Battlefield 3: Back to Karkand släpps nästa vecka?

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Övrig hårdvara då? Glider fint på min andra dator på Low och där i sitter det bara ett 5770!

förutom grafiken sitter jag på first gen i5 å 8gb ram

Jag sitter på en i5 760 4gb ram och ett 5770 och kör spelet på High utan problem... vill man ha några fps till så kan man dra ner lite AA eller dylikt så flyter det på hur bra som helst. BF3 är förvånandsvärt lättdrivet måste jag säga.

fast 5770 sitter väl på 1gb, mitt kort ligger på 600 mb enligt dom tester jag kört skumt nog

Har du ett amd 5850? Alla 5850 har 1gb minne.

Ati radeon 5850

AMD köpte ATI och det heter AMD sen en tid tillbaka, har iaf 1Gb minne och bör inte vara några som helst problem att köra det där på din dator!

hmm ok, allt jag har att jämföra med är ju tyvärr bara hur betan spelade för min del å det var ingen vacker syn vill jag lova, fast det verkar ju skumt att tester säger att jag bara klarar minimumkrav på grafiken medans alla andra säger att det borde flyta på bra på högre =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

därför jag föredrar konsoler ibland, så systemretards som mig inte får huvudvärk över diverse specks å riggar eller vad ni kunniga nu kallar det xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Troll? Jag spelar Battlefield 3 i 2560x1440 och snittar på 60-70 fps med mitt 5850...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Sitter på ett 4870x2 och E8400 och lirar på höga inställningar i 1920x1200?

Edit: Jag gör det alltså

Medlem

Wake Island!!!!!!


signatur
Medlem

Fan vad bull om PS3 får mappacken tidigare och BF1943. :@

Medlem
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Troll? Jag spelar Battlefield 3 i 2560x1440 och snittar på 60-70 fps med mitt 5850...

nopp inget troll har inte vågat köpa spelet en eftersom kortet ligger på minimum nivå enligt systemkraven å i brist på demo så har jag ju som inte kunnat testa det alls men efter alla svaren här så lär jag väl testa mig på det nu


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Övrig hårdvara då? Glider fint på min andra dator på Low och där i sitter det bara ett 5770!

förutom grafiken sitter jag på first gen i5 å 8gb ram

Jag sitter på en i5 760 4gb ram och ett 5770 och kör spelet på High utan problem... vill man ha några fps till så kan man dra ner lite AA eller dylikt så flyter det på hur bra som helst. BF3 är förvånandsvärt lättdrivet måste jag säga.

fast 5770 sitter väl på 1gb, mitt kort ligger på 600 mb enligt dom tester jag kört skumt nog

Har du ett amd 5850? Alla 5850 har 1gb minne.

Ati radeon 5850

AMD köpte ATI och det heter AMD sen en tid tillbaka, har iaf 1Gb minne och bör inte vara några som helst problem att köra det där på din dator!

hmm ok, allt jag har att jämföra med är ju tyvärr bara hur betan spelade för min del å det var ingen vacker syn vill jag lova, fast det verkar ju skumt att tester säger att jag bara klarar minimumkrav på grafiken medans alla andra säger att det borde flyta på bra på högre =_=

Tror det är lugnt för din del, min polare kör också med 5850, på någon amd phenom processor 4gb minne, utan fara.

Jag har ett 5870 som bara är snäppet värre och kör på High utan problem.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Patchen som släpptes till ps3 idag har lagt till assignments under "my solider" vilket vad jag minns är en del utav strike at karkand. Detta får mig o tro att det garanterat släpps nästa vecka! Sweet!

Medlem

Då blir det att sitta vid ps3:an nästa onsdag
Någon som vet när dom brukar släppa det?
Är det EST eller CTE?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Övrig hårdvara då? Glider fint på min andra dator på Low och där i sitter det bara ett 5770!

förutom grafiken sitter jag på first gen i5 å 8gb ram

Jag sitter på en i5 760 4gb ram och ett 5770 och kör spelet på High utan problem... vill man ha några fps till så kan man dra ner lite AA eller dylikt så flyter det på hur bra som helst. BF3 är förvånandsvärt lättdrivet måste jag säga.

fast 5770 sitter väl på 1gb, mitt kort ligger på 600 mb enligt dom tester jag kört skumt nog

Har du ett amd 5850? Alla 5850 har 1gb minne.

Ati radeon 5850

AMD köpte ATI och det heter AMD sen en tid tillbaka, har iaf 1Gb minne och bör inte vara några som helst problem att köra det där på din dator!

hmm ok, allt jag har att jämföra med är ju tyvärr bara hur betan spelade för min del å det var ingen vacker syn vill jag lova, fast det verkar ju skumt att tester säger att jag bara klarar minimumkrav på grafiken medans alla andra säger att det borde flyta på bra på högre =_=

Spelade både alpha och beta och det flöt inte på något vidare! Färdiga spelet däremot flyter galant!

Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Troll? Jag spelar Battlefield 3 i 2560x1440 och snittar på 60-70 fps med mitt 5850...

Haha ja men gud så kul på låga inställningar


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Haha ja men gud så kul på låga inställningar

Well, konsolerna ligger ungefär på de låga inställningarna, och det är i min mening riktigt vackert där. Så low på PC är inget problem.

Medlem
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

kör Bf3 med ett 5850 (grafiken blandad på medium/high. cpu:i7 2.8GHz samnt 8gb minne) får ca 40-50 fps (mer fps i lugna områden) duger för mig iallfall, ...

Medlem
Skrivet av Smacko:
Skrivet av Amilo:

Det släpps en vecka tidigt till ps3, så om ryktet stämmer släpps det den 14 till pc och xbox

synd för oss pc spelare...

Håller med, tycker det är lite lamt av dem att släppa det först till ps3 när pc ska vara Battlefields huvudplatform

Medlem
Skrivet av Frgo10:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Sitter på ett 4870x2 och E8400 och lirar på höga inställningar i 1920x1200?

Edit: Jag gör det alltså

Kör också med E8400 @ 3.8GHz och single 4870 1GB. Kör i 1920x1080 med allt på Low, avstängd AA och det går ner ibland till 20 FPS vid mycket action. Jag klarar inte av att spela med mindre än 30-40FPS - då faller mina stats kraftigt, jag måste köra med Low tillsvidare. Senaste drivsen, nyinstallerad Win7.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Smacko:
Skrivet av Amilo:

Det släpps en vecka tidigt till ps3, så om ryktet stämmer släpps det den 14 till pc och xbox

synd för oss pc spelare...

Håller med, tycker det är lite lamt av dem att släppa det först till ps3 när pc ska vara Battlefields huvudplatform

Exakt!


signatur

May the force be with you.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av dotque:
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Övrig hårdvara då? Glider fint på min andra dator på Low och där i sitter det bara ett 5770!

förutom grafiken sitter jag på first gen i5 å 8gb ram

Jag sitter på en i5 760 4gb ram och ett 5770 och kör spelet på High utan problem... vill man ha några fps till så kan man dra ner lite AA eller dylikt så flyter det på hur bra som helst. BF3 är förvånandsvärt lättdrivet måste jag säga.

fast 5770 sitter väl på 1gb, mitt kort ligger på 600 mb enligt dom tester jag kört skumt nog

Har du ett amd 5850? Alla 5850 har 1gb minne.

Ati radeon 5850

AMD köpte ATI och det heter AMD sen en tid tillbaka, har iaf 1Gb minne och bör inte vara några som helst problem att köra det där på din dator!

hmm ok, allt jag har att jämföra med är ju tyvärr bara hur betan spelade för min del å det var ingen vacker syn vill jag lova, fast det verkar ju skumt att tester säger att jag bara klarar minimumkrav på grafiken medans alla andra säger att det borde flyta på bra på högre =_=

Jag sitter med ett 5850 och lirar på high utan några som helst problem...Har då en rigg med intel i7 930 och 6gig ram...Köp spelet du/ni kommer inte bli besviken

Medlem

Hade jag varit chef för DICE, så hade jag släppt BACK TO KARKAND på julafton.!! vilken uppmärksamhet det hade gett, tro mig..!!

Inaktiv

I WANT BATTLEFIELD 3 DLC!!!

Inaktiv
Skrivet av Siken:

Om man ska jämföra med COD så är priset faktiskt inte allt för ojämt.
För 120 spänn fick man fyra banor (tre mp + en zombiebana). I BF3 får man fyra banor samt tio vapen och tre fordon.

Om man kallar COD's mappacks dyra kan man nog kalla dessa dyra också.

Okey men vart fan köpte du? Jag köpte Limited edition 360 för 449 kronor hos medimarkt och vanliga BF3 utan edition kostade 399, det är bara 50 kronor i skillnad för ett DLC pack med en massa grejer så nej det är svin billigt!

Inaktiv
Skrivet av Siken:

Om man ska jämföra med COD så är priset faktiskt inte allt för ojämt.
För 120 spänn fick man fyra banor (tre mp + en zombiebana). I BF3 får man fyra banor samt tio vapen och tre fordon.

Om man kallar COD's mappacks dyra kan man nog kalla dessa dyra också.

Okey men vart fan köpte du? Jag köpte Limited edition 360 för 449 kronor hos medimarkt och vanliga BF3 utan edition kostade 399, det är bara 50 kronor i skillnad för ett DLC pack med en massa grejer så nej det är svin billigt!

Medlem
Skrivet av Dennardo77:
Skrivet av Siken:

Om man ska jämföra med COD så är priset faktiskt inte allt för ojämt.
För 120 spänn fick man fyra banor (tre mp + en zombiebana). I BF3 får man fyra banor samt tio vapen och tre fordon.

Om man kallar COD's mappacks dyra kan man nog kalla dessa dyra också.

Okey men vart fan köpte du? Jag köpte Limited edition 360 för 449 kronor hos medimarkt och vanliga BF3 utan edition kostade 399, det är bara 50 kronor i skillnad för ett DLC pack med en massa grejer så nej det är svin billigt!

Om man inte köpte LE så betalar man 150 kr för att få back to karkand, enligt denna nyhet. Ett COD-DLC kostar däremot 120.

Medlem

Lol på alla fanboys som tycker 150kr är billigt för några banor, vapen och fordon som redan fanns i BF2 medans de samtidigt skriker hur jävla giriga Activision är. *Suck* säger jag bara.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

snyft känns som alla spelar bf3 utom jag i sverige, fan att man ite har råd med nytt grafikkort, sitter å stampar på ett 5850

Bara att köra på. En kompis till mig spelar på en 4870 utan problem. Själv har jag en 5870 och det bara flyter på.

Medlem

Kommer man bara kunna ha dom nya tanksen/planen/fodorna på dom äldre banorna? Skulle vara roligt om man kunde köra med den där dual jetsen på Caspian border

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Smacko:
Skrivet av Amilo:

Det släpps en vecka tidigt till ps3, så om ryktet stämmer släpps det den 14 till pc och xbox

synd för oss pc spelare...

Håller med, tycker det är lite lamt av dem att släppa det först till ps3 när pc ska vara Battlefields huvudplatform

Är inblandat mycket med pengar och att EA inte gav ut BF1943 som lovat vid släpp till ps3 så dom satte in detta som kompesering istället (deras skäll men tror 86% av saken var att Sony gav högsta budet)

Medlem

Mappacket är installerat och klart (är med i den tunga 800mb patchen idag, kolla server browser).. bara å vänta nu då.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Smacko:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Smacko:
Skrivet av Amilo:

Det släpps en vecka tidigt till ps3, så om ryktet stämmer släpps det den 14 till pc och xbox

synd för oss pc spelare...

Håller med, tycker det är lite lamt av dem att släppa det först till ps3 när pc ska vara Battlefields huvudplatform

Exakt!

Bortsett från att de sa för ett par veckor sedan att de skiftade fokus från pc till konsoll. Och då antagligen ps3.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

nopp inget troll har inte vågat köpa spelet en eftersom kortet ligger på minimum nivå enligt systemkraven å i brist på demo så har jag ju som inte kunnat testa det alls men efter alla svaren här så lär jag väl testa mig på det nu

Har också ett 5850, 775 Quad 2.83Ghz bara och 4gb ddr2.. kan spela det utan problem på medium (high funkar till och med med runt 20-30 fps ) så du borde ju klara dig med i5 och 8gb ram så länge som du uppdaterat din mjukvara.

123
Skriv svar