Dice har sett ljuset – lovar fixa till ficklampan

Medlem

Ficklampan ja...
Lägg till någon form av Backblast på raketgeväret så spelet slutar likna Quake.
Mortars tycks spota en trots att man varken visat sig eller skjutit med den.
Mortars kan skjuta genom tak men inte ta emot granater genom tak.
Mortar range behöver minska till 100-150 meter på, åtminstone på mindre banor. Seine Rivers någon?

TEAMKILLS måste straffas stenhårt, eftersom straffet inte är något alls idag så är det Quake där med.
Blir man TKad i huvudbasen bör denne få någon form av straff, 1 timmes ban från spelet? Nu stjäls fordon hejvilt.
Kraschar man helikoptrar ibland så får man fullt av teamkills!? Hoppar någon ur helikoptern när man kör så blir de ofta "roadkill" för piloten!

"Taket" på banorna, är det till för något? Nu hamnar man i någon konstig form av Stalling och det är helt omöjligt att styra planet under en längre tid.
Claymores försvinner när man dör och ibland funkar de inte alls.

Spawnpoints, de sitter helt random just nu och vissa fullkomligt idiotiska, ni kan åtminstone sätta dem mot sin huvudbas BAKOM SKYDD, det skulle göra det lite bättre iaf!
Eller som i cod där man spawnar _mitt_ ibland sina lagkamrater, borde gå att fixa något liknande åtminstone, kan bli knepigt med tanke på att det blir baser runt omkring en.

Tja... Javelin är inte speciellt imponerande heller, den är varken bättre eller sämre än SMAW/RPG. Riktigt långsam, går ofta i backen om det är någon liten höjdskillnad. Förstår dock varför den är så nerfad, det här hade ju inte vart speciellt roligt:
http://www.youtube.com/watch?v=S3iA5KCa16s

Skrivet av Eisenhart73:

Så kan de ju öka på rewards för t-ugs, soflam o spawn beacon. De ger inte mkt att använda dem som det är nu.

Sen har vi Menyerna som är gräsliga.
Commo Rose är även den jävligt gräslig. Asså, gör den som i BF2 bara så att folk faktiskt använder den? Nu används den ju bara till hoppande i starten.

I övrigt ett jävligt snyggt spel som är riktigt jävla uselt, behöver ingen skill alls för allting görs åt dig och ping compensation gör att även den tattigaste ryssen på 56K lina döda dig. Men men, jag är helt såld på skiten.. och har idag suttit ca 18 timmar.

Släpp mindre patcher och oftare. Ska man behöva vänta på en sån simpel sak som att Mortar skjuter genom tak?

VIVA LA DESERT COMBAT, där man iaf kunde bli en skillad förare. AH 64.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av asdfg:

Men ge fan i AAn Dice! Vill de ha det som i bc2 då en helikopter kunda mala sönder ett helt lag?

Ja för ett par dagar sen när jag hoppade in på en full 64 spelars Webhallen hade jag 25-1 med AA. Nerf vore inga fel, med SOFLAM och IGLA/Javeliner/Guided Shell och allt va fan det finns så får de gärna nerfa den!
Helikoptrarna är så slöa så de skjuter du föraren ur iaf.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

TEAMKILLS måste straffas stenhårt, eftersom straffet inte är något alls idag så är det Quake där med.
Blir man TKad i huvudbasen bör denne få någon form av straff, 1 timmes ban från spele

Nu är det ju faktiskt så att den som är admin till en server kan ställa in vilken typ av punishment man ska få för teamkill.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ingen som tycker att IR-siktet behöver nerf wtf ? det är det enda siktet man behöver för att se någon.
Det finns typ bara en nackdel och det är att man får spela spelet i grönt/gult the fuck ?

Medlem

Vet inte om jag missade någons inlägg. Men ingen som klagar på Mortar's tycker jag är lite underligt.
Fine att den finns, men oändligt med ammunition till den är ju bara löjligt. Tycker inte riktigt att "klicka på röda pilar på en karta" hör till ett fps spel.

Förstår inte riktigt varför alla stör sig så mycket på tactical flashlight. Är ju inte direkt svårt att veta var personen man blir bländad av står, speciellt inte med träffindicators.

För övrigt har jag gått ifrån 64 spelar servrar, Seine Crossing och Metro på conquest är inte roligt någonstans. Metro = rpg spam från helvetet där den som tar B (ticket booth eller vad den heter) vinner!
Seine = Mortar spam där den som tar C (bron) vinner!

På 32 spelar varianterna finns iaf möjligheten att ta sig förbi och vända på steken.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Gott. IMO ficklampjäveln va OP


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

Den förbannade AA kanonen måste nerfas dirr, seriöst så jävla busenkelt för den att skjuta ner allt.. dessutom effekten som den har på flyg/helisar när man tappar kontrollen helt hör inte hemma i ett bf spel.

Medlem

Äntligen! jag vägrar totalt att använda ficklampan så j*vla g*y.... Still g*y but less g*y....
___________

Skrivet av nanders:

Jag vill slippa origin, fixa det.

Du behöver inte ha Origin nu heller... Du har typ 2 val:

1. Installera origin (Jag antar att du redan har det installerat?). googla efter no origin bf3 fixen... Släng på den backa upp original filen. Nu kan du lira utan att starta origin. men om du avinstallerar origin helt så kommer du få felmeddelande...

2. Vill du inte ha origin installerat så kan du också googla på det för jag minst inte nu vilka filer/reg nycklar du måste ha kvar för att kunna lira. När fixen först kom så kunde man lira med avinstallerat origin. Men inte nu längre...

Jag rekomenderar alternativ 1. då du bara kan slänga in orginal filen och starta origin om det kommer en uppdatering på spelet som man måste slänga in. Och sedan bara stänga origin igen och lägga på fixen igen... Det fungerar så länge det fungerar...

Men officiellt "no origin" stöd finns inte ännu tyvärr...

/mvh soyd

Medlem

Bra idé att minska ficklampans effekt. Speciellt utomhus i dagsljus ja.

Försämra AA är ingen bra idé. Känns som att flygarna bara blir bättre och bättre...det kommer behövas någorlunda bra AA. Visst, dess kulspruta är bra...men inte överdrivet bra...


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem
Skrivet av zauii89:

Den förbannade AA kanonen måste nerfas dirr, seriöst så jävla busenkelt för den att skjuta ner allt.. dessutom effekten som den har på flyg/helisar när man tappar kontrollen helt hör inte hemma i ett bf spel.

Håll dig undan då, skulle vilja sen den helikopter som överlever en kyss från en Tungusta (The cannons are fired alternatively with a combined rate of fire of between 3,900 and 5,000 rounds per minute). Taget från wiki.

Vad tror du en helikopter är gjort av egentligen? AA fordonen är jobbiga men det är bara att undvika dem och ta dem i ett lämpligare tillfälle.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Ska AA nerfas borde helikopter nerfas minst lika mycket!

Medlem

Tycker ändå att den är för stark i dags ljus syns knappt en ficklampa och om de kunde ta bort den svarta rutan som blir när man hoppa in i jeepen, så skulle spelet bli bättre.
Är bf3 sponsrat av Maglight och Duracell?

Medlem

kom på en grej ja stör mig på, fixa kniven så det går att döda en mortar kille, eller fixa kniven ta tillbaka bc2 kniven bästa kniven.

Medlem

Och DICE som svarade mig med att ficklampan fungerade som den skulle i FZ chatten med dem. Fick en uppläxning av dem att BF3 inte var en simulator och därav var det helt ok att ficklampan lös som den gjorde.

Kul att de tagit tillbaka den åsikten nu

Medlem

Största problemet med Mobile AA är att de har extremt bra range, till skillnad från flygplanen och helikoptrarna. T.ex. på Firestorm står oftast AA precis utanför respektive bas och farmar flygplanskills, (flygplan som ändå inte kan bomba markmål då alla inte har grindat upp tillräckligt hög level för guided missile/rocketpods).

AA ska vara extremt effektiv mot Helis, men deras range måste syncas upp lite så banor som inte har så mycket kullar för helis att gömma sig bakom ger båda en chans att döda varandra med lite skill.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av dotque:

TEAMKILLS måste straffas stenhårt, eftersom straffet inte är något alls idag så är det Quake där med.
Blir man TKad i huvudbasen bör denne få någon form av straff, 1 timmes ban från spele

Nu är det ju faktiskt så att den som är admin till en server kan ställa in vilken typ av punishment man ska få för teamkill.

Jo jo men varför ligger det inte hos Dice? Skitsimpelt att bara ge dom en ban om det händer i basen! Eller säg -100p eller något, det är ju absolut inget straff nu Kan jo iof bero på att skiten är jättebuggig just nu..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

- Dom får gärna fixa så Recon kan lägga ut sin "mobile spawn" utan att det tar en vecka och 1000 försök innan det funkar.
- Javeln känns totalt värdelös då den oftast missar eller gör minimal skada

Tycker inte dom ska nerfa AA för mkt då det bara finns en per lag. Kul att bli totalägd av flyg utan något försvar som i BF2. En pilot kunde slakta ett helt lag...

You got disconnected....what, why!!

Medlem

Är jag den enda som tror att folk kommer sluta använda ficklampan totalt?
Jag menar, jo den är sjukt orealistiskt stark men det är väll det som gör den användbar?
Om den är starkare inomhus kanske men som bilden visar så blir den ju nu 100% värdelös om den är så svag överallt.

För övrigt tycker jag:
-Nerfa IR sikte, OP som fan.
-Fixa mortar som skjuter genom vad som helst och nerfa den?
-Appropå ficklampa så är även lasern på soflam 100% orealistisk, någon som bryr sig?
-Höj skybox för luftfordon på vissa banor.
-Fixa exploits.
-Claymore är awkward att placera, borde ha en gul markering som mortar och soflam.
-Commo rose är väldigt svår att använda, väljer fel alternativ 50% av gångerna, bf2's var perfekt, skulle också behöva 2 alternativ till; "Need medic" och "Need ammo".
-Fixa battlelog!
etc...

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Är jag den enda som tror att folk kommer sluta använda ficklampan totalt?
Jag menar, jo den är sjukt orealistiskt stark men det är väll det som gör den användbar?
Om den är starkare inomhus kanske men som bilden visar så blir den ju nu 100% värdelös om den är så svag överallt.

För övrigt tycker jag:
-Nerfa IR sikte, OP som fan.
-Fixa mortar som skjuter genom vad som helst och nerfa den?
-Appropå ficklampa så är även lasern på soflam 100% orealistisk, någon som bryr sig?
-Höj skybox för luftfordon på vissa banor.
-Fixa exploits.
-Claymore är awkward att placera, borde ha en gul markering som mortar och soflam.
-Commo rose är väldigt svår att använda, väljer fel alternativ 50% av gångerna, bf2's var perfekt, skulle också behöva 2 alternativ till; "Need medic" och "Need ammo".
-Fixa battlelog!
etc...

Varför skulle den vara så svag "överallt" ?
IR siktet är så underbar men jag kan inte tänka mig att den ger så klar och snabb bild i verkligheten!

Skrivet av FUtech:

- Dom får gärna fixa så Recon kan lägga ut sin "mobile spawn" utan att det tar en vecka och 1000 försök innan det funkar.
- Javeln känns totalt värdelös då den oftast missar eller gör minimal skada

Tycker inte dom ska nerfa AA för mkt då det bara finns en per lag. Kul att bli totalägd av flyg utan något försvar som i BF2. En pilot kunde slakta ett helt lag...

You got disconnected....what, why!!

Tycker du att du blir totalägd av flygplan? De är jätteslöa, försöker man flyga långt bort och vända så visar det sig att man flyttat sig ca 10 meter. T.o.m jag som aldrig körde flygplan förut har inga problem att hålla mig uppe i luften och duellera lite med de andra, det är dessutom rätt svårt att träffa markmål utan rocketpods och även om du har den så är det inte ofta du hinner få iväg tillräckligt med missiler för att förstöra en tank eller något annat.

AA skjuter ner flyg och infanteri som flugskit!

Skrivet av Horniak:

Och DICE som svarade mig med att ficklampan fungerade som den skulle i FZ chatten med dem. Fick en uppläxning av dem att BF3 inte var en simulator och därav var det helt ok att ficklampan lös som den gjorde.

Kul att de tagit tillbaka den åsikten nu

Skrivet av LyktstolpeN:

Ska AA nerfas borde helikopter nerfas minst lika mycket!

Helikoptern? Det krävs jävligt många skott från skytten för att döda en person om det inte är en direkträff, och den skjuter ju inte rakt precis. Dessutom är även de väldigt slöa och är man ett par med IGLA så är de lätta mål!

Skrivet av SuperFly_2000:

Bra idé att minska ficklampans effekt. Speciellt utomhus i dagsljus ja.

Försämra AA är ingen bra idé. Känns som att flygarna bara blir bättre och bättre...det kommer behövas någorlunda bra AA. Visst, dess kulspruta är bra...men inte överdrivet bra...

Man låser ju upp heat seekers nästan direkt?!

Skrivet av Wiiga:

Vet inte om jag missade någons inlägg. Men ingen som klagar på Mortar's tycker jag är lite underligt.
Fine att den finns, men oändligt med ammunition till den är ju bara löjligt. Tycker inte riktigt att "klicka på röda pilar på en karta" hör till ett fps spel.

Förstår inte riktigt varför alla stör sig så mycket på tactical flashlight. Är ju inte direkt svårt att veta var personen man blir bländad av står, speciellt inte med träffindicators.

För övrigt har jag gått ifrån 64 spelar servrar, Seine Crossing och Metro på conquest är inte roligt någonstans. Metro = rpg spam från helvetet där den som tar B (ticket booth eller vad den heter) vinner!
Seine = Mortar spam där den som tar C (bron) vinner!

På 32 spelar varianterna finns iaf möjligheten att ta sig förbi och vända på steken.

Tog upp lite om Mortar, nu är ju Seine en ruskigt dålig designad map. Du behöver bara möta ett fåtal duktiga spelare så har de låst en på banan. Mer öppna lägenheter kanske skulle jämna ut den lite..

Sen kom jag och tänka på det här med explosioner, eftersom en handgranat eller annat sprängämne som ligger längs plan mark exploderar ifrån marken är det väldigt konstigt hur de sprängs runt hörn m.m.. som när man tror att man ligger skyddad bland rälsen och en handgranat ligger på platån.......


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

About fucking time. Dom borde nerfa solen också för att bara kolla i samma riktning som solen fyller hela skärmen med lens flare(Hur man ens får lens flare på ögonen övergår mitt förstånd).

Medlem

Jag hoppas att de fixat alla buggar som finns samtidigt typ som att om du flyger en maw o blir dödad undertiden spawnar du utan någon som helst gear... När du blir ressad försvinner hela UI:n. Siktet försvinner varannan sekund i TDM (talar om ps3 och 360, kanske finns på pc, dunno) Dessa var bara några få buggar som finns Men en balansering är aldrig fel heller, ficklampan måste nog vara mest irriterande som någonsin funnits i ett spel.

Edit: Går AA att ta sönder ens en gång? Har för mig att jag och en polare försökte skjuta sönder den med en helikopter och vi lyckades inte för fem öre... Kanske bara vi som var dåliga, men om den ej går att skjuta sönder så borde det fan i mig ändras så att det går att skjuta sönder den!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Så AA'n är för bra? Man skjuter efter helikoptern och han släpper mer flares än vad man har raketer.. och dom skall nerfa AA? ... Nerfa flares istället

Tips: anvand ALDRIG raketer i mobila AA, kulsprutan ager sonder allt och alla nar du lar dig leda dina mal med den. Forstar att den nerfas, nar jag lyckas fa mobila AA pa en bana har inte jets eller helis en chans att overleva.

Ang ficklamap blir jag lite ledsen, nu kanske alla noobs som anvander den och springer omkring med den eller laser och flaggar med sin possition over halva banan sluta med det. Det som va sa mycke gratis kills

Medlem

ta bort mortarn.

Inaktiv
Skrivet av rewoX:

Bra DICE! , sen kan ni gärna få ta bort Crossing, Bazaar, Metro & Damavand... och lägga till stora öppna banor!

vem har tvingat dig att spela dom kartorna?

Medlem

Grejen med Tac-light är att dessa som militärer använder är sjukt starka, och inget man helst ska lysa rakt på nån. Men förstår och fattar att är liiite väl utomhus och blir bländad. Men t.ex métro i tunnelbanan är det sjukt irriterande men riktigt effektivt mot fi, och har själv sett styrka på vissa av såna lampor som lyser riktigt hårt. Men återigen nerf it!!.

Sen fixa så helos kan gå lite fortare te.x litle bird haha pinsamt va den flyger långsamt...känns nästan som den ska gå sönder eller nåt. Sen fixa så alla scopes för snipers "tindrar" i linsen o inte bara x8 scopet.
Mortar ska antingen ha 5 rounds, eller overheat funktion.
Kniv system är bra men riktigt skumt att man ibland bara "slice:ar" folk o inte gör animationen är ju bara korkat.
Finns fler anledningar. Men man har väl rört om i trollgrytan tillräckligt nu .

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av rewoX:

Bra DICE! , sen kan ni gärna få ta bort Crossing, Bazaar, Metro & Damavand... och lägga till stora öppna banor!

vem har tvingat dig att spela dom kartorna?

känns ju rätt drygt att hålla på att leava hela tiden för att dom banorna är i rotation på typ alla servrar..

Inaktiv
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av rewoX:

Bra DICE! , sen kan ni gärna få ta bort Crossing, Bazaar, Metro & Damavand... och lägga till stora öppna banor!

vem har tvingat dig att spela dom kartorna?

känns ju rätt drygt att hålla på att leava hela tiden för att dom banorna är i rotation på typ alla servrar..

även om du inte tycker om dom så finns det folk som gillar dom banorna ju men nästa uppdatering skulle väll innehålla nya banor? eller har jag fel?

Medlem

Jag har en idee om hur man kan reparera jet-planen på ett smidigt sätt. Återinsätt orginalen sättet från dem förbaskade orginal spelen! Base Reparation FTW

Annars ne. Har tappat intresset för lögnen dem kallar "Den sanna uppföljaren till BF2". Snarare "Den sanna uppföljaren till consol bajset BC2"


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tackarrrrrrrr!


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Håller med folk.. vad har hänt med kartorna i spelet? Riktigt små...

123
Skriv svar