Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

Medlem

Är ni verkligen så förvånade?

Origin + battlelog (samt inte kunna ändra kontrollerna utan att vara inne på en server, om det inte ändrats dvs) är väl ändå två ENORMT stora varningslampor?

Medlem

BF3 är ett grymt spel, men det märks att det saknas mycket PC features. Kommer ta allt Dice säger med en nypa salt hädanefter.

Medlem

Omg Släng spelet"!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag har beställt mitt ex till PS3 så det är goda nyheter för mig iallafall.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Visste jag nästan redan, med tanke på det äckligt klumpiga squad-systemet och allt annat.

BF3 är ett grymt spel, men med några fler riktiga BF banor, denna menyn: http://i.imgur.com/eUoVU.jpg och ett par rejäla patcher kommer det här bli perfekt. Nuförtiden kan man inte önska sig mer än BF3 som det är, med tanke på att konsolerna styr marknaden, därav spel med inga som helst standardfunktioner.

Medlem

Intressant att se fanboi-reaktionerna. Hade det varit ett annat spel hade de hånat spelet hårt.

Hur som helst, lita aldrig på marknadsföringen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte helt oväntat men tycker att spelet talar för sig själv. Jävla bra spel faktiskt. Klart vissa stabilitetsproblem under start eller matchbyte men förutom det är det fan bra!

Medlem

Visst spelet flyter på bra för vad man har .. Och spelet e skoj. Men undra om man ska stödja dem något mer ?
Känns som att vi aldrig fick riktigt stora kartor som det lät, Osv .
Men men .. Det återstår att se, Vad dem erbjuder en nästa gång .. Fast då ska det fanimej inte beställas direkt ..
Minus poäng åt Dice enligt mig ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.

Inte sett en enda nisse häva ur sig att det skulle vara dåligt optimerat till PC förens den här nyheten dök upp. Så ditt argument är bara lol.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.

Inte sett en enda nisse häva ur sig att det skulle vara dåligt optimerat till PC förens den här nyheten dök upp. Så ditt argument är bara lol.

Du ser jävligt dåligt med andra ord. Om du kollar forumtrådar samt andra battlefield-relaterade artiklar som publicerades efter släppet så kan du läsa att folk både klagar på allt från servertrassel till att spelet känns för "konsolifierat" (t.ex singleplayer-läget, det faktum att man inte kan spela mot bottar etc) och det, enligt mig, är ett starkt bevis på att folk faktiskt har klagat på spelet och dess konsoloptimering, eller ska man säga 360-optimering, sedan dag 1. Jag tillhör en av dem som är sjukt besvikna på Dice ang detta men att spelet faktiskt har sina ljusa stunder här och var. Du äger ju inte ens spelet eller ens gillar BF3 vad jag förstått så vad tjafsar du om? Lägg ner.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Blir man förvånad?

Dice/EA gör tydligen allt för att mjölka pengar när de sprider lögner som fullständigt förvirrar oss Gamers.

Detta var i särklass en av de sämsta launchen på väldigt länge. 1/4 av träffarna registreras, mortars, att man ska behöva byta mellan 2 olika sensitiviteter(lyckligtvis så har jag det, långt ifrån alla) för att ens kunna styra ett fordon, Jets som inte fyllor någon som helst funktion mer än lite lek uppe i luften mot andra jets, man dör även fast man client side är bakom skydd, t.ex stora stenar som det inte går att penetrera, battlelog(behöver jag ens förklara? Vem fan vill ha facebook för BF3?), värdelösa konsollmenyer, omöjligt att gå med i en egen squad med dina vänner för att du inte kan skapa en egen & alla andra har minst 2/4 slots, inga hemmaservrar(allt för att mjölka pengar), DLCS överhuvudtaget och Idiotiska mapdesigns som tillåter att 15/32 spelare i ett lag kan spela sniper förstör hela spelupplevelsen.

BF hade behövt minst ett halvårs utveckling till för ens vara spelbart, vem fan kollar kvalitén på spelet? Är de folk med noll spelkänsla?

Vad är BF utan mods, hemmaservrar, teamplay? Är det konstigt att jag laddar ner 70% av alla spel innan jag ev. köper dem när 90% av allt jag spelar utvecklas utan kärlek.

Medlem

FPS på konsoll med en kall hardcore?
Nja.......det är casual så det förslår.

FPS på PC med kaffekannan, energidrycker mm brevid sig långt inpå nätterna är hardcore. Men nog om det.

Vill tillföra att Dice inte ljög....de nämnde i början att PC skulle vara huvudplattform, men efter att de skiftade så valde de att undanhålla sanningen. Det är inte att ljuga eller ha falsk marknadsföring....eller vänta lite nu......oh snap.....

Medlem
Skrivet av Fugge:

Ähh, tjafs:)
Finns inget spel efter qw som är värt att spela på dator istället för konsoll.
Nu när man närmar sig 30 ska spel avnjutas i soffan på 90" med surround och en kall.
Satsa alla pengar på konsoll-utvecklingen tycker jag.

jag äger en snes och ps1 men spelar gör jag på datorn....och drack öl och spelade gjorde jag i 20 års åldern...

men men det kanske kommer ner till att jag är för lat och snål.
lat- kan inte lära mig att styra fps på konsol(jag är ju inte direkt lysande på pc men jag klara mig)
snål- min tjock tv funkar utmärkt det lilla jag glor på tv, blir mest svt play vid min spel station.

jag har ju då passerat de 30 och börja känna seniliteten och konsol hatet ta över mig.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.

Inte sett en enda nisse häva ur sig att det skulle vara dåligt optimerat till PC förens den här nyheten dök upp. Så ditt argument är bara lol.

Du ser jävligt dåligt med andra ord. Om du kollar forumtrådar samt andra battlefield-relaterade artiklar som publicerades efter släppet så kan du läsa att folk både klagar på allt från servertrassel till att spelet känns för "konsolifierat" (t.ex singleplayer-läget, det faktum att man inte kan spela mot bottar etc) och det, enligt mig, är ett starkt bevis på att folk faktiskt har klagat på spelet och dess konsoloptimering, eller ska man säga 360-optimering, sedan dag 1. Jag tillhör en av dem som är sjukt besvikna på Dice ang detta men att spelet faktiskt har sina ljusa stunder här och var. Du äger ju inte ens spelet eller ens gillar BF3 vad jag förstått så vad tjafsar du om? Lägg ner.

Åh ursäkta jag var inte medveten om att man var tvungen att ha spelet eller gilla det för att få ha en åsikt eller göra observeringar. _LOL_

När jag kollade så var det folk som skrek "OMFG SÅ HÄR SKA PC SPEL GÖRAS"


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.

Inte sett en enda nisse häva ur sig att det skulle vara dåligt optimerat till PC förens den här nyheten dök upp. Så ditt argument är bara lol.

Håller med där. Galet drygt att folk börjar pipa nu när de var supernöjda minuten innan de läste artikeln.Blev själv förvånad, men inget annat. Spelet är skitkul och jag nöjer mig där.

F.ö till WarpGun: Öl och soffa är bland det bästa som finns så håll fanan högt. Ölar själv gärna vid datorn men soffan fungerar helt ypperligt den med.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Detta var ju tydligt från första sekunderna man startade spelet.
De kunde iaf ha gjort ordentliga menyer till pc versionen, det som är just nu är ju tröstlöst dåliga.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelet blev jävligt bra, synd bara att dom ljög för oss.

Medlem

Det förklarar no commander och ihop tryckta banor där allt är samlat i mitten och resten är till för flyg.

Medlem

En väldigt massa PC-gamers ser det ut som.

Medlem

Vilket fantastiskt spel det hade varit om PC hade fått vara lead plattform hela vägen. Fortfarande ett mycket bra spel dock

Medlem

Tre saker jag är mindre nöjd med:
1: Om jag ska tvingas använda battlelog, kan jag inte då få ändra loadout där också? Nu måste man ju sitta och plugga en plats på servern under tiden man fipplar med klumpiga menyer som verkligen känns konsolliga.

2: Dålig kvalitetskoll av dice, buggar till korna kommer hem, på både konsol och pc.

3: Utökat flygrum för att kunna använda jets... jovisst, men bara på bredden. glöm immelman-manövrar i detta spel.
(3b) för mycket anti-air.. punkt.

Känns att man inte är nån yngling längre, reaktionerna hänger inte med riktigt för krypskyttet längre, bara 277m på headshot som bäst.. Nä säkraste sättet för mig o få frags är nog raketer nerför trånga tunnlar

Medlem

Var det bara jag som i Betan märkte att spelet kändes "plastigt", dvs upplevdes som en console portning?

Typ samma skillnad som mellan Crysis/Crysis Warhead vs Crysis 2...

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

jag har ju då passerat de 30 och börja känna seniliteten och konsol hatet ta över mig.

Ha ha jag tycker nog du borde prova ligga i soffan med handkontroll till en plug n play enhet som en konsol är. Det är ju som gjort för oss gamla som vill vila benen. Du behöver inte säga till nån att du provade. Och om du rent av tycker det är soft med lite simplare spel i en skön soffa så kan du ju alltid byta nick och börja hypa konsolspel istället framöver

Väl mött!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.

Inte sett en enda nisse häva ur sig att det skulle vara dåligt optimerat till PC förens den här nyheten dök upp. Så ditt argument är bara lol.

För engång skull håller jag med PCkaffe.

Enda konsolifierat jag kännt av är menyerna, och com-rosen känns inte fullständig.

Annars när det kommer till optimeringen av motorn så är den hur bra som helst. Flyter på riktigt bra, skön fysik, underbara strider, hitboxen är det inget att klaga över, träffar du så dör dom, som det ska vara och ruskigt snygg grafik.

Inaktiv

Är inte alls förvånad.. är säkert en av förklaringarn till alla dessa problem folk har med uppskalningen med Crossfire/SLI, diverse låsningar och crasher...

Medlem
Skrivet av atiko:

Märks på menyerna, dom är konsoligt klumpiga.

Jag tycker dom fungerar riktigt bra men dom har inte så värst många options på vad vi kan ändra ingame.. i BF2 kan jag komma ihåg att vi kunde ändra minimappen och en massa annat skoj

Gällande minimappen tror jag den är lite buggad då den ändras varje gång man dör.
Det är ju inte direkt ett roligt Gameplay att man måste ändra den efter varje gång man dött..
man börjar alltid med superliten minimap som är fullt inzoomad så man ser inga flaggor eller nått, allt man ser är vad som är inom några meters räckhåll, ja det hjälper ju mycket när man är 500 meter bort från närmsta flagga man ska till

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.

Inte sett en enda nisse häva ur sig att det skulle vara dåligt optimerat till PC förens den här nyheten dök upp. Så ditt argument är bara lol.

För engång skull håller jag med PCkaffe.

Enda konsolifierat jag kännt av är menyerna, och com-rosen känns inte fullständig.

Annars när det kommer till optimeringen av motorn så är den hur bra som helst. Flyter på riktigt bra, skön fysik, underbara strider, hitboxen är det inget att klaga över, träffar du så dör dom, som det ska vara och ruskigt snygg grafik.

Såg någon på Battlelog som skrev att Dice twittrat om att nuvarande Commo-rosen endast var en placeholder, så vi kan hoppas på att den riktiga patchas in snart

Medlem

Detta är tyvärr framtiden mina damer och herrar. Konsollspel drar in betydligt mycket mer pengar till spelutgivare än vad PC-baserade spel gör. Det är billigare att utveckla spel till konsoll än PC samtidigt som PC-spel är mer utsatt för illegal fildelning än vad konsoll är... Om ett företag inte får in tillräckligt med pengar på en vara, så slutar dom producera den varan till förmån för en som de får in mer pengar på. Enkelt, eller hur?

Fortsätt gärna ladda ner de spel ni spelar, men börja inte gnälla när ni upptäcker att PC håller på att dö ut som spelmaskin, föutom för MMO då.

Medlem

Ta en titt på Crysis när det kom och hur mycket det sålde. Snipp snapp slut så var det skit snacket slut. Hur kan en PC dö ut när alla konsoll spel görs på en pc. Och hur kan en PC dö ut när det är den enda maskin som utvecklas. Det enda xbox360 och PS3 lever på idag är marknadsföring. Rage kom ut, folk besvikna, Skyrim kom ut, folk besvikna, BF3 kom ut folk besvikna, många besvikna för dom förväntar sig det dom ser på reklamen. Om det fortsätter sådär så kommer dom förlora på det och folk kommer vilja spela pc spel istället.

Medlem

Skyrim har inte kommit ut ännu? Utvecklingen av datorer har gått långsamt de senaste åren mot vad det har gjort tidigare. De flesta spel utvecklas främst till konsoll idag. Windows 8 kommer att utvecklas främst som OS för telefoner. Konsoll-spel säljer mycket bättre än PC-spel generellt, så jag är fortfarande övertygad om att PC kommer försvinna mer och mer som plattform för spel. Men jag hoppas att jag har fel och du rätt Nils45, eftersom jag inte gillar konsoll

Skriv svar