FZ lanserar ny bildbläddrare

Medlem

Tackar så oerhört mycket för att ni har fixat detta! Detta var er största brist, ett uselt bildalbum. Äntligen kan man använda sig av piltangenterna för att bläddra till nästa

Avstängd

Det är konstigt att ni fortf. inte har fixat så att det bara är bilden som laddas om och inte hela sidan. Väldigt frustrerande för mig och det är därför jag aldrig använder ert bildarkiv...

Redaktör
Skrivet av KrejzY:

Det är konstigt att ni fortf. inte har fixat så att det bara är bilden som laddas om och inte hela sidan. Väldigt frustrerande för mig och det är därför jag aldrig använder ert bildarkiv...

Som sagt, det kommer fixas.


signatur
Medlem

Tycker om den men tycker inte om rött "varnings färg" runt om bilden (thumbs) det stör annars tycker ja den ser bra ut skulle vara ännu snyggare om det röda var svart. och mycket behagligare att titta på.

GJ keep it up!

Medlem

MEN! Hur svårt skall det vara FZ?!?!? Gör något i stil med facebook, som lyfter upp bilderna, som inte laddar om hela sidan, så man BARA laddar den nya bilden, så att vi får snabb SMIDIG bläddring utav bilder. Finns en god anledning till att jag ALDRIG tittar igenom era bilder för nya spel... för det är SEGT och OBEKVÄMT! Kör helt enkelt google pictures... inte bäst, men bättre än erat tidigare system och även det här nya... har ni ingen som tänker till INNAN ni lägger tid på att koda ihop "nya features"?? Geeeez...

EDIT: JA, jag blir irriterad när man skapar en ny funktion, som suger lika mycket som den man hade innan. Speciellt när det finns så många sidor (facebook) att ta som exempel på ställen där man gjort det BRA! Då får man gärna göra det minst lika bra om man skall uppfinna något nytt. Varför uppfinna hjulet igen när det redan finns liksom?

Medlem

Bättre. MEN ni löste inte det som jag upplevt som det stösta problemet...nämligen att hela sidan laddas om vid varje bildvisning. Väldigt irriterande. Jag vill kunna backa tillbaka till albumsidan eller artikeln med endast ett klick på musens bakåtknapp även om jag kollat igenom en klase med bilder.

Vore toppen om ni löste det. Jag har för bövelen stört mig på den detaljen sen den dagen jag hittade hit.

Medlem

äntligen så flyter det på bra, förutom att varför ska det vara så förbannat svårt att lägga in en fullskärms knapp i mitten av bilden, antingen högs upp eller längst ner, det är någon fullskärms hater som kodar för FZ!

<c> FULLSKÄRM </c>

Medlem
Skrivet av bubbagw:

Bättre. MEN ni löste inte det som jag upplevt som det stösta problemet...nämligen att hela sidan laddas om vid varje bildvisning. Väldigt irriterande. Jag vill kunna backa tillbaka till albumsidan eller artikeln med endast ett klick på musens bakåtknapp även om jag kollat igenom en klase med bilder.

Vore toppen om ni löste det. Jag har för bövelen stört mig på den detaljen sen den dagen jag hittade hit.

Instämmer. Tror det ligger som del i problemet att hela sidan laddas om också vilket även det är irriterande i sig.

Det ser dock riktigt bra ut rent visuellt, gj!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Snyggt blev det, men det känns segare på något vis.. gillar det inte riktigt tyvärr.. :/

Medlem

Funkar finfint för mig, men som tidigare kommentarer redan påpekat är det rätt irriterande med sidomladdning. Men om det ska fixas är det ju ingen idé för mig att klaga.
Däremot håller jag med Sergey, det e väldigt irriterande att miniatyrerna längst ut bara syns till hälften.
En fråga också... hur laddar jag ner dessa bilder?

Redaktör
Skrivet av anon_1418:

Snyggt blev det, men det känns segare på något vis.. gillar det inte riktigt tyvärr.. :/

Segheten kan bero på att bilderna måste "cacheas" igen. De som visas är kopior av originalbilderna (typ), och om kopiorna rensas måste de skapas på nytt. Därför kan det vara aningen trögt så här i början, men det löser sig med tiden.


signatur
Redaktör
Skrivet av Xzander:

Däremot håller jag med Sergey, det e väldigt irriterande att miniatyrerna längst ut bara syns till hälften.
En fråga också... hur laddar jag ner dessa bilder?

Vi kikar på bläddraren!

Du kan öppna bilderna i fullstorlek med länken "Fullskärm" uppe till höger.


signatur
Antikvitet

Hej härliga läsare, besökare och medlemmar!

Vi inser att bildbläddraren inte riktigt landade rätt. Vi pratar nu om vilken lösning vi ska välja i stället så håll ut en stund så ska vi ordna något bättre än det nuvarande.

Anledningen till att vi laddar om sidan är för att vi alltid har gjort det. Och anledningen att vi började en gång är för att det då (för många år sedan) var viktigt med sidvisningar=annonsvisningar. I dag brukar vi tänka annorlunda.

TL;DR: Håll ut, vi ska fixa något bättre.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Xzander:

Däremot håller jag med Sergey, det e väldigt irriterande att miniatyrerna längst ut bara syns till hälften.
En fråga också... hur laddar jag ner dessa bilder?

Vi kikar på bläddraren!

Du kan öppna bilderna i fullstorlek med länken "Fullskärm" uppe till höger.

Man tackar man tackar! Ibland är inte ögonen riktigt med

Inaktiv
Skrivet av John:

Hej härliga läsare, besökare och medlemmar!

Vi inser att bildbläddraren inte riktigt landade rätt. Vi pratar nu om vilken lösning vi ska välja i stället så håll ut en stund så ska vi ordna något bättre än det nuvarande.

Anledningen till att vi laddar om sidan är för att vi alltid har gjort det. Och anledningen att vi började en gång är för att det då (för många år sedan) var viktigt med sidvisningar=annonsvisningar. I dag brukar vi tänka annorlunda.

TL;DR: Håll ut, vi ska fixa något bättre.

Mycket trevligt att ni lyssnar så mycket som ni gör på oss användare. Tyckte konceptet med bildbläddaren va ett steg i rätt riktning i alla fall. Kan alltid bli bättre!

Antikvitet

Jag kan passa på att slänga ut en fråga. På en av förlagets andra sajter, som vi nyligen byggt om, använder vi en annan bildbläddrare som ser ut så här:

http://www.kingmagazine.se/bilder/album.php?id=51658

Den visar alla bilder i en följd vilket är väldigt tablet-vänligt och dessutom rätt bekvämt, inte minst i kombination med en tangent för att scrolla ner till nästa bild.

Konceptet är inspirerat av http://boston.com/bigpicture

Vad tror ni om det?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Tompa:

Sidomladdningen kommer fixas framöver.

Det kan vara lite segt i början innan nya thumbnails skapats.

Skrivet av Droppz:

Funkar inte ens för mig, det är som att det ska komma fram något och ljuset på sidan tonas ner nån sekund sen är det borta. Google Chrome.

Addons till Chrome? Testat ctrl och F5?

Jepp testade allt sådant, funkar idag dock Fast gillar inte att sidan updateras för varje gång man byter en bild, finns ju smidigare sliders man testat så att säga.

Medlem
Skrivet av John:

Jag kan passa på att slänga ut en fråga. På en av förlagets andra sajter, som vi nyligen byggt om, använder vi en annan bildbläddrare som ser ut så här:

http://www.kingmagazine.se/bilder/album.php?id=51658

Den visar alla bilder i en följd vilket är väldigt tablet-vänligt och dessutom rätt bekvämt, inte minst i kombination med en tangent för att scrolla ner till nästa bild.

Konceptet är inspirerat av http://boston.com/bigpicture

Vad tror ni om det?

Bra förslag. Ju färre klick desto bättre (för mig).

12
Skriv svar