Förstora brösten i Soulcalibur V

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av IceMan:

nIce en fuktion som jag uppskattar <3

kvinno hatande äckel!!!! ush hemska MÄNNISKA!!!

Nej. för att jag är inte en PK-människa, och det gör att man kan tänka.
Dvs, jag riktigt älskar bröst! kvinnor bröst är nått av det vackraste som finns, och jag uppskattar dom verkligen på många vis, om jag nu i ett spel kan få mera av nått som jag uppskattar och gillar så är det ju jätte bra!
Jag är en man som älskar bröst i alla dess slag, och kvinnan är en människa med en otrolig härlig kropp, jag uppskattar ifrån mitt djupaste att ni finns och bugar mej framför eder!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det finns väl inget reellt behov av det här med tanke på de kopiösa mängder porr som finns på nätet? Sen att det blir sådan uppståndelse, eller ja, att media väljer att göra en sådan sak av det...

Kritiken från min sida är att det handlar om och alltid handlar om Presentation och Representation.
Vill vi att Fightingspel skall presenteras på detta översexuella viss? och representeras av halvnakna bröstlisor.
SoulCalibur har en grym Fighting mekanik, det har Dead or Alive med, men båda presenteras genom larviga representationer som sexuella fantasier. I grund kan karaktären se ut hur som helst med det rörelsemönster den programerats med, men de väljer att fixera på sexuella teman.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Kritiken från min sida är att det handlar om och alltid handlar om Presentation och Representation.
Vill vi att Fightingspel skall presenteras på detta översexuella viss? och representeras av halvnakna bröstlisor.
SoulCalibur har en grym Fighting mekanik, det har Dead or Alive med, men båda presenteras genom larviga representationer som sexuella fantasier. I grund kan karaktären se ut hur som helst med det rörelsemönster den programerats med, men de väljer att fixera på sexuella teman.

Nu säger jag inte att det ena rättfärdigar det andra, men hur kommer det sig att ingen reagerar på att killarna i de allra flesta fall är byggda som någon form av bodybuilder, utmejslade likt gamla grekiska statyer? Är inte det också i såna fall en form av översexualisering eller vad man vill lägga för epitet på företeelsen? Det handlar om ett spel, utvecklare/utgivare väljer hur de vill framställa spelet och dess innehåll för att maximera sin marknad/vinst. Det finns andra fightingspel, MMA-blabla vad de nu heter, visserligen en helt annan typ av fighting, men å andra sidan utan kvinnor med bröst likt Lulu Ferrari. Om man bara vill går det att hitta problem eller fel eller vad man nu vill kalla det överallt.

Oavsett vad man tycker så finns det människor av båda kön och alla åldrar som uppskattar de här spelen, vill man inte se så behöver man inte spela. Själv har jag aldrig gillat fightingspel men den här genus-/pk-/whateverdebatten känns väldigt intressant.

Skrivet av Arvid:
Skrivet av Traveller in time:

Kritiken från min sida är att det handlar om och alltid handlar om Presentation och Representation.
Vill vi att Fightingspel skall presenteras på detta översexuella viss? och representeras av halvnakna bröstlisor.
SoulCalibur har en grym Fighting mekanik, det har Dead or Alive med, men båda presenteras genom larviga representationer som sexuella fantasier. I grund kan karaktären se ut hur som helst med det rörelsemönster den programerats med, men de väljer att fixera på sexuella teman.

Nu säger jag inte att det ena rättfärdigar det andra, men hur kommer det sig att ingen reagerar på att killarna i de allra flesta fall är byggda som någon form av bodybuilder, utmejslade likt gamla grekiska statyer? Är inte det också i såna fall en form av översexualisering eller vad man vill lägga för epitet på företeelsen? Det handlar om ett spel, utvecklare/utgivare väljer hur de vill framställa spelet och dess innehåll för att maximera sin marknad/vinst. Det finns andra fightingspel, MMA-blabla vad de nu heter, visserligen en helt annan typ av fighting, men å andra sidan utan kvinnor med bröst likt Lulu Ferrari. Om man bara vill går det att hitta problem eller fel eller vad man nu vill kalla det överallt.

Oavsett vad man tycker så finns det människor av båda kön och alla åldrar som uppskattar de här spelen, vill man inte se så behöver man inte spela. Själv har jag aldrig gillat fightingspel men den här genus-/pk-/whateverdebatten känns väldigt intressant.

Debatten är intressant och nödvändig. Vi kan alla diskuttera detta utan att överanvända ord som PK, som i sig självt har tappat i styrka utifrån dess betydelse. Nu säger jag inte att detta inlägg kritiserar någon på något viss, för det är inte min mening att skapa osämja här.

Genus och kulturstudier är av stor vikt i spel-/Film-/serier och musik, och dessa debatter behövs. Och den största anledningen till varför vi inte reagerar lika mycket på det fantiserade mansidealtet, är enkelt nog för att majoriteten av fighting spel skapas med och utifrån den "manliga blicken". Kvinnliga kroppar utnyttjas som objekt för åtrå, och inget mer. När utveklarna skapar karaktären och modelerarna och animerarna och till och med programerarna har alla en del i den större representationen. Karaktären ser ut såhär:. Hon rör sig såhär:. Hon poserar såhär:. Alla dessa delar i fightingspel har överdrivit och gått ifrån fighting till exhibition.
Som Examinerad Filmvetare kan jag säkert säga att den rörliga bilden är det kraftigaste instrumentet som finns för att sprida tankar, idéer, ideal. Politiskt, Könsroller och kulturella normer.

Det blir upp till var och en för vad som accepteras, det håller alla med om. Men vad händer alla vänder andra kinden till? Det finns klara grunder till varför så många ser ner på vårat älskade spelmedium. Och bara vi kan ändra på allmänhetens syn på oss som spelare. Men när industrin marknadsför sig på detta viss, Det hjälper knappast någon.

Japanska Namcos Marknadsförings poster.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av JackFlack:
Skrivet av Pjotor:

Den stora frågan kvarstår: Funkar det på män också?

Den stora frågan är: Varför vill man att det ska funka på män oxå???

Frågade min sambo, hon tyckte inte att killar med gynekomasti var speciellt sexigt. Om du menar "paketet" så finns den funktionen redan i saints row 3, inget gnällande där direkt.

Medlem

Visst bysten är ok, men har inte Bayonetta-producenten rätt när han säger att "baksidan" är snyggare?

123
Skriv svar