Robot
Soulcalibur V

Med små men viktiga skillnader visar Soulcalibur V att det inte alltid behövs en revolution för att föra en spelserie framåt.

#namco, #soulcalibur-v, #soulcalibur-iv, #project-soul


Medlem
Soulcalibur V

Bra då har mina farhågor stillats lite, intressant med snabbare sidsteg och möjligheten att spela som Ezio!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Stort tack för en jättebra recension. Jag fick en bra bild av hur spelet är att spela och ifall det är värt att köpa. SÅNT HÄR vill jag läsa på FZ.

Medlem

Då är det avgjort. Det får bli Soul Calibur V, Final Fantasy XIII-2 får lov att vänta.

Bra recension!

Medlem

Mycket bra recension ! Blir ett köp

Medlem

Inget om stora tuttar och nakna rumpor? KANON!! Då slipper vi se skiten som kom i Resident evil kommentarerna.

Bra recension, Får se om kompisar köper det då jag själv inte äger konsol

Medlem

Det har alltid varit ett givet köp för mig dock kommer den nog förtjäna en 5a senare


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Mycket trevlig recension!

Jag ska köpa de endast för att ja tyckte marknadsföringen va tilltalande, Jag till skillnad från många andra gillar stora bröst!

Medlem

Men är inte kvinnosynen alldeles förskräcklig i det här spelet!? Shit tror jag skippar detta och RE pga karaktärerna har så stora tuttar och för mkt naken hy!

Skägg.
10 Chambers

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Medlem

Riktigt bra recension!

Skrivet av Soothsayer:

Jag ska köpa de endast för att ja tyckte marknadsföringen va tilltalande, Jag till skillnad från många andra gillar stora bröst!

Haha. Well said!

Soulcalibur V's gameplay är riktigt välgjord och roligt att spela, det har väll ingen klankat ner på.

Tror sarkasmpriset delades ut pga av att ni missade poängen med debatten som genomsyrat FZ de senaste dagarna. - just saying.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

SoulCalibur är på sin grad OK

det förtjänar definitivt INTE 4 fragglar som FZ har gett

Det har en simpel mekanik, SC 1, 2,3,4 är klart mkt bättre, framförallt på karaktärsidan med roligare och mer mytomspunna karaktärer, så who gives a fuck om ASSCREED är med och lirar, han har ju en egen serie så man tröttnar lätt på detta.

Kampanjen är BS, en enda tråkig snubbe som springer och viftar med en värja, (Svärd)

När man hellre sitter och funderar på att radera skiten från HD,n och slänga in SC 1,2,3,4 istället så säger det en hel del, för man har fan inte lust att spela detta mer än 5 min, så snacka om bottennapp!

Nope detta spelet uppfyller inte sann SC anda, så köper ni det så är det på eget bevåg.

Två fragglar, inte mer!

/Besviken


signatur

Denon / Pioneer

Skrivet av Traveller in time:

Soulcalibur V's gameplay är riktigt välgjord och roligt att spela, det har väll ingen klankat ner på.

Tror sarkasmpriset delades ut pga av att ni missade poängen med debatten som genomsyrat FZ de senaste dagarna. - just saying.

Missat en poäng i debatten om gör att sarkasmen blir meningslös/onödig. Jo, det måste ja ha gjort, vad var det för poäng i debatten som genomsyrat FZ de senaste dagarna?

Medlem

Grym recension!

Medlem

Min poäng var, om RE kan få ett lägre betyg för att det har en dålig kvinnosyn så borde det väl även gälla Soulcalibur V?

Konstigt att ingen talar om den manliga synen i spelen, den är väl lika förjävlig!? Eller så lär man sig att ta det för vad det är, ett spel i det här fallet, alltså ingenting att göra med verkligheten :).

Medlem

Det här kommer säkert som en chock för en del, men jag anser inte att Soulcalibur V verkar ha en särskilt dålig kvinnosyn, sexistisk, visst, men det gäller även för männen, både i reklamen och spelet. Kvinnorna här spöar ju skiten ur allt lika väl som männen, så jag har inget att klaga på

Jag råkar också gilla bröst, men kan oftast störa mig på att företag utnyttjar just det för att försöka sälja på mig saker (blir ofta anti och ger fan i det, bara för att)

Medlem

Doubleyouteaeffi'n..?

"Jag gillar bröst.." Å fan..?
Vem fan gillar INTE bröst?

Hade alla fattat hur mkt alla gillar bröst så hade det inte funnits några krig..
Bröst är lösningen på alla problem..
Ju större bröst det är, desto större problem löser dom..

Bröst är jättebra..
Ju större dom är, desto bättre är dom..

Hade brösten varit större i detta spelet så hade det säkert fått en femma, rakt av..

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Du behöver verkligen hjälp med din läskunskaper. Recensionen är baserat på vad recensenten tycker inget annat (alltså inga feministiska konspirationer). Så tycker en recensent att det är för mycket omotiverade tuttar i ett spel så kommer det ge minus tycker han/hon inte det ger det, tadaaaa, inget minus.

Vad FZ skriver i sina nyheter har liksom ingenting med saken att göra, vilket FZ Crew har påpekat åtskilliga gånger. Men det är klart så fort den manliga dominansen ifrågasätts så måste diverse småpojkar skita på sig och fjanta runt i varenda jävla nyhet på FZ sen och TROLOLOLOL JAG GILLAR BOOBS WOOO! (det var den dåliga sarkasmen btw).

On topic: Bra recension även om fightingspel inte riktigt är min grej så är Soul Calibur ett rätt trevligt sådant även om karaktärsdesignen är alldeles för "japansk".


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Trevligt. Bra recension.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Du behöver verkligen hjälp med din läskunskaper. Recensionen är baserat på vad recensenten tycker inget annat (alltså inga feministiska konspirationer). Så tycker en recensent att det är för mycket omotiverade tuttar i ett spel så kommer det ge minus tycker han/hon inte det ger det, tadaaaa, inget minus.

Vad FZ skriver i sina nyheter har liksom ingenting med saken att göra, vilket FZ Crew har påpekat åtskilliga gånger. Men det är klart så fort den manliga dominansen ifrågasätts så måste diverse småpojkar skita på sig och fjanta runt i varenda jävla nyhet på FZ sen och TROLOLOLOL JAG GILLAR BOOBS WOOO! (det var den dåliga sarkasmen btw).

On topic: Bra recension även om fightingspel inte riktigt är min grej så är Soul Calibur ett rätt trevligt sådant även om karaktärsdesignen är alldeles för "japansk".

Oj, för det första så är det dumt att hoppa på mina läskunskaper när du uppenbarligen brister i dina skrivkunskaper. Min(A) läskunskaper och vad recensionen är basera(D) på förstår ja inte heller vad de har med den faktiska saken att göra? Jag skrev att jag kommer köpa spelet på grund av en bra marknadsföring, och samtidigt slå ett slag för att kulturskillnader inte nödvändigtvis kräver ett dåligt datorspel (om du läste mitt svar, så såg du att sarkasmen var riktad åt folk som likställde bröstfixering med dåligt datorspel).

Med tanke på ditt sätt att argumentera/tänka så tror jag du bör (försöka iaf) fundera över vem som agerar liten småpojke som skiter på sig. Uppenbarligen har du ingen aning om vad sarkasm är, och bör verkligen fundera innan du skriver.

Medlem

Suverän recension Simon! Otroligt skönt att du ignorerar pixelballongerna och fokuserar på känsla och innehåll istället. Fler såna här artiklar!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jätte bra recension tummen upp !!!!!

Medlem

Mycket bra recension, lagom personlig och informativ utan att avslöja för mycket.


signatur

yolo

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Jag tror både du och jag vet att jag syftar på den sarkastiska känga du ville måtta mot debatten kring marknadsföringen av spelet (samt indirekt recensentens ställningstagande i Resident Evil: Revelations-omdömet). Men nog om det.

Jag tror heller ingen från redaktionen har klankat ner på bröst som en generellt trevlig grej utan faktumet att de används för att kränga spel, vilket är något helt annat.

Så, låt oss fortsätta att uppskatta Simons text!


signatur
Medlem
Citat:

Det första spelet i Soulcalibur-serien släpptes 1998 (jo jag vågar hoppa över Soul Edge) och var för många den första, bästa och enda anledningen till att skaffa en Dreamcast.

Men... Shenmue..?

Flakmonkey
Skrivet av Fevolas:
Citat:

Det första spelet i Soulcalibur-serien släpptes 1998 (jo jag vågar hoppa över Soul Edge) och var för många den första, bästa och enda anledningen till att skaffa en Dreamcast.

Men... Shenmue..?

Jo Shenmue finns ju där också förstås och det finns flera stortitlar, men om det var något spel som lockade den stora massan (även om det nu aldrig var någon stor massa som köpte Dreamcast tyvärr) så var det enligt min erfarenhet SoulCalibur... för min egen del så var jag såld redan på ChuChu Rocket

Kul att recensionen tycks uppskattas, även om alla inte håller med om betyget men det är ju som det ska vara. Inte fått några hotbrev ännu iaf

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Muspk och Soothsayer vinner dagens dåliga sarkasmpris. Pris i form av läskurs, eftersom allt vi skriver inte går in, hämtas i receptionen.

Snarare väldigt rättfärdigad, ett spel som fått så mycket skit på grund av en sexistisk marknadsföringen, får i själva fallet bra recensioner för ett bra spel. "Dom får marknadsföra det på sex om dom inte kan göra ett ordentligt spel" är ett argument som verkligen inte håller (men säkert var de vanligaste att läsa i dom andra Soulcalibur V artiklarna), marknadsföringsteknik bygger på försäljningstatistik och konsumenterna. Vart ligger det dåliga i den sarkasmen?

Jag tror både du och jag vet att jag syftar på den sarkastiska känga du ville måtta mot debatten kring marknadsföringen av spelet (samt indirekt recensentens ställningstagande i Resident Evil: Revelations-omdömet). Men nog om det.

Jag tror heller ingen från redaktionen har klankat ner på bröst som en generellt trevlig grej utan faktumet att de används för att kränga spel, vilket är något helt annat.

Så, låt oss fortsätta att uppskatta Simons text!

Njäe, nu kanske det egentligen jag som bara är dåligt med i svängarna. Men jag har inte ens läst RE omdömet faktiskt(varit med i debatten), var endast de förra SC artiklarnas marknadsföringsdebatt jag riktade det mot faktiskt. Det var verkligen inte menat mot någon på redaktionen och tyckte istället SC recensionen var riktigt bra.

12
Skriv svar