Starbreeze försvarar sitt FPS-Syndicate

Medlem

Vilka konservativa gnällkäringar gamerfolk har blivit. Förstår att det måste vara ett helvete att vara spelutvecklare idag. Tror själv att det kommer bli ett förbannat trevligt spel. De har lagt mkt tid och pengar på att utveckla det. Givet köp.

Medlem

Baaaah!
Om det fortsätter såhär kommer vi bara ha en värld där det inte finns något annat nytt än konsolifierade FPS'er och det är inte en värld jag vill leva i!
Vad kommer härnäst? Ett Rebel Assault-fps? -_-

Medlem

Spelet kommer ju bygga på att köra co-op med en agent var (4 pers?), alla andra utvecklare hatar ju co-op. Jag tror detta kan bli riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Lithos:

Vilka konservativa gnällkäringar gamerfolk har blivit. Förstår att det måste vara ett helvete att vara spelutvecklare idag. Tror själv att det kommer bli ett förbannat trevligt spel. De har lagt mkt tid och pengar på att utveckla det. Givet köp.

Ja visst är det ett helvete att vara spel utvecklare idag, det har vädligt svåra beslut att ta, skall vi göra ett fps eller ett fps eller kanske rent utav skall göra ett fps spel.

Varför döpa spelet till Syndicate? Kunde lika bra hat gjort ett command and connquer fps eller vad som helst men detta har inget med Syndicate att göra. Spel industrin skjuter sig själv i foten med detta att enbart släppa fps spel hela tiden, finns knappt något spel som inte är fps idag förutom sport. Kan ni snälla försöka göra spela för hela marknaden istället så kanske ni får sälja lite mera spel också.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Varför döpa spelet till Syndicate? Kunde lika bra hat gjort ett command and connquer fps eller vad som helst men detta har inget med Syndicate att göra. Spel industrin skjuter sig själv i foten med detta att enbart släppa fps spel hela tiden, finns knappt något spel som inte är fps idag förutom sport. Kan ni snälla försöka göra spela för hela marknaden istället så kanske ni får sälja lite mera spel också.

Hade Blizzard gjort ett fps av Starcraft hade förmodligen det sålt en jävla massa kopior, även om halva världen hade satt nudlarna i vrångstrupen. Hade Valve gjort RTS av CS hade förmodligen massor spelat det med. Klart att formatet spelar jävligt stor roll för många, men det viktigaste är ju trots allt att det är ett välproducerat och roligt spel. Vilket är jävligt svårt att börja gorma om hurvida så är fallet när endast ett par futtiga screenshots är släppta.

För övrigt tycker jag fortfarande att utagerandet på gamerforum generellt är barnsligt och otroligt emotionellt i de flesta fallen, vilket leder till en svår situation för utvecklare då de tenderar att dra sig till det som är safe och säljer mest.

TJ
Medlem

Håller med dig helt Lithos.
Otroligt naivt att ens uttala sig negativt om spelet innan det ens provats men av allt att döma ser det helt klart intressant ut. Gillar man inte FPS. Jaja men skit i detta spelet då.
Men gillar man Syndicatestoryn och Syndicatemiljön så titta lite närmare på det.
Det har redan gjorts superbra RTS-Syndicate och jag är helt övertygad om att ett Syndicate-FPS kanske blir ännu coolare!! Men visst jag gillar både RTS och FPS också så....
Hursomhelst så tror jag att detta kommer att bli kanon!

Medlem

Det är synd att konsolerna bidrog till förenklingen av den förut ack så diversifierade spelbranschen, strategispel har aldrig riktigt funkat på konsol. Nu är det försäljning som gäller.


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem

Undra hur dem kommer göra med extra agenterna, kommer dem finnas med överhuvudtaget nu? Halva grejjen med syndicate var ju man styrde 4 gubbar, blire bara en gubbe här är det fail och dem ska inte döpa det till syndicate, billigt och inte speciellt respekt ingivande att bara sno en episkt titel från förr.

Men om man har 4 gubbar från start precis som orginalet och man kan styra dem som man vill, typ lite som arma2 kanske, så är jag okej med det är fps. För det borde då också bli väldigt smidigt att låta en kompis hoppa in som en av agenterna så man kan köra coop, vilket vore mycket roligt.
Att styra flera gubbar gör att spelet blir helt annorlunda taktiskt sätt mot ett vanligt FPS. Och det vill vi ha till syndicate!

Lite småfegt ändå att gå FPS vägen. Tror det hade sålt bra även med gamla view. Jag menar kolla Dota2, LOL osv det är ju typ den view.

Medlem

Starbreeze gör bra spel, men fruktar att EA kanske bestämmer för mycket om hur det skall byggas. FPS squad fungerar om man gör det rätt. Exempel är Republic commando, rainbow six: vegas och Advanced warfigheter.
Kasnek inte de bästa spelen, men squad biten fungerade helt okej.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Lithos:

Vilka konservativa gnällkäringar gamerfolk har blivit. Förstår att det måste vara ett helvete att vara spelutvecklare idag. Tror själv att det kommer bli ett förbannat trevligt spel. De har lagt mkt tid och pengar på att utveckla det. Givet köp.

Ja, stackars spelutvecklare som ska behöva stå ut med oss som faktiskt har förväntingar och krav på deras produkter och inte bara accepterar vadän de ger ut. Givetvis ska vi som tyckte om originalet och längtat efter en uppföljare vara glada att de förbarmar sig över oss och ger oss en sådan även om den inte på något sätt är vad vi ville ha. Gud förbjude att de skulle våga ta en chansning och göra något som i dagsläget skulle ses som unikt.

Medlem

Jag tycker inte man ska döma ut det innan man kört det.
Starbreeze är ett gäng sköna människor, inte girigburkar som tänker "omg fps ger pengar".
De ville väl helt enkelt göra något annorlunda.

Medlem

Syndicate handlade inte om vilket perspektiv man spelar det, inte om man är en eller fyra agenter. Det är ju Syndicate's universum man är ute efter att få delta i igen.

Med dagens teknik, datorer/konsoler och möjligheter lär ett FPS kunna bli minst sagt intressant. Dessutom att utvecklarna från börjat lagt fokus på co-op är ju helt superb! minns inte när jag senast lirade ett spel co-op, länge sedan, men minns att det var något av det roligaste som fanns, vare sig det handlar om Starcraft eller Quake 2.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Fy faan vad folk gnäller, bortskämda jävla gnällspikar.

Medlem

För / emot.. det blir ändå bara ännu en av de många (~förlorade) 2005-tidsfrysta spelen.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av ingen aning:

Vill bara påminna alla om att starbreeze har gjort riktigt bra spel tidigare, som knights of the temple, the darkness och Riddick: Escape from Butcher Bay.

Ignorera titeln så ska ni se att det är ett bra spel

det är som sagt var sant....men det förändra inte att dom gör ett genersik fps av en kult klasiker.....jag har inget emot generiksa shoter jag gillar cod serien som exempel men jag tycker som så många andra att ville dom göra en sci-fi shooter så hade dom kunnat ta ett nytt ip istället för att ge sig på den heliga kon.

Fallout 3 verkar ju lyckats rätt bra ändå

vet inte hur jag säkert tar bort alla tidigar quotes....
det få stå för dig(och resten av värden) jag avskydde falout3...men det var jag nog ganska så ensam om

Medlem

Jag hoppas verkligen att det här blir ett superbra spel... MEN!

Co-op kommer inte vara den "vanliga" kampanjen. Det kommer vara några extrabanor. En lösning som brukar floppa rätt mycket. Titta exempelvis på GRAW till konsoll.

Visst är det 2011, och visst går det att göra bra spel som FPS. Uttalanden från Starbreeze antyder dock att många av spelets egenskaper har gått förlorade. Exempelvis undrar jag om det kommer att dyka upp ett antal jättesvåra uppdrag som jag helt enkelt får hoppa över innan jag forskat vidare och köpt bättre vapen? Eller kommer det vara helt linjärt? Hur kommer hanteringen av pengar att gå till? En del av tidigare charm var ju att beskatta befolkningen tills de gjorde revolt.

Det nya Syndicate kommer troligtvis att ha en "story" som är förutsägbar och tråkig. Agent X vänder sig emot företaget han arbetade för blah blah blah... konspiration blah blah... Det är ju jättekul... men vi som gillar Syndicate kanske bara vill se hur många civila vi kan döda med ett laserskott!

Medlem

trött man blir på folk. klart vi blir upprörda när dem byter genre på spelet. sett fram emot en uppföljare till syndicate i bra många år nu och vad får man istället för ett strategispel? ett fps. jo jag tackar. Visst kan det bli ett bra spel men har man väntat i 15år på ett strategispel så är ju ett fps ett klart antiklimax. sen finner jag artikeln någor underhållande starbreeze försvarar sitt fps.. noshit sherlock. tror ju knappast dem kommer gå ut å säga vi gjorde ett dåligt val ångrar oss och kommer byta namn på skiten förlåt 90-talet ska aldrig mer göra något så dumt.

Medlem

Inget slår det genuina syndicate, och med fps i siktet så tippar jag på en storflopp och kanske till och med att SB går i graven om det vill sig illa, men att folk satsar på fel hästar är ju inget nytt.

Varför laga något som inte har gått sönder, tänk om folk kunde lära sig utav det, fy fan vad bra spel vi hade kunnat få!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

De sanna hjältarna är de som vågar vara nyskapande. Inte bara de som på grund av storlek eller annat "tvingas" att gå med handen till stora spelhus för att ta över ett "varumärke". Det handlar om pengar, absolut inget annat. Jag blir trött på dem som anser att man alltid ska vara positiv. Själv är jag alltid skeptisk och i dagens värld är det en tuff uppgift. De flesta blir fanboys eller varumärks-prostituerade. Förstår ack så väl varför Zero Punctuations speltester är så populära. Mer valfrihet sägs det att vi har idag, ja mer valfrihet över 20 produkter som är på många sätt exakta kopior av varandra. Bara namnen som skiljer sig.


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

12
Skriv svar