Djurrättskämpar fördömer Battlefield 3

Medlem

råttan bet först!

Medlem

SHIT,,, med tanken på alla träd jag malt ner med tanken då bör jag ha en hel drös arga trädkramare utanför min dörr snart *springer bort*


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Snacka om att jag är trött på dessa aktivister och PK-eliten. Att ens detta uppmärksammas är ju sjukt...

Medlem

Känns mest som att dom bara försöker hoppa på tåget och få lite mer uppmärksamhet i samband med Battlefield 3/Origin skandalen som är en ganska hett potatis i just tyskland.

Medlem

Hahaha jag dör! xD Fyfan att döda en liten mesig råtta som 90% av alla människor avskyr och slår ihjäl med kvastar and what not... men att kallblodigt sticka en kniv i halsen på människor och totalt brutalt döda andra med vapen , tanks. helikopters samt rpgs är heeeelt okej! that does not send the wrong message!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

PETA.. suck.. Är det inte samma puckon som förespråkar våld mot minkfarmar?

Detta uttalande får en att tänka på kritiken något scweitziskt företag gav åt Cod:MW2 där de ansåg att personerna på bilden bryter mot mänskligarättigheter och därför borde man låsa in skaparna av spelet..

Redaktör
Skrivet av SkullJoke:

Hahaha jag dör! xD Fyfan att döda en liten mesig råtta som 90% av alla människor avskyr och slår ihjäl med kvastar and what not... men att kallblodigt sticka en kniv i halsen på människor och totalt brutalt döda andra med vapen , tanks. helikopters samt rpgs är heeeelt okej! that does not send the wrong message!

PETA har väl ändå inte sagt att det är okej att knivmörda människor?


signatur
Medlem

Varje gång jag ser PETA klaga på något kommer jag alltid att tänka på Team meat's sweet on PETA
http://twitter.com/#!/SuperMeatBoy/statuses/10140239737659392

Medlem

Är inte detta lite udda när de kommer från PETA. Borde de inte städa upp framför sin egen dörr först?
http://www.petakillsanimals.com/

OK. Resten av världen fördömer djurrättsaktivisterna.

Medlem

Skjuta, kniva & spränga människor går bra, men fan om man dödar en råtta...!! :/ herregud!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

DICE skrattade säkert ihjäl sig när dom fick reda på detta..

Tycker det är jävligt najs att dom orkar bry sig om en råtta i ett spel. fåniga jävlar
Då kan dom ju klaga på CRASH BANDICOOT där man hoppar på sköldpaddor och sånt då. efter jag spelade det spelet fick jag sjuk lust att hoppa på alla djur och gubbar jag ser.. Likadant var det när jag spelade SUPER MARIO..

Det är ett spel. väx upp era överkänsliga omogna töntar

Medlem

hahaha
jag e lite nyfiken stod det sama sak om att man dödar hundar i co-op på mw2 när det kom?

Medlem

Är det bara jag som får en oerhört starkt begär att döda den där råttan igen? Bara för att visa en ståndpunkt mot PETA?

Medlem

Vem skulle låta en äcklig kloakråtta leva om den kom och bet en i fingret helt oprovocerat? Det var ju faktiskt råttan som gick till attack, den får fan skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Är det bara jag som får en oerhört starkt begär att döda den där råttan igen? Bara för att visa en ståndpunkt mot PETA?

Tänkte precis samma sak


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

World of Warcraft då? Finns ju archivement att döda ett antal tusen critters. PETA, WAKE UP!


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Ish
Medlem

"Don't laugh at us, this is serious!"


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Ish
Medlem

"..och att det kan ha en förråande effekt på unga manliga spelare." Så bara manliga? könsdiskriminering!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag tycker att det är förvånande att ingen har gjort ett spel där man får kniva PETA...Mission: "De förstör ett laboratorie, skjut fanskapen så att forskningen inte går förlorad". aaah *myser*

Medlem

Någon som vill spela Deer hunter med mig?!?

Inaktiv
Inaktiv

Intressant hur PETA kan spela Battlefield 3, avrätta människor åt höger och vänster.....men att en råtta mister livet, då jävlar!

Medlem

Verkar som att jag är den enda som faktiskt ogillade den sekvensen i spelet, men kan ju också bero på att jag själv har haft råttor som husdjur..

Första gången jag hamnade där så misstänkte jag att man skulle haft ihäl den om man hade fölt allt musklickande elr om det va tangentbordsknappande, whatever, så gjorde inte det och då blev man ju upptäck å skjuten, så fick ju ändå göra det.
Men det är ju trots allt bara ett spel, och lyckas ett spel framkalla känslor så ser iaf jag det som ett lyckat spel.

Så detta utlåtande är ju bara löjligt som sagt...

Medlem

Seriöst varför är man inte förvånad?`För det första var det inte djurplågeri, det var en clean kill rakt igenom råttan. För det andra var det en virtuell råtta, dvs ingen skada skedd. För det tredje räknas råttor som skadedjur om du möter dem i ett avloppsrör, det var ju för fan ingen tamkatt som blev knivad.

Hur fan kan dessa organisationer förvänta sig att någon ska ta dem på allvar när de gör helt intelligensbefriade uttalanden??

Medlem

Råttan bits ju.. Självförsvar WTF

Inaktiv

Det här är fan får mycket.. jag undrar vad dom tycker om Red Dead Redemption isåfall... folk är pantade idag!

Medlem

Jo nog. Råttjäveln bet oss så det kostade oss livet. It had it coming.

Medlem

Seriöst? Reggade ett konto bara för att säga hur löjligt det här är. Att skjuta ihäl människor är ok men inte råttor. Djur är inte människor. Jag skulle aldrig komma på tanken att döda en människa. Ändå har jag giftat ihjäl tusentals myror, smällt tusentals flugor, trampat på spindlar och giftat råttor. Särkert en massa mer. Dessutom jagar många i min släkt. Då skjuter de älgar. Och jag äter fisk som med största sannorlikhet har fiskats upp. Det är skillnad mellan människor och djur. Men de som inte verkar fatta de är de som sitter i en etta i stockholm och matar sin katt (vilket är ett av de ända djuren de någonsin har sett) med veganmat.

Blir arg när det kommer folk som inte har någonting med det att göra och lägger sig i småsaker. Bönder har det redan tillräckligt svårt utan att massa djurrättsföreningar ska kalla dem för massmördare och folk ska komma och lägga en extra skatt på dem för att deras kor fiser för mycket metangas. Det blir lagom roligt när alla bönder går i konkurs och det plötsligt inte finns mat i mataffären längre. Antingen dödar man djur och äter eller så gör man inte det och svälter. Sverige har ett av världens hårdaste djurskyddslagar. De har det fan snart bättre på bondgårdarna än bönderna. Samtidigt svälter folk på elfenbenskusten för att det inte finns tillräckligt med mat. Jag förstår verkligen inte logiken hos djurrättsföreningar.

Spårade kanske ur lite men jag kan inte låta bli när jag ser sånt här

Medlem
Skrivet av Ish:

"..och att det kan ha en förråande effekt på unga manliga spelare." Så bara manliga? könsdiskriminering!

När det gäller män kallas det för omvänd könsdiskrimenering. Lika konstigt som att de som kämpar för jämnlikhet kallar sig för feminister...

Skriv svar