Välj dina Diablo III-förmågor redan nu

Robot
Välj dina Diablo III-förmågor redan nu

Blizzard har lagt upp en onlineberäknare för förmågor, vilket innebär att de officiellt jävlas med alla som inte har tillgång till betan.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Välj dina Diablo III-förmågor redan nu

Bara jag som tycker det är för få stycken per class?


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Tanken är att runorna ändrar på förmågorna helt. Och det finns många runor ^^


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Så fort man upptäcker runorna där på sidan så glömmer man ju helt bort antalet förmågor, det finns ju sjukt många kombinationer att prova....

Dock så hade jag gärna sett 7 eller 8 aktiva skills, men antar att de måste spara något för expansioner

Medlem

Någon som vet något angående respec? Det kommer säkert gå att få tillbaka alla skills points och lägga på nya senare men hur det kommer se ut undrar jag samt om de här runorna är permanenta.

Medlem
Skrivet av Nirth:

Någon som vet något angående respec? Det kommer säkert gå att få tillbaka alla skills points och lägga på nya senare men hur det kommer se ut undrar jag samt om de här runorna är permanenta.

Du har inga skill points i Diablo 3. När man levlar låser man upp alla skills utan att behöva sätta ut några points. Sen har man, från lvl 1, två aktiva slots där man väljer vilka skills man vill ha aktiverade för tillfället. Upp till sex aktiva skills kan man ha, men även tre passiva skills. Detta för att kunna anpassa karaktären till situationen. Det jag dock inte känner till är när man kan bytta skills, men skulle gissa på när man är OOC.
Attribute points försvinner också.

Medlem
Skrivet av j0k3:
Skrivet av Nirth:

Någon som vet något angående respec? Det kommer säkert gå att få tillbaka alla skills points och lägga på nya senare men hur det kommer se ut undrar jag samt om de här runorna är permanenta.

Du har inga skill points i Diablo 3. När man levlar låser man upp alla skills utan att behöva sätta ut några points. Sen har man, från lvl 1, två aktiva slots där man väljer vilka skills man vill ha aktiverade för tillfället. Upp till sex aktiva skills kan man ha, men även tre passiva skills. Detta för att kunna anpassa karaktären till situationen. Det jag dock inte känner till är när man kan bytta skills, men skulle gissa på när man är OOC.
Attribute points försvinner också.

Det var inge vidare men jag förstår systemet. Runorna då, kan man plocka ut dem?

Skrivet av Nirth:

Det var inge vidare

Tvärt om, grymt att dom vågar tänka om och fixa något som var trasigt i Diablo2!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nirth:

Det var inge vidare

Tvärt om, grymt att dom vågar tänka om och fixa något som var trasigt i Diablo2!

Det som är kul med RPGs är att defeniera karaktären till det man själv vill. Förutom runor och items verkar det inte vara så mycket customization. För övrigt tyckte inte jag skill systemet var dåligt men attributsystemet hade dock kunnat bli bättre.

Medlem

Diablo 3 = Casual!
Inga skillpoints var väl droppen, spelet är ju inte ens ett "a-rpg/" längre, mer "social gaming" som sims fast med lagom mängd farmande, istället för "skills" och bygag bra gubbar ska allt handla om runor som du ska farma/köpa via deras "shop". Detta visar bara ytterligare hur Blizzard helt skiter i bra spel och gör allt för att förenkla det så mycket som möjligt för att locka casuals.
Målplattform blir väl mobiler och Facebook, med Wii U som stark tvåa. Detta "spel" är det nya Modern Warfare, skitspel som säljer på sitt namn och sitt patetiskt förenklade gameplay. Vidrgit för alla som kallar sig gamers...

Medlem
Skrivet av Nirth:
Skrivet av j0k3:
Skrivet av Nirth:

Någon som vet något angående respec? Det kommer säkert gå att få tillbaka alla skills points och lägga på nya senare men hur det kommer se ut undrar jag samt om de här runorna är permanenta.

Du har inga skill points i Diablo 3. När man levlar låser man upp alla skills utan att behöva sätta ut några points. Sen har man, från lvl 1, två aktiva slots där man väljer vilka skills man vill ha aktiverade för tillfället. Upp till sex aktiva skills kan man ha, men även tre passiva skills. Detta för att kunna anpassa karaktären till situationen. Det jag dock inte känner till är när man kan bytta skills, men skulle gissa på när man är OOC.
Attribute points försvinner också.

Det var inge vidare men jag förstår systemet. Runorna då, kan man plocka ut dem?

Guild Wars har använt det här systemet i över 5 år - skulle inte förvåna mig om Jay och resten av D3 utvecklarna blivit inspirerade av det. Vad som är riktigt lustigt med detta är att flera stycken som jobbade med D2 nu jobbar på arenanet med GW.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Diablo 3 = Casual!
Inga skillpoints var väl droppen, spelet är ju inte ens ett "a-rpg/" längre, mer "social gaming" som sims fast med lagom mängd farmande, istället för "skills" och bygag bra gubbar ska allt handla om runor som du ska farma/köpa via deras "shop". Detta visar bara ytterligare hur Blizzard helt skiter i bra spel och gör allt för att förenkla det så mycket som möjligt för att locka casuals.
Målplattform blir väl mobiler och Facebook, med Wii U som stark tvåa. Detta "spel" är det nya Modern Warfare, skitspel som säljer på sitt namn och sitt patetiskt förenklade gameplay. Vidrgit för alla som kallar sig gamers...

Jag kan inte tycka att de gått så långt ännu men det är ett oroväckande steg i den riktningen. Blizzard är ett företag trots allt och inget fel att försöka maximera sina inkomster.

Jag hoppas bara itemsystemet blir minst lika bra (plus med förbättringar) som i diablo 2 med så många olika kombinationer när item skapas (rare kunde bli hur bra som helst t.ex med enorm tur) så det finns fler kombinationer.

Medlem
Skrivet av Nirth:
Skrivet av j0k3:
Skrivet av Nirth:

Någon som vet något angående respec? Det kommer säkert gå att få tillbaka alla skills points och lägga på nya senare men hur det kommer se ut undrar jag samt om de här runorna är permanenta.

Du har inga skill points i Diablo 3. När man levlar låser man upp alla skills utan att behöva sätta ut några points. Sen har man, från lvl 1, två aktiva slots där man väljer vilka skills man vill ha aktiverade för tillfället. Upp till sex aktiva skills kan man ha, men även tre passiva skills. Detta för att kunna anpassa karaktären till situationen. Det jag dock inte känner till är när man kan bytta skills, men skulle gissa på när man är OOC.
Attribute points försvinner också.

Det var inge vidare men jag förstår systemet. Runorna då, kan man plocka ut dem?

Runorna vet jag inte hur det blir med. Det finns väl, vad jag ser, tre olika alternativ med runorna. Det första är om du byter skill så försvinner runan (känns drygt i längen). Alternativ två: Runan är sparad till en specifik skill, alltså byter du skill så försvinner runan, men när du väljer skillen igen så kommer runan tillbaka. Alternativ tre är att runan stannar kvar på den sloten du placerat ut runan på.

Det var bara gissningar och spekulationer, vet inte hur det ligger till :).

Personligen tycker jag det här systemet känns bättre.

Skrivet av Grumbledock:

Diablo 3 = Casual!

D2 hade ett stort problem för corespelare. Med det gamla skillpointsystemet var det fullt möjligt att skapa en karaktär som helt enkelt inte höll måttet när du kom upp i svårighetsgraderna och levlarna. För casualspelare spelade det dock inte så stor roll, man kunde ha kul med kampanjen i singleplayer på normal ändå.
Men för hardcorespelarna innebar det att det bara fanns en begränsad mängd karaktärsbuilds som var gångbara (hammerdin & co). Visst var det ganska hardcore att prova alla builds och komma fram till den bästa, men vem fan gjorde det? Näe, i praktiken följde corespelarna ett fåtal färdiga recept.

Jag säger inte att D3 INTE kommer att ha vissa builds som är bättre än andra (om så var fallet skulle det faktiskt vara katastrofalt dåligt), men dom uppmanar i alla fall spelaren att experimentera och prova olika kombinationer (132 olika aktiva skills per klass ffs!) för att hitta en bra kombination. Till skillnad från D2 som (indirekt) uppmanade dig att läsa på internet hur man skulle placera sina skillpoints.

Att ta bort skillpoints är inte att göra spelet mer casual. Det är att strömlinjeforma systemet så att det blir bättre för hardcorespelarna.

Om du hatar utveckling så mycket som det verkar, gå köp Call of Duty istället.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grumbledock:

Diablo 3 = Casual!

Till skillnad från D2 som (indirekt) uppmanade dig att läsa på internet hur man skulle placera sina skillpoints.

Japp, precis vad man gjorde. Det gick smidigt när cow level gav den xp så man kunde boosta gubben och sen hänga där. När baal runs blev det bästa alternativet för att levla så orkade inte, iaf inte jag, dra upp så många fler gubbar. Ville man testa en annan build så var det till att börja om med en ny gubbe.

Skrivet av Nirth:

Det som är kul med RPGs är att defeniera karaktären till det man själv vill. Förutom runor och items verkar det inte vara så mycket customization. För övrigt tyckte inte jag skill systemet var dåligt men attributsystemet hade dock kunnat bli bättre.

Gillar man RPG så har Diablo aldrig varit rätt spelserie
Den har alltid handlat mer om loot, levling och siffror än vad den har handlat om faktiskt rollspelande.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grumbledock:

Diablo 3 = Casual!

D2 hade ett stort problem för corespelare. Med det gamla skillpointsystemet var det fullt möjligt att skapa en karaktär som helt enkelt inte höll måttet när du kom upp i svårighetsgraderna och levlarna. För casualspelare spelade det dock inte så stor roll, man kunde ha kul med kampanjen i singleplayer på normal ändå.
Men för hardcorespelarna innebar det att det bara fanns en begränsad mängd karaktärsbuilds som var gångbara (hammerdin & co). Visst var det ganska hardcore att prova alla builds och komma fram till den bästa, men vem fan gjorde det? Näe, i praktiken följde corespelarna ett fåtal färdiga recept.

Jag säger inte att D3 INTE kommer att ha vissa builds som är bättre än andra (om så var fallet skulle det faktiskt vara katastrofalt dåligt), men dom uppmanar i alla fall spelaren att experimentera och prova olika kombinationer (132 olika aktiva skills per klass ffs!) för att hitta en bra kombination. Till skillnad från D2 som (indirekt) uppmanade dig att läsa på internet hur man skulle placera sina skillpoints.

Att ta bort skillpoints är inte att göra spelet mer casual. Det är att strömlinjeforma systemet så att det blir bättre för hardcorespelarna.

Om du hatar utveckling så mycket som det verkar, gå köp Call of Duty istället.

+1

Medlem

Shit måste ha betan annars vet man ju inte hur man ska bygga gubben vid release!!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nirth:

Det som är kul med RPGs är att defeniera karaktären till det man själv vill. Förutom runor och items verkar det inte vara så mycket customization. För övrigt tyckte inte jag skill systemet var dåligt men attributsystemet hade dock kunnat bli bättre.

Gillar man RPG så har Diablo aldrig varit rätt spelserie
Den har alltid handlat mer om loot, levling och siffror än vad den har handlat om faktiskt rollspelande.

Action RPG då.

Medlem

Skill-systemet verkar bli bra, skönt att inte vara låst till en spec. D2-systemet gillade jag inte, räkna och slå upp mm för att det skulle bli bra. Mycket trevligare att få välja spelstil mer själv och inte känna sig låst av att det kommer skita sig senare utifall man klickat ut talangpoängen utan en tydlig plan.

Antalet förmågor ser också ut att vara bra, så länge de skalar väl så ser det ut att vara mer än tillräckligt. Max sex stycken aktiva skills tyckte jag lät lite, dessutom har man färre än det ganska länge, men det kanske blir bra ändå.
Jag hoppas lite på att striderna ska bli som i BLC, fast diablo verkar fortfarande att ha klicka för att gå så det blir nog inte så.

Skrivet av Nirth:

Action RPG då.

Vad man än kallar det så har Diablo alltid främst handlat om att på olika sätt pussla med siffror för att klara spelets utmaningar.
Till skillnad från sådana spel (som jag väljer att kalla "rollspel") där man bygger en karaktär, ett alter ego med egen personlighet, som efter egna värderingar tar beslut i de val som spelet presenterar.

Att hacka sig igenom ett linjärt äventyr med en avatar som inkrementellt ökar i styrka är inte rollspelande. Visst, man kan rollspela sig igenom vilket spel som helst. Vissa spel är mer lämpade för det, andra mindre. Diablo har dock aldrig varit designat för att ge spelaren den typen av valfrihet.

Inaktiv

Komiskt hur skillträden är kopierade från WoW, D2 och sedan tillbaka till D3..

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Komiskt hur skillträden är kopierade från WoW, D2 och sedan tillbaka till D3..

Hur menar du nu? Detta är ju inte det minsta likt varken WoW eller Diablo 2?

Tycker detta system verkar rätt trevligt. Som sagt så ser det fjuttigt ut till en början men när man bläddrar runt bland alla runor känner man sig rejält vilse. Och runorna gör ju om skillsen rejält, inte bara byter färg på en spell

Medlem

GALET!!!! (med tjejröst)

Medlem

Han menar nog att det kopieras skills fram och tillbaks i deras spelserier men det tycker jag är helt okej, till och med trevligt att se i vissa fall Såsom Hex t.ex., samma typ av effekt men lite olikt framförande.

Ville bara kommentera angående stats-systemet som fanns i d2, det var ett av de sämsta system som någonsin lagts in i ett spel egentligen. Det var ju så trasigt på så många sätt att jag allvarligt hellre tar dessa runor och kan fippla med skills som jag vill.

Däremot håller jag med om att Facebook-dynga och sådant är en jobbig trend Blizzard är förälskad i. Det behövs inte i spel En sorts b.net-lobby kan jag köpa men tycker det blir för mycket fokus på social gaming annars. Däremot verkar det ju inte vara så mycket av det i just Diablo 3.

Inaktiv
Skrivet av toern:

Däremot håller jag med om att Facebook-dynga och sådant är en jobbig trend Blizzard är förälskad i. Det behövs inte i spel En sorts b.net-lobby kan jag köpa men tycker det blir för mycket fokus på social gaming annars. Däremot verkar det ju inte vara så mycket av det i just Diablo 3.

Tycker alltid det är roligt när ni klagar på sådant som det inte finns något krav att ni använder i huvudtaget, och som inte påverkar spelet om man inte vill använd sig utan funktionaliteten. Sedan finns det ingen information afaik på chat rum osv, men finns i SC2 så går nog att anta att det kommer finnas i D3 också.

Inaktiv
Skrivet av Schluug:
Skrivet av Berling:

Komiskt hur skillträden är kopierade från WoW, D2 och sedan tillbaka till D3..

Hur menar du nu? Detta är ju inte det minsta likt varken WoW eller Diablo 2?

Tycker detta system verkar rätt trevligt. Som sagt så ser det fjuttigt ut till en början men när man bläddrar runt bland alla runor känner man sig rejält vilse. Och runorna gör ju om skillsen rejält, inte bara byter färg på en spell

Inte likt?
Har du spelat de övriga spelen?

Ta bara "Frost nova, Ice Armor" som exempel.

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Schluug:
Skrivet av anon_1418:

Komiskt hur skillträden är kopierade från WoW, D2 och sedan tillbaka till D3..

Hur menar du nu? Detta är ju inte det minsta likt varken WoW eller Diablo 2?

Tycker detta system verkar rätt trevligt. Som sagt så ser det fjuttigt ut till en början men när man bläddrar runt bland alla runor känner man sig rejält vilse. Och runorna gör ju om skillsen rejält, inte bara byter färg på en spell

Inte likt?
Har du spelat de övriga spelen?
Ta bara "Frost nova, Ice Armor" som exempel.

Jag har nog spelat D2+WoW under ca tio år skulle jag tro, mer än nog Du skrev skillträden. Då tänker jag naturligtvis på trädstrukturen D2 och WoW har, inte på specifika skills. D3 har ju helt annat upplägg men några återkommande skills.

1
Skriv svar