Crytek satsar på social gaming med Gface

Robot
Crytek satsar på social gaming med Gface

Tänk social nätverkssajt, fast med fullständigt fokus på maffigare spelupplevelser. Crytek backar upp gänget på Gface. Vad tror du om det?

#crytek


Medlem
Crytek satsar på social gaming med Gface

Shitstorm incoming


signatur

Imperator

Medlem
Inaktiv
Medlem

jag tror det kan bli nåt !
dra med sig en surfplatta på lan och lira med ps3 handkontroll, lättaste packningen ever ! x)

jag vet, det finns onlive, men finns inga gratis spel där.
det blir alltid så att det är nån som inte har ett spel som resten har och vill lira, och han "pallar inte" att köpa det för att han inte kommer lira det annars.

free2play fps har räddat många lan x)

den här tjänsten kommer även att ha warface ! :
http://www.youtube.com/watch?v=AI65Q-RB5vw

Medlem

Jag förstår inte riktigt vitsen med G(+)face(book). Ska det försöka ersätta steam eller facebook? Varför behöver jag ännu ett social network att hänga på? Vad är problemet med en vanlig server browser? Varför skulle jag vilja få air-support av någon som spelar på en iphone? Är inte gamercrowden ökänd för att vara allmänt odrägligare och osocialare än normen?

G(+)face(book) lämnar mig med många frågor och få svar. Sidan var iallafall snygg.

Medlem
Medlem

Why the fuck not!
Alltid värt ett försök.

Medlem

Hoppas verktygen för att skapa spel är hyfsat lätta!

Gayface / Geeface? Tycker de ska lägga tiden på att producera spel, inte göra sådana här saker, men nu är man ju som gemene svensk. Man gnäller tills man upptäcker att det är bra av någon anledning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äntligen! Farmville i 1080p med 16xAA i 3D!!! Alla PC-gamers våta dröm

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Äntligen! Farmville i 1080p med 16xAA i 3D!!! Alla PC-gamers våta dröm

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120205/det-har-ar-mass-ef...

*host*

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

man kan ju alltid testa


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Kul att de vågar satsa, ända sättet för saker att utvecklas. Det behöver inte bli bra men det kanske föder andra idéer. One to rule them all!!

Kan tänka mig att ha EN gameprofil man loggar in med på alla speltjänster. Istället för en profil på Steam, en profil på Origin, en profil på XLive, en profil på Battlelog, en profil på "nått annat"..!

Medlem

Vänta nu... Vad är Steams funktion då?

Medlem

Jag tror det kommer bli typ "vi gillar fps och vi har en community". T.o.m. min älskade PCG har bara fps-servrar


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Frågan är ju kommer den maxa Crysis?

Inaktiv

"köp en exploderande oljetunna för 2 gold"

Medlem

facebook?, som farmville och mafia shit wars

i så fall

Nej tack

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

ska bli coolt att testa, tror dock inte det kommer bli en succé

Medlem

Om de lägger upp det på rätt sätt kan det nog funka. Kommer helt klart testa.

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Nej det kan inte vara något, hoppas att det misslyckas.

Medlem

dubbelpost skit

1
Skriv svar