EA: "Det kommer bli ett Battlefield 4"

Medlem
Skrivet av Nyman:
Skrivet av Lolflakes:

bf3 var helt klart en flopp för oss pc-användare.

På vilket vis då?

För mycket anpassat för konsoll

Medlem

Förstår inte hur folk kan glädjas som fan åt BF3? Säg mig vilka förbättringar BF3 har i jämförelse mot de andra BF spelen? förutom grafiken så är det inte så mycket som förbättrats. Men vissa blir glada så fort de får smulor.

Medlem

Släpp BF4 när alla versioner är färdiga i så fall och sluta bullshitta när ni försöker hypa spelet, sånt gör spelet bara tråkigare när man upptäcker att allt som varit lovat inte är med.

Bf3....jävla fail @ pc asså -_- Jag tycker själva spelet är lite meh, roligt att casual spela men om jag spelar det fulltid så blir jag helt j*vla galen på skiten. Håller tummarna på att Back to Karkand kommer fungera som det ska vid release och håller vad det lovat angående sin "enchanced destruction". I så fall kommer jag nog sitta 80% av tiden vid det!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Alla verkar tro att BF4 släpps om en vecka eller nåt. Det är väl ganska självklart att det krm ett BF4. Det lär dock ta ett antal år innan det släpps. Ni kan vara lugna.

Medlem

bara det blir PC exklusivt så lär det bli bra!

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Hazzlare:
Skrivet av Hannu:

Yay!

Ska du inte skrika MJÖÖÖÖLK nu när det gäller BF3? Du har varit inne i varenda tråd om MW3 och svurit dig blå om det spelet, men när dem säger 2 veckor efter BF3 släppet att det ska komma en fyra, då är det inte samma reaktion! Om det är för att du är ett fanboy till BF3 kan du lika gärna skippa att gå in och skriva struntkommentarer, är sjukt störande att behöva läsa numer.

Detta är inte enbart mot dig Hannu, du är dock en person jag lagt märke till som hyllat BF3 i stort sett varenda nyhet senaste året och samtidigt dissat MW3 i varenda nyhet.

Grabben, så länge dom inte hastar ut något COD skit så är jag nöjd. 5-6 år till BF4 så har dom god tid med nya features och massa annat gott.

Jag litar på Dice, dom har levererat mkt bra spel som givit mig många timmars nöje. BF3 är inget undantag.

För DICE kan ju aldrig göra något "mjölkande" eftersom de är dina gudar.

Jag tycker att din attityd är värre än den extremister har inom religioner

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:

Som ungefär en person här har sagt... Det finns inget release-datum, det finns ingen som har sagt att det ligger någon fokus på BF4 i nuläget, och att tro att de skulle dumpa BF3 typ två veckor efter release är banalt. Ungefär lika banalt som det är att bli förvånad över att ett BF4 planeras göras.

Skrivet av showerguy:

Snälla.. förstör inte Battlefield nu. Blir det ett battlefield per år nu som cod eller? Fokusera på BF3 i 5-10 år.

Fokusera på BF3 i 5-10 år? Med dagens marknad lär det ha släppts en del nytt både i hårdvara, mjukvara och spel om 10 år.

Snälla folk, sluta överreagera så in åt fanders nu.

En medalj till denna herre, bästa jag har läst i en BF3 nyhet på sååå väldigt länge.

Inaktiv
Skrivet av Combi:
Skrivet av r3lev4nt:

Som ungefär en person här har sagt... Det finns inget release-datum, det finns ingen som har sagt att det ligger någon fokus på BF4 i nuläget, och att tro att de skulle dumpa BF3 typ två veckor efter release är banalt. Ungefär lika banalt som det är att bli förvånad över att ett BF4 planeras göras.

Skrivet av showerguy:

Snälla.. förstör inte Battlefield nu. Blir det ett battlefield per år nu som cod eller? Fokusera på BF3 i 5-10 år.

Fokusera på BF3 i 5-10 år? Med dagens marknad lär det ha släppts en del nytt både i hårdvara, mjukvara och spel om 10 år.

Snälla folk, sluta överreagera så in åt fanders nu.

En medalj till denna herre, bästa jag har läst i en BF3 nyhet på sååå väldigt länge.

Counter-Strike är fortfarande världens största E-sport spel.

Medlem

Tycker ni ska det lugnt. Det är en skämt-trailer som FZ har lagt upp och hans twitter handlar säkert om långt i framtiden. Det är ju klart det ska komma en 4:a nån gång när 3:an sålde så bra.

Medlem

Med tanke på hur mycket EA är avundsjuka över Activisions framgångar så tvivlar jag starkt på att de vill vänta 5-6 år på nästa Battlefield-spel. Räkna med max 3 år.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

BF3 ÄR ETT SKITSPEL FRÅN DICE SOM HAR TAGIT BORT ALLT ROLIGT GAMEPLAY OCH SKILL I SPELET SOM DET VAR I BF1942. SMÅ JÄVLA KART JÄVLAR FOLK SOM BRYR SIG MER OM SINA STATS ISTÄLLET FÖR ATT HJÄLPA TILL SÅ MAN VINNER MATCHEN ALLA SOM GÅR RUNT OCH DREGLAR OCH RUNKAR TILL GRAFIKEN HATAR JAG MED BRYR MIG INTE ETT SKIT OM GRAFIK SPELET SKA VARA ROLIGT BALANSERAT ALLTSÅ INGA JÄVLA UPPLÅSNINGAR!!!!!!!!BORT MED STATS STÖRRE KARTOR SPRID UT FLAGORNA DICE . MAN BÖRJAR JU UNDRA HUR MAN SOM SPELUTVECKLAR PÅ DICE TÄNKER NÄR MAN GÖR DÅLIGA SPEL TILL PC SOM FAKTISKT HAR GJORT SÅ DICE HAR BLIVIT NÅGOT NEJ ISTÄLLET SKA DEM RÖVKNULLA OSS 1 VECKA EFTER MED RELEASE OCH GÅ UT MED ATT SPELET INTE VAR GJORT FÖR PC. HOPPAS DET FINNS NÅGON GUD UPPE BLAND MOLNEN SOM KOMMER DÖMMA DICE ARBETARE OCH EA TILL EVIG PISKNING/STENKASTNING/OBSKREVLIGA SMÄRTAR FRÅN HELEVETES BÄSTA TORTYRKAMARE!!!!!! RESARVERAR MIG FÖR OBSKRIVLIGT MÅNGA FELSKRIVNINGAR FU YOU AND HAVE A BAD DAY MR DICE AND EA! AGE OF RAGE!!!!

Tyvärr har grabben rätt...


signatur

B lup

Medlem

Med tanke på många kommentarer om både BF och MW-serierna så borde det kanske göras BF 3.1....3.x och MW3.1......3.x osv istället för att sälja som helt nya spel.

Och rätteligen borde det vara uppgraderingskostnad bara för de som redan har tidigare versioner.

Shooooot....

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:

Med tanke på många kommentarer om både BF och MW-serierna så borde det kanske göras BF 3.1....3.x och MW3.1......3.x osv istället för att sälja som helt nya spel.

Och rätteligen borde det vara uppgraderingskostnad bara för de som redan har tidigare versioner.

Shooooot....

Dom kan ju köra på sportspels stilen.

Call of Duty 2012 och Battlefield 2012.

Medlem
Skrivet av Combi:
Skrivet av r3lev4nt:

Som ungefär en person här har sagt... Det finns inget release-datum, det finns ingen som har sagt att det ligger någon fokus på BF4 i nuläget, och att tro att de skulle dumpa BF3 typ två veckor efter release är banalt. Ungefär lika banalt som det är att bli förvånad över att ett BF4 planeras göras.

Skrivet av showerguy:

Snälla.. förstör inte Battlefield nu. Blir det ett battlefield per år nu som cod eller? Fokusera på BF3 i 5-10 år.

Fokusera på BF3 i 5-10 år? Med dagens marknad lär det ha släppts en del nytt både i hårdvara, mjukvara och spel om 10 år.

Snälla folk, sluta överreagera så in åt fanders nu.

En medalj till denna herre, bästa jag har läst i en BF3 nyhet på sååå väldigt länge.

Man tackar. Det känns bara som att folk tar ut väldigt mycket i förtid, och sällan tänker speciellt långt innan de skriver. Detta är förmodligen den sista kommentaren jag gör på sådana här nyheter, då jag blir ledsen i ögat av att se vad som har hänt med FZ. (Som jag minns som en plats där trolling, spam och fanboys inte existerade (I stort sett)).

Nu kommer jag nog få massor med flame för att jag på något sätt säkert säger att folk inte får säga sin åsikt, men det jag just sa var också en åsikt. Folk får ogilla BF3 om de vill, men förväntar man sig jesus ur ett spel så får man oftast något annat. BF3 kan ju omöjligen fylla allas önskemål, men uppenbarligen fyller det mångas. Tillräckligt många för att motivera och sponsra DICE att tuta på och köra vidare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Nyman:
Skrivet av Lolflakes:

bf3 var helt klart en flopp för oss pc-användare.

På vilket vis då?

För mycket anpassat för konsoll

Jaså? Jag har spelat hela BF-serien med glädje, så även BF3.

Vad menar du med att det är anpassat för konsol? Det är ju precis samma spelkänsla som vanligt.. fast bättre. Så berätta nu.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av totte1015:

Tror folk att denna trailern ÄR BF4 eller?

Med dessa reaktioner verkar det så :S

Bilder från Battlefield 3 - Operation Gridiron, deras TV serie skulle jag tro.

Skrivet av Simmoo:

Alla verkar tro att BF4 släpps om en vecka eller nåt. Det är väl ganska självklart att det krm ett BF4. Det lär dock ta ett antal år innan det släpps. Ni kan vara lugna.

...och vad säger det dig när det snackas uppföljare 2v efter release, oseriöst...precis! Vill man inte hellre höra planer på epxansioner!?
Jag vill inte se något BF4 på minst 2 år iaf men man vet aldrig när det är EA som styr. Jag hatar när de urvattnar spelserier man gillar. Klart det kommer ett BF4 men dom får väl lugna sig lite.

Inaktiv

Fixa spot-spammet. Folk som spammar på spot-knappen medan de panorerar över terrängen.
"åh titta där en orange triangel som visar mig en fiende som jag inte hade sett med blotta ögat först!"

Först ska man se fienden med egna ögon och därefter kunna rapportera dennes position. Ett steg i rätt riktning vore att sätta ett spamskydd på 2-3 klick över en tidsperiod.

I ett BF4 skulle jag vilja se dynamiskt väder och tid. Tänk att spela på samma kartor fast med olika väder och tidpunkter på dygnet som att det plötsligt börjar och åskan mullrar och stjärnor börja dyka upp på himlen tillsammans med månen.. Blir lite variation.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Vet inte riktigt hur många utav er som fattar, men först och främst står det 2017, fem år i framtiden. Ni klagade minsann inte tre veckor före BF3, och då efter ca 5års väntan. DESSUTOM så står det allra sista halvsekunden av filmen !MAYBE!, det är inte säkert det kommer ut 2017. Det enda de säger att de vill och tänker lägga resurser på ett BF4.
Ni kommer inte klaga sen när ni har spelat bf3 i 4 år

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av totte1015:

Tror folk att denna trailern ÄR BF4 eller?

Med dessa reaktioner verkar det så :S

Bilder från Battlefield 3 - Operation Gridiron, deras TV serie skulle jag tro.

Skrivet av Simmoo:

Alla verkar tro att BF4 släpps om en vecka eller nåt. Det är väl ganska självklart att det krm ett BF4. Det lär dock ta ett antal år innan det släpps. Ni kan vara lugna.

...och vad säger det dig när det snackas uppföljare 2v efter release, oseriöst...precis! Vill man inte hellre höra planer på epxansioner!?
Jag vill inte se något BF4 på minst 2 år iaf men man vet aldrig när det är EA som styr. Jag hatar när de urvattnar spelserier man gillar. Klart det kommer ett BF4 men dom får väl lugna sig lite.

Det är inte direkt ovanligt att uppföljare börjar planeras direkt. Det är inte säkert att ens börjat på BF4 utan dom säger bara att det kommer komma. Det lär ju ändå ta 3-4 år innan utvecklingen är klar.

Medlem

med tanke på nysläppta BC3, ursäkta BF3, så har jag inga förhoppningar kring 4:an.
Mailade webhallen om avbeställning av 3:an 21 men det var tydligen för sent...
Sitter o väntar på Arma3, som iaf ser ut så som BF3 borde blivit.


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Combi:
Skrivet av r3lev4nt:

Som ungefär en person här har sagt... Det finns inget release-datum, det finns ingen som har sagt att det ligger någon fokus på BF4 i nuläget, och att tro att de skulle dumpa BF3 typ två veckor efter release är banalt. Ungefär lika banalt som det är att bli förvånad över att ett BF4 planeras göras.

Skrivet av showerguy:

Snälla.. förstör inte Battlefield nu. Blir det ett battlefield per år nu som cod eller? Fokusera på BF3 i 5-10 år.

Fokusera på BF3 i 5-10 år? Med dagens marknad lär det ha släppts en del nytt både i hårdvara, mjukvara och spel om 10 år.

Snälla folk, sluta överreagera så in åt fanders nu.

En medalj till denna herre, bästa jag har läst i en BF3 nyhet på sååå väldigt länge.

Man tackar. Det känns bara som att folk tar ut väldigt mycket i förtid, och sällan tänker speciellt långt innan de skriver. Detta är förmodligen den sista kommentaren jag gör på sådana här nyheter, då jag blir ledsen i ögat av att se vad som har hänt med FZ. (Som jag minns som en plats där trolling, spam och fanboys inte existerade (I stort sett)).

Nu kommer jag nog få massor med flame för att jag på något sätt säkert säger att folk inte får säga sin åsikt, men det jag just sa var också en åsikt. Folk får ogilla BF3 om de vill, men förväntar man sig jesus ur ett spel så får man oftast något annat. BF3 kan ju omöjligen fylla allas önskemål, men uppenbarligen fyller det mångas. Tillräckligt många för att motivera och sponsra DICE att tuta på och köra vidare.

Kanske därför det finns Modern Warfare 3 ? Men man får inte gilla MW3 här på FZ för då blir man hånad och retad. Därför det blir diskussioner som dessa i varje tråd.. ingen kan respektera varandra.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kanske därför det finns Modern Warfare 3 ? Men man får inte gilla MW3 här på FZ för då blir man hånad och retad. Därför det blir diskussioner som dessa i varje tråd.. ingen kan respektera varandra.

Ja jag snetalar inte de som föredrar Modern Warfare 3, men jag påstår också att man inte ska jämföra BF3 och MW3 hur som helst då de i min värld är rätt olika.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Men ta det lungt nu era nördar! Han sa ju bara en självklarhet.

Medlem

Älskar att folk tror att det kommer släppas nästa år eller nåt.

Medlem

Fattar seriöst inte vissa personer. Om ni inte vill att BF ska förändras överhuvudtaget spela dom gamla spelen. Dom har fortfarande servrar uppe så sluta whina.

Medlem

Cod är som ishockey VM
BF3 är som Fotbolls VM
Tycker dom kan behålla det på det viset.

Medlem

Hoppas det kommer ett Battlefield: Bad Company 3 före BF4, skulle vara härligt med en fortsättning på BC storyn. BF4 får dock gärna komma ut om typ 3 år för min del.

Medlem
Skrivet av yol1982:

Cod är som ishockey VM
BF3 är som Fotbolls VM
Tycker dom kan behålla det på det viset.

Men ishockey är ju ändå otroligt mycket mer underhållande än fotboll att kolla på. Tycker jag iaf. Även fast Ishockey-VM är varje år varje år njuter iaf jag 100 ggr mer av hockey-vm även fast inte de bästa NHL-spelarna brukar vara med.

Medlem

Så olika är ändå inte spelen...
I stand corrected!

Cod är som ishockey VM
BF3 är som Ishockey OS
Tycker dom kan behålla det på det viset.

Medlem

kan man då prioritera att ha något system så att allt inte hänger på EN sparfil, som blir korrupt för många

Skriv svar