Spelskapare sökes till Mmorpg
Tråkigt att höra Rambo, vad skulle du föredra?
Vi håller på att skapa ett sidobolag mera anpassat för Fps och liknande.
Självklart går det att diskutera Greger, vi har ännu inte nått det stadiet.
Det låter oerhört oprofesionellt av er. Lös det nu, ni kan inte vänta er att folk ska jobba åt er när ni själva inte har någon idé hur ni ska göra med betalning utöver "alla får lika mycket".
Tycker ni att det är rätt att en kodare som spenderar hundratals timmar på att koda ska få lika mycket som t.ex er som bara har kommit på idén, eller en musiker som har gjort bara några få låtar?
Edit : Ni borde kanske fokusera mer på det här spelet innan ni skapar ett sidobolag? Ni borde också försöka börja mycket mindre, gör simpla spel i början, jobba er uppåt, inte försöka er på ett mmorpg direkt utan någon erfarenhet alls. Det är bra att ha drömmar och mål, det är mindre bra att ha nästintill omöjliga mål.
Inte för att vara sån nu men var det någon som förväntade sig att det skulle vara seriöst och professionellt när det står att alla är mellan 15-21 år och att dom flesta nyligen börjat gymnasiet?
Låter ju precis som diverse spelprojekt som man själv hade med kompisgänget på högstadiet och gymnasiet. Vansinnigt höga ambitioner men inga direkta kunskaper mer än att ha läst och pluggat sönder "C++ for dummies" och en helvetes massa 3D Studio Max och photoshop tutorials i ryggen så trodde man att det räckte för att starta upp något.
Då satt vi med Jazz Jackrabbit som referens och tänkte "om dom killarna kan, så kan vi också!" och började koda och rita sprites så det stod härliga till. Det var ändå ganska realistiska målsättningar på mitten av 90-talet men att idag 2011 gå in och tro att man kan starta upp en spelstudio då man precis börjat gymnasiet, utan någon vidare erfarenhet av spelutveckling och dessutom börja utveckla ett mmorpg?
Det funkar inte riktigt så.
Inte för att vara sån nu men var det någon som förväntade sig att det skulle vara seriöst och professionellt när det står att alla är mellan 15-21 år och att dom flesta nyligen börjat gymnasiet?
Låter ju precis som diverse spelprojekt som man själv hade med kompisgänget på högstadiet och gymnasiet. Vansinnigt höga ambitioner men inga direkta kunskaper mer än att ha läst och pluggat sönder "C++ for dummies" och en helvetes massa 3D Studio Max och photoshop tutorials i ryggen så trodde man att det räckte för att starta upp något.
Då satt vi med Jazz Jackrabbit som referens och tänkte "om dom killarna kan, så kan vi också!" och började koda och rita sprites så det stod härliga till. Det var ändå ganska realistiska målsättningar på mitten av 90-talet men att idag 2011 gå in och tro att man kan starta upp en spelstudio då man precis börjat gymnasiet, utan någon vidare erfarenhet av spelutveckling och dessutom börja utveckla ett mmorpg?
Det funkar inte riktigt så.
Ni hade ju dock något som de här killarna inte hade ; erfarenhet av att koda och grafik. Såvitt som jag förstog det så var det här bara ett gäng idékillar som hade hoppats kunna utnyttja ett gäng kodare och grafiker för att göra ett (par) spel åt dem som de kunde tjäna pengar på.
Stora idéer, ingen idé om hur de ska realisera dem.