Rykte: Frostbite 2 driver Dead Space 3

Robot
Rykte: Frostbite 2 driver Dead Space 3

Dices spelmotor Frostbite 2 kommer kanske att implenteras i nästa del av Dead Space-serien.

#digital-illusions, #battlefield-3, #dead-space-3, #dead-space-2


Medlem
Rykte: Frostbite 2 driver Dead Space 3

låter som om det bara blir bättre! älskar dead space serien ^^

Medlem

rubberbanding in spaaaaaaaace men snyggt blir det nog.

Medlem

AHHH! I LOVE IT! DEAD SPACE ÄR SÅ GRYMT!
Fan ha nice =D Ge oss datum!!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Hoppas att 3an innehåller bättre skräckupplevelse än 2an för det innehöll mer action.

SPOILER VARNING!

Men att återbesöka skeppet från 1an i 2an gav en rätt så olustig känsla.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

inte spelat 2an än tyvärr.... Min kompis har lånat ut det -.-

Väntar på att det ska hamna hos mig..

Lockdown and lights out...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Självklart, EA försöker få in omkstnaderna för Frostbyte 2 på detta sätt även om den inte alls passar för spelet. Usch, men då ska väl Dead Space bli ännu mer action också, släng in ett par killstreaks så är det perfekt *sarkasm*

Inaktiv

Dom kan ju försöka göra det läskigare då. Lirade ettan som slutade med att man gäspade och sedan stängde jag av det och avinstallerade det. För det var riktigt tråkigt och stämningen i spelet var totalt värdelös

Medlem

Hur fasen ska de kunna göra ett spel mörkt och dystert med Frostbite 2.0?

Vartenda lyse kommer vara starkare än solen och snacka om att necromancers kommer att bli bländade

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur fasen ska de kunna göra ett spel mörkt och dystert med Frostbite 2.0?

Vartenda lyse kommer vara starkare än solen och snacka om att necromancers kommer att bli bländade

Går nog bra, med tanke på att det känns som att ljuskällor i Frostbite 2 bara är till för att blända, kan ju inte påstå att dom lyser upp speciellt bra. Beror väl på den överdrivna kontrasten som dom envisas med.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Grumbledock:

Självklart, EA försöker få in omkstnaderna för Frostbyte 2 på detta sätt även om den inte alls passar för spelet. Usch, men då ska väl Dead Space bli ännu mer action också, släng in ett par killstreaks så är det perfekt *sarkasm*

Hur menar du att inte frostbite 2 passar för dead space? Motorn blir ju till vad utvecklaren använder den till. Funkar motorn för både fps, racing och rts så tror jag att den funkar till dead space.

Ännu mer med tanke på att motorn i dead space tidigare användes i godfather the game.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Jozo:

Hur fasen ska de kunna göra ett spel mörkt och dystert med Frostbite 2.0?

Vartenda lyse kommer vara starkare än solen och snacka om att necromancers kommer att bli bländade

Går nog bra, med tanke på att det känns som att ljuskällor i Frostbite 2 bara är till för att blända, kan ju inte påstå att dom lyser upp speciellt bra. Beror väl på den överdrivna kontrasten som dom envisas med.

Jo, jag vet, det var mest menat som ett skämt

Inaktiv

Har inte ens vågat spela 2:an pga jag mest troligt skulle bli besviken eftersom att det verkar vara mycket mer actionorienterat. Dead Space var ett spel som enligt mig - till skillnad från vad qun0 gnäller om - hade väldigt bra stämning och atmosfär även om spelet i sig inte var särskilt läskigt.

Medlem

Hmm? En vecka gammal nyhet? Tror jag.

Iallafall så har jag bara en sak att säga om Dead Space franchisen...

GIVE MOOOOORE! GIVE ME MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORREEEEEEEE

BLAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGH!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Självklart, EA försöker få in omkstnaderna för Frostbyte 2 på detta sätt även om den inte alls passar för spelet. Usch, men då ska väl Dead Space bli ännu mer action också, släng in ett par killstreaks så är det perfekt *sarkasm*

Varför skulle dem lägga in mer action och killstreaks för en ny spelmotor?

Motorn är inte spelet... Det är vad utvecklaren gör det till..

Kolla på Unreal engine..

Klart bra för Frostbite 2.0 att komma ut än mer i världen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

LÅT DET VA SANT

Medlem
Skrivet av TheGreatHydra:

låter som om det bara blir bättre! älskar dead space serien ^^

Ehm varför?
Frostbite 2 är knappast en motor som jag skulle vilja ha i Dead Space, jag tycker att den de har användvänt tidigare har fungerar väldigt bra, dock så har de förstört serien med Dead space 2 men 1an var väldigt bra imo.

Frostbite motorn är sjukt överskattad, främst i mp där nätkoden är otroligt dålig.

Inaktiv
Skrivet av mordsint:

Har inte ens vågat spela 2:an pga jag mest troligt skulle bli besviken eftersom att det verkar vara mycket mer actionorienterat. Dead Space var ett spel som enligt mig - till skillnad från vad qun0 gnäller om - hade väldigt bra stämning och atmosfär även om spelet i sig inte var särskilt läskigt.

Jag gnällde inte utan sa endast min egen åsikt och upplevelse när jag väl spelade det. Ta och lär dig skillnaden på gnäll och vad som inte är gnäll.
Jag anser det inte hade någon sådan här läskig stämning som bland annat amnesia har där man sitter och nojar för att inte man ska bli upptäckt medan man vandrar runt i total mörker.

Kom på något bättre att yttra dig om nästa gång

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av TheGreatHydra:

låter som om det bara blir bättre! älskar dead space serien ^^

Ehm varför?
Frostbite 2 är knappast en motor som jag skulle vilja ha i Dead Space, jag tycker att den de har användvänt tidigare har fungerar väldigt bra, dock så har de förstört serien med Dead space 2 men 1an var väldigt bra imo.

Frostbite motorn är sjukt överskattad, främst i mp där nätkoden är otroligt dålig.

håller med om frostbite 2, känns rätt kasst optimerad till konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Verkar som EA gillar motorn.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tyckte 1:a Dead Space var bättre, även om 2:an var riktigt bra. Sista bossen i 2:an var däremot ett slag i ansiktet.

Men jag fattar inte hur jag har kunnat spela igenom båda spelen, jag är inte byggd för sådana läskiga spel.

Inaktiv
Skrivet av qun0:

Jag gnällde inte utan sa endast min egen åsikt och upplevelse när jag väl spelade det. Ta och lär dig skillnaden på gnäll och vad som inte är gnäll.

Du klagar ju i ta mig fan varenda kommentar du gör och det är "gnäll" enligt mig.

Medlem

zomG!!!! JAAAA :D:D:D::D:D:D

Medlem

Frostbite 2 e en jävla beta engine alla spel EA poppat ut med denna motor lider av dålig frame rate och en massa buggar, senaste need for speed var ju ett skämt.

Medlem

Bara för att battlefield har buggarbetyder det inte att frostbite 2 enginen har det! och vad vet ni om sånt?

Medlem

Gammal spel modare till FPS spel så som CS CS-S & Vietcong och baserar det på spelen som drivs av den senare motorn F2.0, den fungerade ok när den var i 1.5 och inte så överbelastad med partikel effekter men även då hade den sina brister, i jämförelse med konkurrerande spel motorer.

Men självklart var mitt påstående en skenrealisering och en åsikt, du behöver inte dela den med mig.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

håller med om frostbite 2, känns rätt kasst optimerad till konsol.

Nu vet jag inte om jag missförstår dig på dig, men BF3 flyter suvveränt på både min och min sambos dator. Ser definitivt fram emot att se den motorn jobba i fler spel.

Men du kanske menar att den inte flyter bra på Konsol?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WarpGuN:

håller med om frostbite 2, känns rätt kasst optimerad till konsol.

Nu vet jag inte om jag missförstår dig på dig, men BF3 flyter suvveränt på både min och min sambos dator. Ser definitivt fram emot att se den motorn jobba i fler spel.

Men du kanske menar att den inte flyter bra på Konsol?

Har du testat något annat spel som använder frostbite på din dator?
Testa Senaste Need for Speed the Run och du kommer nog att ändra uppfattning.

Peppat att du har en Sambo du kan spela BF3 med Big Up's/ avis

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WarpGuN:

håller med om frostbite 2, känns rätt kasst optimerad till konsol.

Nu vet jag inte om jag missförstår dig på dig, men BF3 flyter suvveränt på både min och min sambos dator. Ser definitivt fram emot att se den motorn jobba i fler spel.

Men du kanske menar att den inte flyter bra på Konsol?

Har du testat något annat spel som använder frostbite på din dator?
Testa Senaste Need for Speed the Run och du kommer nog att ändra uppfattning.

Peppat att du har en Sambo du kan spela BF3 med Big Up's/ avis

Jupp det har jag minsan Har både BF3 och NFS


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar