CCP:s Dust 514 har stöd för mus och tangentbord
En Playstation 3-titel där du kan välja om du vill använda din handkontroll, Playstation Move eller mus och tangentbord. Mumma!
#dust-514, #ccp-games, #eve-online
Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.
Men... du har ju mus och tangentbord till datorn, det är ju bara att plugga in i konsollen.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Vissa spel ter sig bra på handkontroll och några är tekniskt sett gjorda för tangentbord och mus.
Jag ser bara fördelar med mus & tangentbord, fler knappar, snabbare respons, och om man faktiskt "har det i armen" så lär man inte sikta sämre än med en handkontroll.. handkontroll i fps equals autosnap to target?
Sen kanske det är mycket bekvämare att spela med handkontroll.. men som sagt, bra att dom låter en välja. Trött på konsolskadade ports till PC framförallt.
Själv lär jag köra Dust 514 mest på Playstation Vita när det släpps dit. Men bra att man kan köra med vilken kontrollmetod man vill. ^^
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Tycker det funkar bra vilket som.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Bra att de låter folk välja. Personligen föredrar jag handkontroll när jag spelar (även på PC) så jag vet hur jobbigt det kan vara att använda ful-lösningar för att få det att fungera som man vill.
Värsta jag varit med om var när min flickvän ville lira ZSENS med en polares billiga third party USB-PSX-kontroll. Jag fick mappa om D-paddan som ABXY och X [] O /\ som Up, Down, Left och Right och hålla skiten upp-och-ner (styrkors på kanapparna, knapparna på styrkorset)
Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.
skillnaden mellan mus/tangentbord och kontroll märks inte när det är vanliga gamers som spelar.
jag spelar Homefront till PC med kontroll och är i 9 av 10 fall bland top 5
Haha, Homefront. Testa ett spel som CS med handkontroller.