DDR3 XMS3 Intel i7 9XX PC10666 1333Mhz
* Western Digital Caviar Green 1TB SATA/300 32MB
* Cooler Master Silent Pro ATX12V 2.3 850W
* Samsung DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA
* Asus Radeon HD5770 1GB DDR5 PCI-E VGA/DVI/HDMI
* BENQ E2220HD 22" WIDE TFT Black


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

12
Skriv svar