Battlefield 3-betan är släppt
Och där har de första idioterna som dömt ut spelet talat.
Att säga att spelet suger och att man tappat allt sug för det osv osv är som att gå till en fin restaurang, där du beställer den dyraste rätt de har, och så får du råvarorna på tallriken, orörda, ät och säg vad du tycker.
Jävla idioter
Jag testade detta på både xboxen och datorn. Måste säga att jag är djupt besviken, trodde detta skulle bli riktigt jävla bra... spelar det först på xboxen.. Det börjar bra med att starta spelet och komma in på ett game, men sen när jag spelar så ser jag så många buggar som jag tänkte... hur i helvete kan man missa det? Vem fan vill springa runt o se skärmen blinka till lite då och då av olika färger? Vem fan vill kunna se under marken när man är i prone läge? Och för 2 timmar sen så flög jag under marken, kunde inte göra ett smack... jag såg skitmånga springa runt UNDER banan och var helt lost... lixom wtf?? Sen en massa andra buggar, man kan ju inte alls spränga väggar som på bad company 2, bad company 2 var ju så mycket bättre egentligen... Fast jag ska ge detta en chans tills release.. Jag tänkte att denna betan är gammal och dom redan har fixat problemen, sen tänkte jag vem ger ut en sån här beta när dem kan förlora väldigt många kunder pga av allt fel... Ja det finns så många fler..
Jag testar sedan detta på min dator, jag har ingen super dator men har så att jag klarar medium iaf. Tar mig 30 mins att fatta att jag ska ladda ner origin programmet, jag trodde allt fanns på origin hemsidan men nej... Laddar ner skräpet och sen öppnar den för fan en webbläsare, fan vad B? Iaf kommer in på en server och vill ändra ner grafiken så det flyter bättre... Går det? Nej.. jag åker ut ur servern varje gång jag trycker på save. Och man kan för fan bara gå in i settings om man har tryckt deploy.. haha asså jag tror faktiskt att MW3 har bättre potential just nu i mina ögon.. jävlar vad jag blev besviken trodde att det var en uppföljare till BF2 men så var det inte. Dom kan väl iaf har server browser i själva spelet, jag vill kunna ställa in inställningar innan jag kör igång..
Det positiva med spelet är att om dom fixar dessa problem så är det aboslut 10 av 10.. Just nu är det 4 av 10. Jag tycker det är roligt att spela på xboxen, jag försöker att låta bli att se buggarna som poppar upp hela tiden.. Jag vet inte, jag kanske inte avbokar spelet för det är just BATTLEFIELD det handlar om.. Som sagt, spelet är jävligt roligt förutom att dem verkligen förstört det med webb browser och skit. Herregud, använd steam isåfall....
Det ända spelet jag nu har att längta till är diablo 3, om det spelet blir en flopp kommer jag bli jävligt deprimerad när jag väntat på dessa spel nu ett jävla tag.. Helvete
Haha..
Har testat på PS3.. spelat 7 spel...och jag kan säga att för mig är spelet en besvikelse. Grafiskt sett och mekaniken i spelet. är ett skämt. Spelet kanske ser snyggt ut på PC och i alla demo och trailers Dice har släppt men för min del är detta spel inte ett FPS spel. Detta är ett battlefield rakt igenom. Vill man lira ett riktigt F P S skall man lira M W 3!!!!
COD är fortfarande KUNG inom FPS och Dice kommer tyvärr med inget nytt! I alla fall inte till PS3!
Hmm, jag kör en underbar liten Addon till Firefox som heter Flashblock, gör all flashgrafik till en liten play-knapp.
Battlelog-sidan informerar då om att jag måste ha flash-stöd för att spela!
Men behöver alltså förutom Battlefield använda: En webbläsare, flashplugin, battlelog-web-plugins som jag fick ladda ner, och Origin! Sjuuuk bökigt och störigt!
Ni är rätt lurade om ni tror att det här är en beta. Det är en demo, inget annat. Om ni på allvar tror att DICE kommer att fixa alla buggarna i det här demot till release så måste jag göra er besvikna. På en månad hinner de inte fixa till det.
Bara en sån detalj som att man går ihop i ett party med vänner och går in på en server, helt plötsligt är man på olika lag. Bra...
Sen om man nu skulle hamna på samma lag så hamnar man aldrig i samma squad, vilket jag tycker borde vara default. Det går inte heller att välja vilken squad man ska vara med i. Det finns bara valen "Leave squad" och "Search squad" vilket gör att man direkt hamnar i en random squad som redan är befolkad.
Sen ska vi inte börja prata om hur i hela friden man kan släppa ett spel 2011 när man inte ens kan remappa knapparna korrekt. Något som man lätt kunde göra för 20 år sedan i Wolfenstein 3D.
Så länge det här är DICE bästa ansträngning så blir det inget köp för min del.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Origin = skräp funkar iofs.
Spelet är väl snyggt men det känns lite plastic fantastic, För i närheten av den realistiska/autentiska grafik man försökt måla upp i nu ett år är den inte i närheten av. BC2 är i mina ögon ett mkt snyggare spel.
Grafiken i BF3 känns uppskruvad för att spräcka några utvecklings gränser som ingen bryr sig om när kulorna viner runt skallen.
Állt detta bling på gubbarna och små swoooshljud helt omotiverat här och där, helt plötsligt kändes det som jag lirade nått arcadespel på x-boxen. Gubbarnas bältesspännen ska för tusan inte blända mig varje gång det kommer lite soljus på dom oavsett vilken vinkel jag står i förhållande till objektet. Kul grej med ficklamapan på vapnet dock men idioterna som använder den fattar inte riktigt att även ens lag kamrater får vit skärm när dom siktar på en och kanske inte riktigt ser var man ska slänga ammo eller medpacks men det problemet löser väl sig självt med tiden.
Jag är inte helt imponerad måste jag säga, mkt yta o lite innehåll än så länge. Hoppas på bättre banor för den här Metro eller va fan den heter var riktigt usel. Kommer ni ihåg Wake Island till 1942? DET var en betabana som hette duga och ett riktigt bra upplägg för köp när spelet släpptes. Nu är tyvärr bara känslan "jaha kommer det bli så här" och tyvärr verkar det så om nu det ska utspelas i urbana miljöer.
Sen efter spelrundan så ska utmärkelserna blingas upp med töntiga macholjud som bara passar nån helt annanstans. I dont give a crap vad jag får för coola utmärkelser och jag vill inte se det efter varje match heller. Finns säkert bra statssidor man kan onanera till sina utmärkelser om man skulle vilja det.
Det enda BF som impat på mig sen 1942 som för övrig forfarande är bästa BF:et sen Codename Eagle är BC2, konsollportning eller inte. Förbokningen får väl stå kvar, jag vänjer mig säkert vid spelet med tiden och när bättre servrar dyker upp blir det kanske till och med drägligt att spela det. Nu kan jag inte avgöra om nätkoden e bra för det laggar rätt bra, tufft tryck på servrarna när alla "an error has occured" ska connecta antar jag. Serverhantering i webbrowser ?? kom igen för fan säger jag bara, sicket mög eller heroes, välj själv. Lär väl funka till slut det med eller så är jag bara ovan och dumdryg bakåtsträvande. Kanske ska ta spelet till krysslådan istället för det känns lite CoD över det och det spelar jag ju på RROD generatorn.. ja eller så handlar jag pilsner för slanten och spelar BC2.
JAG HAR VARIT ÖVERALLT! haha nej inte riktigt, men alla battlefield har jag spelat sedan begynnelsen. Bf2 var ju en klar vinnare från förr! sen dog ju PC världen för alla blev lata... eller ärligt talat fattiga.. så allting gjordes till konsoller Tyvär så har Bf3 också sålt sin själ lite granna då det ska vara mycket blinkande och befodrande för varje steg man tar. tycker spelmarknaden satsar för mycket på 10-15 åringar. aja nu ska jag sluta låta deppig. bottomline Battlefield 3 tar dig tillbaks till rötterna med en jävla massa blinkande på köpet.
Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa
När man spelade betan så såg man klart och tydligt att det var översvämmat med 'ModernWarfare' spelare som skulle rusha mot dom rushande på banan, springa runt, och bara leka rambo.. Och nu klagar alla 'ModernWarfare' spelare för dom dog när dom rushade och fick spawna på speciella ställen och inte random på hela banan.. sen klagar dom nog för vapnen har hög rekyl och man kan inte spraya ett helt mag utan problem.
Jag spelar på Ulti upplösning och spelet flyter på dom bara den.. någon liten bugg har man väl hittat men spelet är inte släppt än. dom KOMMER släppa uppgraderingar som fixar de mesta småsakerna till launch..
Spelet blir ju bara roligare sedan med dom nya banorna med flyg och saker
Spelet är ingen besvikelse om man tittar på spel generellt, men med tanke på den enorma hajpen så var det oundvikligt att spelet skulle göra vissa besvikna.
Jag tycker personligen att spelet är bättre än BF2 och BFBC2, eftersom striderna nu är klart mer tajta. Problemet är att spelet fortfarande är långsammare än COD även om intensiteten höjts i fajterna. Det blir en mismatch där.
MW3 ser ut att gå stärkt ur detta. Och för alla som gnäller om att BF-serien har så mycket mer teamwork än CoD så kan jag bara bekräfta att det är en fet lögn.
Om man lirar med sina polare blir det så, men det är även fallet på CoD. På random public så finns det ingen skillnad.
Dock är det osäkert om jag köper MW3 ändå, det beror på lite andra faktorer. Jag har inte sagt nej till BF3 helt och hållet men spelet är helt enkelt inte så bra som många trodde. MW3 ser ut att krossa spelet allt mer.
Innan man sågar BF3 på NÅGOT sätt tycker jag ändå att man ska testa det fulla spelet. DET ÄR INTE SLÄPPT ÄN.
Och du Sethernis - vi är många som är väldigt glada över att striderna är långsammare än (arkadspelet) Call of Duty med sina random spawn points och annan skit. Jag tror PERSONLIGEN att MW3 skulle tjäna väldigt mycket på att ta bort sina random spawn points och dra ner på tempot lite. Men det hela handlar ju till slut om vilken spelstil man gillar mest. Vi kan väl se efter hur BF3 känns när hela spelet är släppt?
-----------------------------
Death Before Dishonor
Gillar inte att gnälla i onödan, men det här var ju ingen höjdare. Känns inte som en uppföljare till bf2, utan mer ett spel som tar en del från DICE's senaste produktioner. Och givetvis väldigt, väldigt CODifierat, kompisar säger att det är mer likt medal of honor än bf, kan inte svara på det eftersom jag aldrig spelat moh själv.
Det som stör mig mest:
Lagspel, eller avsaknaden av det, squadsystemet är mer retarded än bfbc2 och RO2 och ljusår från bf2. Kan aldrig bli något lagspel som i bf2 om dom behåller detta system. Bara random spelare som ploppar på varandra.
Ljussättningen: Det är bättre än alfan men fortfarande för mycket kontrast! Vilket gör att det är svårare att urskilja fiender.
Soldaterna: Dom ser ut som nått från bf:heroes, inte som riktiga soldater. Trodde dice skulle gå för en mer gritty och realistisk look, detta är en immersion breaker, dessutom är fiender och ens egna väldigt lika, svårt att se skillnad. Var lättare i BFbc2
3D-spotting: räcker med att spotta någon, skjutspamma mot den röda triangeln så dör motståndaren, super-lamt.
Grafiken, missta er inte jag tycker det ser bra ut. Men inte tillräckligt bra för att motivera dom höga systemkraven . Tycker fortfarande crysis 1 ser bättre ut, speciellt vegitation, kanske den kassa ljussättningen gör det fulare.
Det är ett solidare spel än RO2 som var en total katastrof men det känns inte som något man ska lägga ut 500kr på, vänta tills det hamnar i realådan. Tycker BFBC2 betan och spelet gav ett mycket bättre intryck, vilket jag inte spelat mycket efter dom första 40 timmarna :-/
Som Sethernis säger: INTENSITETEN som COD spel erbjuder saknas i BF3. Att ha ett snyggt spel vars spelkänsla inte infinner sig är för min del lika med FAIL. Det är synd för att BF3 hade verkligen möjligheten att leverera detta med tyvärr så uteblev det.
Och i ärlighetens namn så ser spelet inte alls imponerande grafiskt sett på PS3. Hade förväntat mig mer! Att BF3 skulle se bra ut på PC är ingen hemlighet för det visste alla från första början!
All hype, marknadsföring och trailers har visat sig sikta högt och leverera mediokert.
För er som snackar om K/D på COD spel i jfr med BF3....väx upp det handlar inte om K/D ration utan OM spelkänslan som inte infinner sig när jag har testat BF3. PLUS det finns teamwork i COD spel om du spelar i lag! Alla som klagar och gnäller på att COD saknar teamwork har verkligen inte lirat i team.
Jag är uppskattar EA/Dice att DE har gett många möjligheten att testa betan innan release! Nu vet vi att trailers och massmediabevakning RÄCKER inte för att man skall låta sig tro att man levererar ett BRA SPEL!
MW3 kommer att gå segrande från denna FPS strid utan tvivel nu!
Sorry DICE...GÖR OM...GÖR RÄTT!
Orkar inte skriva massa just nu, men dude du ovanför mig.
CoD är för lätt! Det krävs knappt något från spelaren för att kunna hantera vapnerna!
Därför det kryllar av p12or.
Sen teamwork? Nästan det enda man kan göra för laget är o kalla in uav._.
Jävlar vad roligt det var! Men det var inte överdrivet snyggt, spelade på high i Hd upplösning men har förmodligen missat någon inställning. Men vapnena och hur man siktar var ju grymt, känns ju som man kan ta ner någon genemot Bc 2. Var faktiskt lite klumpiga vapen där.
Men ett mycket roligt spel och dice fixa så man måste hålla in för att sikta<3 Enda kravet jag hade. Kommer absolut INTE abvoka de!
Och efter att ha läst lite, kan ALLA COD P12or dra till deras lilla hörn? Detta är en LITEN LITEN TEST VARIANT AV ETT SPEL som imo ser sjukt jävla roligt ut och ni kan inte säga ett skit om spelet.
Men visst föredrar ni att spela cod och springa runt med en Tank på vänster sidan och en Migg på höger sidan som Perk på er AK74 visst ( Perksen blir bara löjligare ju mer cod det kommer) men här i BF 3 är vi lite mer realister, lite smartare, lite mycket mer bättre och har fan faktiskt testat att tänka efter i två sekunder innan vi öppna käften. TESTA!
Ta ert outvecklade spel från 2006 och dra! jag är så jävla trött på att Cod/BF 3 flame. Bf 3 är bättre acceptera. Det har inte vunnit 50 Awards för inget så Cod är besegrat. Men ni kan fortfarande Nuubetuuba med er migg om så önskas, jag vill då fan inte höra någon om det här!
Spelet var riktigt roligt och det var en skön spelkänsla, jag ville spela det direkt när jag vaknade igen, aningen beroendeframkallande kanske?
Men visst föredrar ni att spela cod och springa runt med en Tank på vänster sidan och en Migg på höger sidan som Perk på er AK74 visst ( Perksen blir bara löjligare ju mer cod det kommer) men här i BF 3 är vi lite mer realister, lite smartare, lite mycket mer bättre och har fan faktiskt testat att tänka efter i två sekunder innan vi öppna käften. TESTA!
3 snipershots innan motståndaren dör på Metro vet jag om det är så förbannat realistiskt...
Vad fan är en MIGG?
3 snipershots innan motståndaren dör på Metro vet jag om det är så förbannat realistiskt...
Vad fan är en MIGG?
Åh här kommer Call of duty's dundrande dumma generation men glada steg med en oförlåtligt låg Iq som de vägrar att erkänna eller för all del, bemästra!
Det jag menade är MIG råkade lägga till ett G vilket inte vore så svårt att räkna ut. Men Cod's generation i all dundrande bakfart åter igen!
Oj.
Jag älskade battlefield 2(det riktiga bf2) .... bad company 2 var också roligt, men på tok för orealistiskt för min smak.
Om man bara vill göra ett Halo men med nutidsvapen, då duger COD alldeles utmärkt, men vill man göra en uppföljare på Battlefield 2 (som var med dagens mått mätt extremt realistiskt) så bör man fasiken göra det så realistiskt man kan. Är BF3 detta?, det är för tidigt för mig att säga, men det känns mer COD än realism änsålänge.
Grafiken har de verkligen tappat bollen med när det gäller BF3, det ser ut som skit, iallafall på konsolversionerna, jämfört med vad man blivit teasad med.
Detta kanske inte är ett stort problem på PS3 där folk har lärt sig att acceptera lite sämre grafik så de kan ha en dyrare konsol utan några nämnvärda spelfördelar. Däremot för folk som sitter och spelar på 360 och då framförallt kanske Gears of War 3 så kan BF2 kännas väldigt "gammalt" grafikmässigt.
Jag misstänker att den enda versionen som blir något att ha (om någon) är PC verren.
PS ! Ljudet och effekterna känns väldigt bra i BF3 betan(demot)
Firsov...du är fane mej en riktig träskalle!!!
Känslan i BF3 är inte samma känsla som i COD för min del PERIOD!
Jag har lämnart mina synpunkter på BF3 efter att testat demot! Det är min åsikt! Var så säker om MW3 saknar spelkänslan så kommer jag inte att vara partisk!
Lyssna på mig lille pojken...När jag spelade FPS på 90-talet visste du inte ens vad det var för nånting.
Värst va alla ska klaga, verkar som det " blinkar " för en del men jag har inte haft det problemet i alla fall, kanske bara så på radeon korten. Jag kör med ett GTX 460 och ligger på 30-50 FPS på nästhögsta grafiken och jag har inte märkt några konstiga buggar förrutom att man ser lite under marken när man går i prone men va fan, det här är BETA sluta whina, gaash