Någon som fotar här inne? Vad tycker ni om mina bilder?

Medlem

Första bilderna gav mig Razer- vibbar. Inget fel med det dock!

Medlem

Ja, nu när du säger det.. lite Razer-vibb.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Fler hoppbilder nu! Kom igen!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Fler hoppbilder nu! Kom igen!

Det hoppas vi på

Medlem

Fotar själv endast på hobby-nivå men gillar det du gör. Gillar framförallt att du anstränger dig för att få till en bild (som med hopp-bilderna eller de rostiga bilderna). Det visar på motivation och entusiasm, keep it up!
Själv gillar jag framför allt att leka med Depth Of Field på natur-objekt. Lycka till!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Fotar själv endast på hobby-nivå men gillar det du gör. Gillar framförallt att du anstränger dig för att få till en bild (som med hopp-bilderna eller de rostiga bilderna). Det visar på motivation och entusiasm, keep it up!
Själv gillar jag framför allt att leka med Depth Of Field på natur-objekt. Lycka till!

Ka vi få titta?

Medlem

Javisst, om jag bara kunde få rätt på att länka till Flickr. Hittar ingen stans en adress som jag kan klistra in så bilden syns i inlägget...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Fler hoppbilder nu! Kom igen!

Haha, ok.. några fler ska jag väl kunna få ihop.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Fotar själv endast på hobby-nivå men gillar det du gör. Gillar framförallt att du anstränger dig för att få till en bild (som med hopp-bilderna eller de rostiga bilderna). Det visar på motivation och entusiasm, keep it up!
Själv gillar jag framför allt att leka med Depth Of Field på natur-objekt. Lycka till!

Tack! Kul att höra, får hoppas du kan få in en länk så vi får se lite sjyssta DOF bilder.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Javisst, om jag bara kunde få rätt på att länka till Flickr. Hittar ingen stans en adress som jag kan klistra in så bilden syns i inlägget...

Vill du lägga bilden direkt i tråden från flicker så går det tyvärr inte just nu på FZ. På många andra ställen funkar det med Grab the HTML/BBCode men inte här.

Men du kan länka direkt till bilden, som såhär: http://www.flickr.com/photos/ignavus_oculus/6151113914/

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Ellehbg:

Javisst, om jag bara kunde få rätt på att länka till Flickr. Hittar ingen stans en adress som jag kan klistra in så bilden syns i inlägget...

Vill du lägga bilden direkt i tråden från flicker så går det tyvärr inte just nu på FZ. På många andra ställen funkar det med Grab the HTML/BBCode men inte här.

Men du kan länka direkt till bilden, som såhär: http://www.flickr.com/photos/ignavus_oculus/6151113914/

visst går det
http://farm7.static.flickr.com/6166/6151113914_80b3b374f5_z.jpg


signatur

thank you, come again

Medlem

Det försökte jag göra, men lyckades inte. Använder du IMG-taggar?

Medlem

Sjukt fet bild..... har inte ord för den. Känner mig liten nu :/


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hah! Jag lyckades, även om det var väldigt krångligt och de blev väldigt strora... Jag har inte photoshop installerat på denna datorn och såg precis ett stort photoshop-fail på första bilden
Bilderna är tagna med en EOS 300D och en 18-50. Den är tyvärr inge bra med ISO, över 200 så syns det rätt tydligt. Flera av bilderna är tagna med ISO 400. Det är som sagt bara på hobby-nivå

Edit: Bilderna blev så stora, och jag tog bort en av dom. ni kan se dom här ist.
http://www.flickr.com/photos/ellehbg/


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Sjukt fet bild..... har inte ord för den. Känner mig liten nu :/

vet inte hur man gör i andra webbläsare förutom i firefox, men väl inne på sidan väljer man Tools > Page info > Media > markera och scrolla igenom listan tills du hittar bilden, sen är det bara kopiera adressen. Filen är av typen Image så Backgrounds och annat behöver du inte titta igenom.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

finns fotografiska mästerverk som är tagna med sovjetiska skräpkameror som har plastlinser .. så det hänger mest på fotografen .. att vända kamerans begränsningar till motivets fördel eller ngt

Medlem
Skrivet av riktigninja:

finns fotografiska mästerverk som är tagna med sovjetiska skräpkameror som har plastlinser .. så det hänger mest på fotografen .. att vända kamerans begränsningar till motivets fördel eller ngt

Producerade de sådana kameror under sovjet-tiden? Var de amerikanska skräpkamerorna bättre?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

finns fotografiska mästerverk som är tagna med sovjetiska skräpkameror som har plastlinser .. så det hänger mest på fotografen .. att vända kamerans begränsningar till motivets fördel eller ngt

Sant... :/

Man kan absolut få riktigt häftiga bilder med "skräpkameror"! Även om det, ur en estetisk synvinkel kan se bättre ut när de är helt fria från brus och pangskarpa


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Tack för info om hur du fick in bilden. La till dig som kontakt på flickr med.

Bent toe, du ska inte känna dig liten pga bilden, det är bara ett annat bildspråk än dina bilder, inte bättre bara annorlunda. Urbexing och den sorts bilder tycker jag är sjukt feta och kan inte få till det själv, så alla har vi något vi vill uppnå

Medlem

Min kamera är nu på fujifilms verkstad...
Visade sig att runt 80% av alla tagna bilder så blev 10-20% på vänster sida utav fotot suddigt, detta är något Fuji vet om och dem åtgärdar det via verkstaden. Finns en del andra som fått skicka in sina S-serien kameror för just detta. Två veckor utan min fina kamera.. men sen kanske jag kan få till någon cool hoppbild.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ööö... har de inte någon test av kamerorna innan de säljer dem?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ööö... har de inte någon test av kamerorna innan de säljer dem?

Så här säger Fujifilm:

"Hej

När det gäller oskärpa i någon av kanterna på en kameraoptik kan detta fenomen bero på olika orsaker. I en del fall beror det på att kameran kan ha utsatts för en kraftigare stöt, i butik, på lager, i transport eller av konsumenten, men det kan också bero på att någon lins inte sitter helt 100% korrekt monterad i objektivtuben. Ytterst ovanligt, men det kan hända.

Antalet sistnämnda reklamationer på S modellerna är inte många om man ser i förhållande till antalet sålda kameror, vilket är många tusen kameror. Jag har bara stött på ca 2-3 st där jag med säkerhet kunnat säga att det inte beror på stötskada. Kameror som varit köpta från näthandel har också en högre felfrekvens, i dessa fall misstänker jag att skadorna härrör sig från frakten till konsumenterna. Näthandeln är ofta allt för snål med emballagemateriel då de vill hålla kostnaderna nere till ett minimum. Vår policy har då varit att hellre fria än fälla, och behandlat kamerorna som garantiskador. Kameror som bedöms som garanti, repareras i första hand. Om det ej lönar sig att reparera, byts de alltid ut till samma modell, annars till motsvarande aktuella modell i sortimentet. "


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Tybalt:

Ööö... har de inte någon test av kamerorna innan de säljer dem?

Så här säger Fujifilm:

"Hej

När det gäller oskärpa i någon av kanterna på en kameraoptik kan detta fenomen bero på olika orsaker. I en del fall beror det på att kameran kan ha utsatts för en kraftigare stöt, i butik, på lager, i transport eller av konsumenten, men det kan också bero på att någon lins inte sitter helt 100% korrekt monterad i objektivtuben. Ytterst ovanligt, men det kan hända.

Antalet sistnämnda reklamationer på S modellerna är inte många om man ser i förhållande till antalet sålda kameror, vilket är många tusen kameror. Jag har bara stött på ca 2-3 st där jag med säkerhet kunnat säga att det inte beror på stötskada. Kameror som varit köpta från näthandel har också en högre felfrekvens, i dessa fall misstänker jag att skadorna härrör sig från frakten till konsumenterna. Näthandeln är ofta allt för snål med emballagemateriel då de vill hålla kostnaderna nere till ett minimum. Vår policy har då varit att hellre fria än fälla, och behandlat kamerorna som garantiskador. Kameror som bedöms som garanti, repareras i första hand. Om det ej lönar sig att reparera, byts de alltid ut till samma modell, annars till motsvarande aktuella modell i sortimentet. "

Aha... då är det inte alla kameror i serien som är defekta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fotografi är väldigt subjektivt och vem har egentligen rätten att säga att en bild är bra eller dålig? Samtidigt går det att kritisera element i en bild så fotografen har möjlighet att utvecklas. I slutändan är det ditt personliga bildspråk som är nyckeln till framgång.

Jag tycker dina första bilder med det gröna ljuset är lite roliga, för en sekund. Det är inget för mig.

Bilderna efter det fram till svartvitt. Not so much. Än en gång, rolig idé men det är inget för mig.

De svartvita bilderna påminner inte alls om ditt tidigare bildspråk och jag hade gissat på att det är en helt annan fotograf som tagit dem. De gillar jag men då är jag ju också en sucker för svartvitt. På ett sätt känner jag igen många av motiven så det blir inget nytt för mig. Däremot tycker jag att du jobbar bra med komposition, känsla och redigering. Jag gillar framförallt cykeln. I mina ögon är det där du skiner. Vill du utvecklas så tycker jag att du ska försöka hitta något eget, en egen stil och något annat som du inte sett förr. Hur bra komposition eller redigering du än har i en bild så blir det inte lika speciellt om folk har sett det förr. Fortsätt fota bara, det är det allra bästa tipset jag och många andra fotografer ger!

Är du intresserad kan du spana in min något seg-uppdaterade fotoblogg: http://fotografkonrad.se

Medlem

Riktigt proffsiga bilder hade du Konrad.. å andra sidan jobbar du med det
Tack för input, feedback, negativ så väl som positiv, är alltid välkommet.

Jag märkte strax innan jag skickade in min kamera på service att den inte riktigt höll måttet och att jag faktiskt redan hade utnyttjat dess fulla potential (inställningar då.. inte för fotografering) och igår beslutade jag mig för att punga ut (suck.. mycket pengar) och köpa en HS20 EXR och en ny lowepro väska, Slingshot Pass. Blev strax över 4.000kr, vilket kanske inte är mycket för vissa (och väl snålt om du är proffs) men för mig på nybörjar/hobbynivå är det en himla massa pengar.

Hur eller hur, redan nu märker jag vilken skillnad det är från förra kameran.. så jag ska försöka ta klivet in i det jag favoriserar mest, min så kallade "nisch" där B/W på hårt/smutsigt/trasigt material.

Dock har jag lovat fz:arna här fler hoppbilder, så det kommer.. jag lovar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Dock har jag lovat fz:arna här fler hoppbilder, så det kommer.. jag lovar.

*fniss*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Inte hittat några bra tillfällen till hoppbilder (kallt och mörkt när man slutar jobbet.. sorry) men jag har lyckats ta några bilder med HS20 exr under söndagen.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Snygga bilder! Vissa av dom är ju nästan bara textur i ren avskalat form. Grafisk konst.

Medlem

Håll igång med det du gör, du kommer göra framsteg

123
Skriv svar