Se Notch färdigställa indielir i realtid

Robot
Se Notch färdigställa indielir i realtid

48-timmars tävlingen Ludum Dare 22 har ungefär fem timmar kvar och Minecraft-skaparen Marcus Persson livestreamar när han kodar och har sig. Ta dig en titt!

#minecraft


Medlem
Se Notch färdigställa indielir i realtid

Jodå nu börjar det likna något! Go Markus! (Ja jag är en stalker)

Medlem

Varför så många trappor?

Medlem

jag tycker han håller på med så mycket grejer utöver det jag anser att han borde göra, alltså jobba med minecraft eller något annat större projekt

Medlem
Skrivet av moberg:

jag tycker han håller på med så mycket grejer utöver det jag anser att han borde göra, alltså jobba med minecraft eller något annat större projekt

Han håller väl inte ens på med Minecraft längre? Han la ju över det på någon annan för några veckor sen.

Medlem

Seeegt!
Det där känner man igen från skolan... USCH

Inaktiv
Skrivet av moberg:

jag tycker han håller på med så mycket grejer utöver det jag anser att han borde göra, alltså jobba med minecraft eller något annat större projekt

Han lever ju drömmen. Tjänar asmycket på sin hobby. Han är inte skyldig oss ett skit!
Och ja, som nämnts tidigare, så är det Jeb som jobbar med Minecraft nu.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av moberg:

jag tycker han håller på med så mycket grejer utöver det jag anser att han borde göra, alltså jobba med minecraft eller något annat större projekt

Han håller väl inte ens på med Minecraft längre? Han la ju över det på någon annan för några veckor sen.

han sa väl bara ifrån sig själva lead designandet? det finns väl fortfarande massor han kan jobba med med minecraft, eller scrolls eller vad sjuttsicken han nu har för sig i företaget. men men, han kanske behöver ladda om batterierna och bygga upp lite inspiration eller något.

Medlem

Vilket tbord använder han?, låter som terapi när han klickar sig fram till segern


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Diggar musiken han lyssnar på, någon som vet vart man kan hitta den streamen?

Medlem

Diggar musiken han lyssnar på, någon som vet vart man kan hitta den streamen?

Medlem

Han lyssnar på www.di.fm electro house.

Medlem

Han verkar ha lite problem nu Hehe

Inaktiv

Bra, men han har väl haft grafiken och en del av biblioteken från scratch?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av moberg:

jag tycker han håller på med så mycket grejer utöver det jag anser att han borde göra, alltså jobba med minecraft eller något annat större projekt

Du vet väl att han inte är den enda som jobbar på Mojang?

För övrigt, varför så många som dubbelpostar eller postar samma kommentar 5 gånger i rad? Sett det i flera trådar. Riktigt irriterande. Sitter de och spammar snabbsvar?

Medlem

Mullenu va han kodar fort... Imponerande!


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Inaktiv

vilken derpa derp derp musik det var, helt olidligt.

Medlem

Han kodar fort, det gör han. Men det är ingen vacker kod precis. Kan inte vara trevligt att jobba med honom och skriva testkod till hans kod precis ;). Men han är nog van att jobba ensam, och det spelar ju ingen roll när han kör ett sådant här projekt. Hans tidigare arbetskollegor, som jag talat med, tyckte det var en smärre plåga haha.

Medlem

Imponerande kvalité på feeden måste jag säga. RIktigt kul att följa, länge sen man aktivt kodade nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av moberg:

jag tycker han håller på med så mycket grejer utöver det jag anser att han borde göra, alltså jobba med minecraft eller något annat större projekt

Ja, för det är ju bara dumheter att göra lite annat vid sidan av eller ta en paus då och då. Det bästa är ju om man bara fokuserar på ett par saker. Då riskerar man ju inte att bli utbränd.
Roliga små projekt vid sidan av gör ju som bekant att man lätt tappar intresset och fokus på varför man gör det man gör.

PaZ
Medlem
Skrivet av Angelino:

Vilket tbord använder han?, låter som terapi när han klickar sig fram till segern

Jag tror att han fortfarande kör med http://www.daskeyboard.com/.

Inaktiv

Killen har 100 miljoner på sitt konto.. låt han leva livet !

Medlem

Finns filmen uppladdad någonstans?

1
Skriv svar